אגוזי פקאן. צילום: Getty Images

הוא לא רק טעים: זה מה שלא ידעתם על פקאן

לרגל היום הבינלאומי, אספנו כמה עובדות חשובות על האגוז הפופולרי, שאפשר לשלב באינספור מנות ואפילו מומלץ - בין השאר, לבריאות הלב והמוח • אז אילו ויטמינים תוכלו למצוא בו ולמה עדיף להימנע ממנו כשהוא מסוכר? פרטים בכתבה

הפקאן הוא אחד האגוזים האהובים ביותר למאכל. הוא לא רק מוסיף טעם לכל מנה – אלא גם ידוע ככזה שיש לו לא מעט יתרונות בריאותיים.

יש לו טעם חמאתי עשיר, והוא יכול להשתלב בתבשילים שונים כמו פשטידות, סלטים, גרנולה, עוגות ועוד. בעונות החמות, אפשר לשלב פקאן טרי למשל בסלט חסה ואגסים עם רוטב ויניגרט ביתי.

לרגל יום הפקאן הישראלי שחל היום (שני), גאיה סרטנה, דיאטנית קלינית במכבי שירותי בריאות, פרטה בפנינו כמה עובדות חשובות על האגוז הפופולרי והסבירה מדוע כל כך חשוב לשלב אותו בתפריט היומי.

כל כך בריא. אגוזי פקאן, צילום: Getty Images

לבריאות הלב ולריפוי פצעים

לדבריה, הפקאן עשיר בוויטמינים ובמינרלים חיוניים כמו אבץ. האבץ חיוני לתפקוד מערכת החיסון ולריפוי פצעים. הוא עשיר גם בוויטמין B1, שמעורב במטבוליזם ובהפקת אנרגיה, במגנזיום החשוב לשמירת בריאות הלב, ובמנגן - מינרל הדרוש לבריאות העצם.

הפקאן הוא מקור עשיר לנוגדי חמצון. למשל פוליפנולים – תרכובות אורגניות המשמשות כנוגדי חמצון חזקות המסייעות לסתור רדיקלים חופשיים הנוצרים בתהליכים טבעיים בגופינו. הוא גם עשיר בסיבים תזונתיים שחשובים לתפקוד מערכת העיכול, איזון רמות הסוכר – והוא אף מקנה תחושת שובע.

סרטנה סיפרה גם כי הפקאן מהווה מקור לחומצת שומן חיונית מסוג אומגה 3, החשובה לבריאות הלב והמוח. חופן של 15 פקאנים (כ-30 גרם) מכיל 280 מ"ג אומגה 3, המהווים כ-20% מצריכת אומגה 3 היומית המומלצת. כמו כן, הוא עשיר בחומצה אולאית, חומצת שומן חד בלתי רוויה המסייעת בהורדת הכולסטרול ובעלת תפקיד ובשמירת בריאות הלב.

כדאי לכם להוסיף אותם לתפריט שלכם, צילום: Getty Images

ומתי עדיף לוותר על התענוג?

בחנויות אפשר למצוא פקאן מסוכר, לו נוסף סוכר באופן מלאכותי. "תהליך הוספת הסוכר פוגע בתכולת הוויטמינים, המינרלים והסיבים התזונתיים, ולכן עדיף לאכול את הפקאן בצורתו הטבעית – ללא תוספת סוכר או מלח", מבהירה סרטנה.

אז לכבוד יום הפקאן, בואו נזכיר לעצמנו שבריאות ותזונה מאוזנת מתחילות בבחירות קטנות – והפקאן המזין והטעים הוא בחירה קטנה שטובה לגוף שלנו במיוחד. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו