נבחרות ישראל ואיסלנד אומנם יתמודדו מחר (חמישי, 21:45) על כרטיס לגמר הפלייאוף ליורו 2024, אבל כלי התקשורת שנכחו במסיבת העיתונאים של הנבחרת הסקנדינבית, ניסו לחלץ מהאמן אוגה הריידה התנצלות או הסתייגות על ביקורת שהשמיע בעבר נגד המלחמה בעזה ("אנחנו אומנם משחקים נגד כדורגלנים ולא נגד פוליטיקאים, אבל יש לי רגשות מעורבים לגבי מה שקורה שם"). זאת, אגב, לאחר שכבר חזר בו מהדברים לפני מספר ימים.
כשנשאל שוב על הביקורת שהשמיע, אמר הריידה הערב (רביעי): "אני מגיע ממדינה שיש בה חופש ביטוי. לפעמים דברים שנאמרים מאבדים הקשר בתרגום. אני מתעניין ויודע על מה שמתרחש בישראל. אני רוצה בשחרור החטופים ובסיום המלחמה. עצוב לשחק בסיטואציות כאלה. אין לי דבר נגד הישראלים".
3 צפייה בגלריה
אוגה הריידה
אוגה הריידה
אוגה הריידה
(צילום: Jurij Kodrun/Getty Images)
דסה: "להיות בנבחרת זה לא דבר מובן מאליו"
(דסה: "להיות בנבחרת זה לא דבר מובן מאליו")
"אני לא חושב שיהיה הוגן להיכנס לוויכוח פוליטי עכשיו", המשיך המאמן כשנשאל על היחס שלו לנבחרת הישראלית. "אנחנו רוצים לדבר על כדורגל. רק רציתי לומר שאנחנו חייבים לשחק את המשחק הזה ואנחנו רק משחקים נגד כדורגלנים, לא נגד הישראלים".
כשעיתונאי שבדי שאל אותו האם בשלב כלשהו שקל להחרים את המשחק, ענה האיסלנדי: "לא, ולא היה לנו דיון פוליטי בעניין הזה. אופ"א והרשויות שאחראיות על הכדורגל צריכות להחליט. אנחנו משחקים כדורגל ולכן לא נחליט בשביל הפוליטיקאים כיצד לפעול".