בעקבות ליברמן: "יש עתיד" מחתימים ח"כים על ביטול פגרת הכנסת

"ישראל נמצאת במלחמה ואין זה נכון שכנסת ישראל לא תפעל ותבצע את עבודתה עבור האזרחים בכל תחומי עיסוקיה", נכתב במכתב שנשלח למפלגות האופוזיציה • במחנה הממלכתי הודיעו כי יתמכו ביוזמה

"מה יקרה ביום שאחרי? מה התוכנית שלכם?": יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בדיון אי אמון בממשלה // ערוץ הכנסת

חודש אחרי שח"כ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) ביקש לבטל את הפגרה בכנסת, כעת גם במפלגת "יש עתיד" החליטו ליישר קו ולתמוך בביטול הפגרה ואף החלו לאסוף חתימות של ראשי הסיעות בכנסת למכתב שמיועד ליו״ר הכנסת אמיר אוחנה.

מליאת הכנסת, צילום: אורן בן חקון

בטיוטת המכתב המיועד ליו"ר הכנסת, ושנשלחה למפלגות האופוזיציה, נכתב: "ישראל נמצאת במלחמה ואין זה נכון שכנסת ישראל תבחר לצאת לפגרה תוך השבתת פעילותה ולא תבצע את עבודתה עבור האזרחים. במיוחד בימים קשים אלו, עלינו נבחרי הציבור לסייע כמה שניתן בכל תחומי העיסוק של הכנסת, כולל פיקוח ובקרה באמצעות הוועדות השונות על עבודות הממשלה ומתן מענה לבעיות שעולות על ידי האזרחים הנושאים אלינו את עיניהם".

הכנסת אמורה לצאת לפגרה ב-7 באפריל ולחזור למושב הקיץ ב-19 במאי.

ח״כ יואב סגלוביץ': "מהלך זה מתבקש עבור משפחות החטופים, חיילי המילואים, עשרות אלפי המפונים מיישובי הצפון ומיישובי העוטף, בראש ובראשונה מתחייב מהיותנו נבחרי ציבור ומהבחינה המעשית שהכנסת מעלה לסדר היום ומטפלת בשגרה בבעיות של אזרחי המדינה על אחת כמה וכמה בתקופת מלחמה".

"מהלך מתבקש", יאיר לפיד, צילום: אורן בן חקון

יו"ר סיעת המחנה הממלכתי ח"כ פנינה תמנו שטה הודיעה היום ליו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ כי בכוונת המחנה הממלכתי לתמוך ביוזמה לא לצאת לפגרת כנס החורף, ובלבד שהמליאה והוועדות של הכנסת ידונו בתקופה זו אך ורק בנושאים הנוגעים למלחמה ובהסכמה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר