שתף קטע נבחר

קרלוס טבס - הארגנטיני הטוב ביותר כיום?

יורוטראש: הוא לא הכי יפה, הוא לא פוליטיקאי והוא לא מסי, אבל הוא היחיד שיכול על צ'לסי. וגם: ז'וזה מוריניו שוב מתבכיין

הארגנטינים לא יאהבו את זה, אבל יכול להיות ששער הניצחון של קרלוס טבס מול צ'לסי הפך אותו לגדול יותר מליונל מסי. לפחות כעת. משמעות הדבר היא שטבס הוא כנראה הכדורגלן הארגנטיני הטוב ביותר שמשחק עכשיו, לפחות עד שמסי יחזור ליכולת שאיפיינה אותו לפני המונדיאל. בעצם, כשחושבים על זה, טבס הוא כבר מזמן הדבר הכי דומה לדייגו מראדונה (אגב, דייגו אמר השבוע שטבס היה השחקן הראשון שהוא ראה אחרי שהוא יצא מהתרדמת בזמנו).

 

המאמן שלו, רוברטו מנצ'יני, מנסה מזה תקופה ארוכה להדליק אותו באימונים, בהשוואה לדייגו. "אם תמשיך ככה, תהפוך להיות עבור אוהדי מנצ'סטר סיטי, מה שמראדונה היה עבור אלה של נאפולי", הוא בוודאי זרק לו. טבס לא מתרשם. מבחינתו, מראדונה יש רק אחד והוא גם לא מתבייש להגיד את זה, גם אחרי הכשלון במונדיאל.


הארגנטיני הגדול ביותר, לפחות עד שמסי יחזור. טבס (AP) 

 

אם דייגו היה נותן לו יותר במה, יותר ביטחון, יותר הכוונה, במקום לשים את כל הביצים בסל של מסי, יכול להיות שהטורניר בדרום אפריקה היה מסתיים אחרת מבחינת ארגנטינה. טבס אמנם לא הכי יפה, אבל יש לו הרבה יותר חוצפה, הוא מחובר יותר לאוהדים והוא ממש לא פולטיקאי חייכן שלעתים יכול גם לעצבן. יש שיאמרו כי ההגנות באנגליה אף קשוחות יותר, ואיתן היה מתקשה מסי להציג את הכדורגל שלו. לטבס זה לא ממש מפריע.

 

מול צ'לסי, שנראתה עד לא מזמן כמכונה בלתי עצירה, הוא כבש כבר שישה שערים בחמישה משחקים (כולל בתקופתו ביונייטד). ה-0:1 עליהם בשבת סידר לו ניצחון אישי שלישי רצוף עליהם, ובארגנטינה, כשקבוצה או שחקן תופסים עליונות שכזו על יריבה מסויימת, הם זוכים לכינוי 'אבא'. לכן אפשר היה להבין את הכותרת ב'אולה' שבישרה על 'אבא ניצח שוב את צ'לסי'.


"שוחחנו כמו שני גברים", טבס ומאנצ'יני (גטי אימג'ס) 

 

מאנצ'יני ואני

טבס תמיד יאמר את האמת, גם אם לבוסים שלו לא יהיה נוח לשמוע אותה. כשהגיע לסיטי לפני 14 חודשים תמורת 25.5 מיליון ליש"ט, קיבל את פניו שלט ענק עם הכיתוב, "ברוך הבא למנצ'סטר". טבס הבין את כוונת האוהדים, שטוענים כי הסיטי היא הקבוצה האמיתית של העיר (בעוד יונייטד קבוצה של כולם), אך דרש מהם כבוד כלפי המועדון ממנו הגיע הוא עצמו. הוא היחיד מבין שחקני ארגנטינה שלא חשש להתבטא בפומבי נגד היחס שקיבל מראדונה, מיו"ר ההתאחדות חוליו גרונדונה.

 

אחר כך הוא לא פחד להתבטא נגד פיטורי מארק יוז, ולאחרונה אף ביקר את החיפזון שאיפיין את שחרורו של קרייג בלאמי לקארדיף. בעונה שעברה טבס הסתכסך עם רוברטו מאנצ'יני, בטענה שאין הצדקה לאימונים כפולים. "אני עדיין עומד מאחורי מה שאמרתי", קבע הארגנטיני בראיון ל'גרדיאן' השבוע. "השנה יש יותר משחקים, כך שאין דברים כאלה, אבל העומס שהיה עלינו אז, היה מיותר".


בשביל טבס היה ונשאר רק מראדונה אחד (AFP) 

 

מאנ'ציני, למרבה ההפתעה, דווקא לא יצא נגד טבס, אלא העניק לו את סרט הקפטן. "ישבנו לשיחה בארבע עיניים בין שני גברים בסוף העונה שעברה וסגרנו דברים ברוח טובה", הוא שיחזר. "כשהוצע לי להיות קפטן, זה הפתיע אותי. האנגלית שלי לא משהו ולא קל לי להסתדר עם כולם בחדר ההלבשה, אבל זה שיפר את המשחק שלי. אם בעבר היו 10-15 דקות בהן הייתי יכול להרשות לעצמי לנוח, עכשיו אסור שזה יקרה. אני חייב להישאר מרוכז כל הזמן".

 

ילד טוב

באפריל טען טבס שמאנצ'יני לא שיפר אותו, אבל עם 25 שערים ב-29 משחקי הפרמייר ליג האחרים שלו, גם הארגנטיני מודה שלאיטלקי יש חלק בתפוקה המשופרת. "יש הרבה גורמים ליכולת. רוברטו הוא רק אחד מהם, אבל העובדה שאני משחק כל הזמן, היא זו שעושה את מרבית ההבדל. חלוץ צריך ביטחון וזה מה שקורה איתי. אני מרגיש שאני נמצא בתקופה הכי טובה בקריירה שלי"


"לכדורגלנים מקצוענים לא קשה בחיים", טבס (AFP) 

 

בפברואר הוא נזעק לבואנוס איירס, שם נולדה בתו לפני הזמן, עם חשש גדול לחייה. טבס שהה לצידה 12 יום בטיפול נמרץ, לפני שהאיום על חייה הוסר, אבל הוא לא דיבר על כך אפילו פעם אחת. "קשה לומר על כדורגלנים מקצוענים שקשה להם בחיים. יש אנשים עם בעיות הרבה יותר גדולות", הוא אמר בכל הזדמנות בה ניסו להדביק לחייו סוג של טרגדיה.

 

טבס נולד בעוני, עם צלקת שנגרמה לו כתוצאה מניסיון חבישה של אמו אחרי שספג כווייה ממים רותחים, אבל למרות נתוני הפתיחה - תמיד נשאר ילד טוב. סיפור ארגנטיני קלאסי. הוא פרח וסומן מגיל צעיר כיורש של דייגו, בעיקר בתקופה בה שיחק בבוקה ג'וניורס, אבל לקח לו זמן להתבגר ולהבין איך להתמודד עם ההצלחה. את החברים מפעם ואת המשפחה שלו, הוא מעולם לא שכח. אחרי שכבש מול צ'לסי, הוא אפילו חשף חולצה עם הכיתוב, 'מזל טוב אמא'. רק שלא יפרוש לנו בעוד שנה-שנתיים, כמו שהוא מאיים מדי פעם.


ההצהרות שלו החלו להרגיז, מוריניו (AFP) 

 

מוריניו, לא נמאס לך?

כשהוא רמז על כך שקבוצות פותחות רגליים מול ברצלונה, זה עוד היה חינני, והזכיר לנו שיש אנשים שלא משתנים. כשהוא טען כי "מזל שאף שחקן שלנו לא סיים את המשחק בבית חולים" אחרי תצוגה חלשה של קבוצתו מול לבנטה, זה כבר הפך למרגיז. באמת, כבר חשבנו שבקבוצה עמוסת כוכבים ועליונות היסטורית כמו ריאל מדריד, ז'וזה מוריניו מוריניו יפסיק להתבכיין. טעינו.

 

ברצלונה אמנם מזמינה את הביקורת עליה אחרי ההתקפות שחוטף כל אחד שמעז לתקל שחקן שלה. הלחץ שאחרי העבירה על מסי, גם סידר לה מאבק מול עשרה שחקנים של בילבאו השבוע, עד שסיידו קייטה פרץ את הבונקר הבאסקי. עכשיו, כשהיא ללא דויד וייה שהורחק לקראת הסיום, ואולי גם בלי מסי (עדיין בספק) יהיה מעניין אם בארסה תצליח להכניע את דודו אוואט במחזור הבא.


הירוק חוזר לאופנה בצרפת, פאייה מסנט אטיין (AFP) 

 

חוזרים לימי פלאטיני

מי שרואה את הבלאגן שבו נמצאת הפועל תל אביב, לא יכול להתעלם ממה שעובר על ליון, יריבתה בליגת האלופות ביום ד', ממש בימים אלה. ובכל זאת, בואו נתמקד קצת בקבוצה האחרונה שניצחה אותה. ה-0:1 של סנט אטיין בדרבי ה-100 של נהר הרון (הראשון שלה על ליון מאז 1994), העלה את הירוקים לפסגת הליגה הצרפתית והזכיר את הימים היפים של המועדון.

 

סנט אטיין זכתה במספר שיא של 10 אליפויות לפני דעיכה שנמשכה למעלה משני עשורים, בעיקר בגלל צרות כלכליות ושחיתות מנהלתית. ב-1981 לקחו מישל פלטיני וז'ק סנטיני את האליפות האחרונה של הירוקים, שמקווים לחזור עכשיו לקדמת הבמה.

 

מי שאחראי על ההצלחה בינתיים, הוא כריסטוף גאלטייה בן ה-44, שהעלה את הקבוצה לפסגה לראשונה מזה 29 שנים אחרי ששימש במשך שנים כעוזרו של אלן פרין בפוסרטסמות', סושו וליון. על השערים החשובים אחראי דימיטרי פאייה, שכבש את שער הניצחון בבעיטה חופשית יפהפיה, ולפני שבוע התכבד בצמד ב-0:3 על מונפלייה, הירוק עוד עשוי לחזור לאופנה בצרפת.

  

איטליה בקטנה

רומא מתעוררת. השער של מירקו ווצ'יניץ' בדקה ה-92 מול אינטר, היה מלאכת מחשבת ושיעורי בית עבור כל מי שרוצה להיות חלוץ, בכל הנוגע לתנועה ללא כדור. הבעיטות בשלטים שהגיעו אחרי הכיבוש, היו חגיגה הולמת לניצחון ראשון שמושג בצורה כזו.


הגבר הכי חם בוורוד, פאסטורה (AP) 

 

זידאן החדש. לקח לו זמן, בערך עונה שלמה, אבל בסופו של דבר חאבייר פאסטורה הפך לגבר הכי חם שלובש ורוד. אחרי ההצגה ב-1:3 של פאלרמו

על יובנטוס, אפשר להתחיל לדבר עליו כדבר הבא מתוצאת ארגנטינה.

 

"הוא זינאדין זידאן החדש", העיד עליו הנשיא מאוריציו זאמפריני. "הוא מאוד חזק ומושלם. לא נמכור אותו בינואר וגם לא ביוני, כי בעוד שנתיים הוא יהיה שווה כמו מסי".

 

מדד זלאטן. אי אפשר לסגור את המדור בלי המעקב השבועי אחרי זלאטן איברהימוביץ', שהכריע את ה-0:1 על גנואה וסיים שלושה משחקים ללא ניצחון של מילאן, מאז שהצטרף אליה... זלאטן איברהימוביץ'. הפעם הוא דווקא פירגן לחברים ("כולם עבדו קשה"). יפה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרלוס טבס
צילום: gettyimages imagebank
מומלצים