על רקע מתקפות החות'ים: צפי לפיטורים המוניים בנמל אילת

בשל החשש מתקיפות בים האדום הופסקה תנועת האוניות למפרץ ונמל אילת • הנהלת הנמל מתכוונת לפטר כ-50 אחוז מעובדיה • "מנצלים את המלחמה כדי לפגוע בפרנסת העובדים", זעמו העובדים

פריקת ספינת הנשק בנמל אילת. צילום: אי.אף.פי

על רקע מתקפות המורדים החות'ים: עובדי נמל אילת יתכנסו מחר (רביעי) לאסיפת הסברה במחאה על כוונת הנהלת החברה לפטר כ-60 מתוך 120 העובדים. עובדי הנמל פועלים לעצור את פיטוריהם של מחצית מהעובדים בעיצומה של המלחמה. 

מאז חודש נובמבר פסקה תנועת האוניות למפרץ אילת ולנמל אילת, וזאת לאחר שכל חברות הספנות הבינלאומיות הודיעו כי הם מפסיקים לשוט לים האדום בשל האיום של ירי טילים וכטב"מים לעבר אוניות בים האדום. הנמל, שבבעלות האחים נקש, משמש שער ימי דרומי לכניסת סחורות לישראל ונחשב כנמל אסטרטגי בישראל.

נמל אילת, צילום: ללא

לפני פרוץ המלחמה, הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בנמל בעקבות מבוי סתום במשא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי. ועדי העובדים במגזרים השונים בנמל מלווים על ידי איגוד עובדי התחבורה, איגוד קציני הים ומרחב אילת בהסתדרות.

ספינת טילים אמריקנית יורה לעבר החות'ים בתימן, צילום: איי.אף.פי

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד אייל ידין: "נכון היה שבעת הזו החברה הייתה מחבקת את העובדים ומשפחותיהם, ולא בוחרת בדרך הקלה של ניסיון פיטורים המוניים. לא ניתן לזה יד".

מנהל החטיבה הימית באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד ניר אייזנברג: "הנהלת הנמל מנסה לנצל את מצב המלחמה ולפגוע בפרנסת עובדות ועובדים מסורים בפריפריה הדרומית".

יו"ר מרחב אילת בהסתדרות, משה אזולאי: "הניסיון של הנהלת הנמל בלתי נתפס, זו חציית גבולות ברורים של הסיכומים עם העובדים. לא נשלים עם זה, לא נקבל את זה, ונעשה את כל שעל ידינו כדי לשמור על ביטחונם התעסוקתי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר