יום שלישי, 14.05.2024 שעה 08:44

ליאור אסולין: ריסקו אותי בעונה שעברה

חלוץ מכבי פ"ת שוחח עם אופירה אסייג ואייל ברקוביץ': "אחרי החמצה אחת בהפועל ת"א אמרו שאני מוכר משחקים. אני חולם לשחק בנבחרת"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'

אחרי העונה נוראית שעבר בשנה שעברה בהפועל תל אביב, החלוץ ליאור אסולין מתחיל לחזור לעצמו ובמשחק אתמול מול האקסית, אסולין כבש את השער שכמעט והפך לשער ניצחון.
 

על התקופה הקשה שעבר ועל ההשתלבות המצוינת במלאבס סיפר חלוץ מכבי פ"ת ליאור אסולין: "טוב לי איפה שאני נמצא. אני עובד עם אנשים שאוהבים אותי ונותנים לי ביטחון והכל הולך. הפועל לא אשמה במה שהיה. גם אני אשם והקבוצה לא היתה טובה. היום יש לי קבוצה מצוינת עם מאמן מפרגן שנותן לי לעשות מה שאני רוצה".

"יש לנו קבוצה טובה ואני מקווה שאנחנו יכולים לעשות משהו יוצא דופן העונה. אני חושב שריסקו אותי שנה שעברה. אחרי החמצה אחת אמרו עליי שאני מוכר משחקים ועוד דברים שלא יפה לשמוע. מה, שיחקתי רק 8 משחקים בהפועל".

"טוב לי בחיים. אני לא מזיק לאף אחד. אחרי שנה גרועה חרצו גורלות. הלכתי למכונת אמת והוכחתי שלא מכרתי. אני מתעסק בכדורגל ושיעזבו את החיים האישיים שלי בצד. צריך להגיד תודה למשפחת לוזון שנותנת לי המון. כל מה שאני צריך, כולל מחוץ לכדורגל. בהפועל קיבלתי יחס טוב ולא הלך, קורה".

"אני חולם על הנבחרת. יש מאמן ואם הוא חושב שאני יכול לתרום אשמח מאוד. אבל זה תלוי בו".

ליאור אסולין:
ליאור אסולין: "טוב לי במכבי פ"ת" (אמיר לוי)

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, שוחח על משחק הידידות הצפוי מול נבחרת חוף השנהב, במדיה משחק דידיה דרוגבה, וגם על ציפיותיו מהנבחרת ועל רמת הליגה.

מה עובר על הפועל תל אביב? אחרי פיטורי המנכ"ל אריה הרשקוביץ' וההצטרפות, ככל הנראה, של אלי טביב העלנו באולפן את הסוגייה וניסינו להבין מה קרה בעזרת כתבת ONE לענייני הפועל תל אביב יופ ציוני ועם העיתונאי נדב צנציפר.

בנאדו: "לא מבין למה אני לא בנבחרת"
המחזור התשיעי בליגת העל ששוחק אתמול סידר לנו מחזור מעניין. בית"ר ירושלים חזרה סוף סוף להציג כדורגל חיובי שכלל גם כיבוש שלושה שערים וניצחון ליגה מרשים. בלם בית"ר ירושלים, אריק בנאדו, עלה לשידור וסיפר מה עובר על בית"ר ירושלים, על הקבוצה שלו וגם על השאלה למה הוא לא זומן לנבחרת ישראל.

אריק בנאדו אמר: "אנחנו משתפרים ונראים יותר טוב, אבל זה לא מספיק עדיין. היינו צריכים לנצח בשבוע שעבר כששיחקנו יותר טוב, אבל קיבלנו שערים אומללים ועבר עלינו שבוע לא קל".

כשנשאל על הנבחרת אמר: "אין לי מושג למה קשטן לא מזמין אותי. כל הזמן שואלים אותי. אני בכושר טוב, תשאלו את דרור קשטן. כל פעם השאלה הזו חוזרת, אין לי מושג למה לא מזמינים אותי.

אריק בנאדו. בית
אריק בנאדו. בית"ר חוזרת למסלול הנכון? (עדי בן ברון)

"אנחנו צריכים להסתכל על כל משחק. היינו צריכים לנצח את חיפה ומכבי ת"א בטדי, אבל לא עשינו את זה וזה גרם לפתיחת עונה קשה מבחינתנו. עכשיו צריך לסגור את הפער. התחלנו עם לחץ, הפסד באירופה, חילופי הנהלה ופיטורי מאמן. חשבנו שדברים יקרו מאליהם ודברים יילכו קל אבל משחקים שניצחנו בחצי הליכה פתאום הלכו קשה. השחקנים מבינים שחייבים לעבוד קשה על כל נקודה מעכשיו. נעבוד קשה ונקווה לתוצאות".

"לא נעים להתחיל אחרי הפסד. זה קשה ופוגע במצב רוח. במיוחד כשאתה רגיל לניצחונות והישגים. צאריך להרים את עצמך מנטאלית והקהל מאוכזב וכולם מאוכזבים. יש לנו שחקנים מצוינים וכולם צריכים להתאמץ".

"קאמבק למכבי חיפה לא רלבנטי. אני אסיים את הקריירה בבית"ר היו דברים שגרמו לי לעזוב לפני שנתיים. אני שחקן בית"ר ואגמור פה את הקריירה. נילחם בכל משחק לחזור לעניינים. זה לא יהיה קל, אבל אנחנו מאימינים בעצמנו. אנחנו לא מרימים ידיים. כשנהיה קרובים נתחיל לדבר על הדברים הרציניים".

דמאיו: "האשמים במצב הם השחקנים"
בני יהודה ממשיכה להתרסק והעתיד לא נראה מזהיר. מנכ"ל הקבוצה, משה דמאיו יספר לאופירה אסייג ולאייל ברקוביץ' מה קורה עם הקבוצה שלו וכיצד מתגברים על הבעיות.

דמאיו אמר: "אני מקווה שזה לא עוד סרט מלחמה. התוצאות לא טובות וזה נראה לא טוב, אבל נקווה שלא נגיע לאותו מצב משנה שעברה. לא כבה אצלנו כלום. לא אצלי ולא אצל חזע. לא התעייפנו אבל התוצאות משליכות. להשליך ממה שהיה עם חזי לא נראה לי. זה השפיע אז, אבל להגיד שזו הבעיה של בני יהודה זה לא נכון. ברוב המשחקים היינו יותר טובים. אבל ככה זה מומנטום. בשנה שעברה היה לנו מומנטום של 9 מחזורים שבהםן ניצלנו. גם היום יש מומנטום, אבל הוא שלילי.

משה דמאיו:
משה דמאיו: "אני שומר על אופטימיות" (אור שפונדר)

"האשמים במצב שלנו הם רק השחקנים. נעשה שינויים רק בשחקנים. הקהל מאוכזב מהתוצאות, אבל המצב בתחתית לא משקף את מה שקורה על הדשא. אי אפשר להתעלם מזה שאנחנו לא מצליחים להבקיע. אתמול לא הצלחנו לצמק ל-2:1 וקיבלנו את השלישי. אנחנו סופגים בקלות בלתי נסבלת ובאו לא נשכח את טעויות השיפוט שהיו לרעתנו ואת הפציעות, כמו למשל משה ביטון שהוא כוח לא קטן. אבל אני תמיד אופטימי. אם הייתי אופטימי בשנה שעברה אז למה שהיום אני לא אהיה אופטימי?"

"אני לא רוצה להתעסק במה שיהיה. עוד לא ניסיתי להיות בלי כדורגל".

אבי לוזון: "שמח שדרוגבה מגיע"
יו"ר ההתאחדות אבי לוזון אמר על הגעתה של חוף השנהב: "כשהזמנו אותם עלו לנו בראש דרוגבה וקאלו שמשחקים בצ'לסי ונותנים יכולת וצבע לליגה האנגלית. אני שמח שהוא מגיע ומקווה שהוא ישחק ויהיה עניין. זו נבחרת טובה ואטרקטיבית והכנה טובה לקראת יוון.

דידיה דרוגבה.
דידיה דרוגבה. "מוסיף צבע ואיכות" (רויטרס )

"אני חושב שזו יריבה ראויה. עד המשחק נגד יוון נשחק נגד יריבה אירופית, הונגריה בפברואר. צריכים להגיע עם ה-11 הכי טובים בכושר הכי טוב ולהוביל את ישראל לניצחון. תפרגנו לכדורגל הישראלי. דיברו על הרייטינג ועל זה שאין שערים. הליגה התחממה ויש יותר שערים בממוצע למשחק".

"אני מעדיף לשתוק ושהמעשים שלי ידברו בעד עצמם. בשבוע הבא נעשה מסיבת עיתונאים ואז תשמעו. בית הנבחרות יצא לדרך מבחינת מכרזים. מוקם קומפלקס אדיר של שני מגרשים, עם חדר כושר, קפיטריה. אם אני אהיה בתפקיד כשזה ייחנך ב-2010? רק אם נגיע למונדיאל.

"אני מוכן לדיל עם התקשורת. אני אפקיד בידיהם מכתב התפטרות שלי ושל כל הצוות המקצועי אם הם יפרגנו, ידחפו ויעזרו וייתנו לנו שקט במשך שנה. שיפרגנו גם אם הנבחרת משחקת לא טוב, כמו באנגליה. ראיתי שקבוצות יורדות ליגה ומוחאים להם כפיים. לפעמים אני מרוצה ולפעמים לא, אבל מה שמנחה אותי זה מבחן התוצאה. כמו בית"ר שהגיע לה לנצח את הפועל ת"א אבל אז הפועל כבשו ואמרו שתוכנית המשחק עבדה".

בן סהר.
בן סהר. "לא בונים עליו להרכב הנבחרת" (תומר גבאי)

"משחקים פעם בחצי שנה וצריך לבוא בכושר הכי טוב ולהשיג תוצאה טובה. הליגיונרים התחילו לשחק יותר, קולאוטי, אלברמן, בניון. בן סהר? אני לא חושב שמישהו בונה עליו להרכב הנבחרת. ברקוביץ' בונה עליו? הוא יכול לבנות, הוא עוד לא המאמן של הנבחרת, אולי הוא עוד יהיה. אל תדאגו אני לא מתפטר במסיבת העיתונאים בשבוע הבא".

לוזון פנה לקהל ואמר: "יהיה ערב כדורגל נפלא ושני משחקים אטרקטיביים. בואו ותיהנו מכדורגל טוב בעשרה שקלים בלבד".

ברקוביץ' כותב לנמני
אייל ברקוביץ' כתב לאבי נמני: "ערב טוב לך אבי נמני. איזה לילה נהדר היה לאוהדי מכבי ת"א. האופוריה על שלוש הנקודות, התחושה שמכבי סוף סוף יוצאת לדרך חדשה והבדיקה המהירה מתי כבר פוגשים את הפועל לדרבי, מפרקים אותם חמש חתיכות וחוזרים להיות מכבי הגדולה של שנות ה-90.

אבל אבי, שנינו יודעים שעם כל הכבוד לניצחון ברגע שיתפוגג ערפל האופוריה של אתמול מכבי עדיין תישאר אותה מכבי שראינו כל העונה: משעממת, אנמית וחסרת ברק. כי זאת מכבי של העונה, ובלי שינוי דרסטי בסגל, זאת מכבי שנראה כל העונה.

אבי, אני ואתה יודעים שלא לילד הזה פיללת. מכבי שלך אמנם רצה ובעיקר רצתה, אבל מכבי שלך היא עדיין מכבי הבינונית והמשעממת שראינו מאז תחילת העונה וכנראה שכל החולאים שהיו לקבוצה בזמן שאתה היית ביציע, נשארו גם אחרי שירדת לכר הדשא.

נמני. נא להפסיק להתלחש (אור שפונדר)
נמני. נא להפסיק להתלחש (אור שפונדר)

אחת הקלישאות הגדולות בכדורגל היא שברגע שמאמן מוחלף, הוא כמעט תמיד ינצח את המשחק הראשון שלו על הקווים. ההתלהבות, הטירוף והשיגעון של השחקנים בדרך כלל מספיקים לשלוש נקודות. אבל מכבי של אתמול לא הצליחה לנפק מהלכי כדורגל ראויים לקבוצה עם שחקנים כמו בוזגלו, ישראלביץ', יבוריאן, חדד וקאמאנאן.

אבי, אין לך מגנים ראויים, אין לך בלמים ברמה של קבוצה בסדר גודל של מכבי, חסר לך חלוץ גולר ברמה גבוהה, כי מקבוצה עם תקציב של יותר מ-70 מיליון שקל אפשר לצפות ליותר משלושה שערים בתשעה מחזורים מצמד החלוצים יבוריאן וקמאנאן.

דבר אחד אני חייב לשאול אותך: שמעתי ששחקנים במכבי דיברו על כך שאתמול הם נלחמו יותר והקריבו יותר, שזה יפה. אבל למה לא ראינו אצל רן בן שמעון את אותה הקרבה שראינו אצלך? למה שחקנים שנראו עייפים וחסרי מוטיבציה בשבוע שעבר נגד קריית שמונה פתאום נזכרו שהם יכולים לרדת לגליצ'ים ולהשאיר את הלב על המגרש הרעוע ב"אורווה"? כמנג'ר אתה צריך לשמוח שהם עשו כך, אולם כמנהל ספורטיבי לשעבר אתה צריך לדאוג...לדאוג מאד.

שניידר. צריך לקבל טלפון מנמני. צילום: רועי פרי
שניידר. צריך לקבל טלפון מנמני. צילום: רועי פרי

מי כמוך יותר יודע, שכשחקן מקבל את החולצה הצהובה של מכבי ת"א הוא צריך לתת את הנשמה שלו לקבוצה בלי קשר למי עומד על הקווים. מכבי הוא המועדון הגדול בארץ והא'-ב' של להיות מכביסט הוא לתת הכל ולנצח בלי קשר לזהות היריבה. יכול להיות שהשחקנים שלך בוחרים מתי להילחם? הם צריכים לתת הכל גם כשאין מאמן על הקווים וגם כשהיציעים ריקים. זה המהות בלהיות מכביסט !!.

אבי, ההצטרפות שלך למכבי ת"א הייתה כדור ההרגעה שהאוהדים של מכבי רצו. אתה צריך לנצל את מעמד העל שקיבלת במכבי, לקחת את הטלפון ולחייג את הקידומת של קנדה. תבקש את אלכס שניידר ותגיד לו: "אלכס, הבאתי לך שלוש נקודות, אבל בינינו...מכבי גרועה. תסדר לי שני מגנים ובלם נוסף ואני מביא אותך לצמרת. לא תביא, אל תבוא אליי בטענות".

כי אבי, שנינו יודעים שמכבי של העונה היא בינתיים בלוף גדול. והדבר האחרון שאתה רוצה שידבק אליך הוא הזיכרון שמכבי שלך סיימה במקום השמיני בטבלה ושלחה את האוהדים הצהובים שנה נוספת לים כבר בחודש מרץ.

אופירה אסייג כותבת למאמנים המפוטרים
ערב טוב לכם מפוטרי שנת 2008 

אם מועצת הימורים היתה מחליטה לתת למנחשים אפשרות לנחש מי המאמן הראשון שיפוטר, ספק אם מישהו מהמהמרים היה מנחש נכונה. עונת המשחקים 2008/2009 מספקת כותרות מהמחזור הראשון וכנראה שהכותרות ילוו אותנו עד המחזור האחרון.

1. מי היה מאמין שיצחק שום יזכה בדאבל היסטורי עם בית"ר ירושלים וימצא את עצמו ללא עבודה כבר אחרי המחזור הראשון. תשאלו מקורות יודעי דבר כיצד שום סירב לקבל אליו את מאור בוזגלו ואיליה יבוריאן למרות שהבוס גאידמק ביקש ממנו אישית. ואף מילה על ההתעקשות שלא להיפרד מטברטקו קאלה למרות שהוצע לשום ושפיגל השוער הצעיר של נבחרת סלובניה, סאמיר אנדונוביץ, שמשחק היום באודינזה ומועמד להצטרף למנצ'סטר יונייטד בסכום של 25 מליון יורו. שנתרגם מה היה קורה לו הייתם קונים אותו במיליון וחצי יורו לפני שנתיים? גם אתה היית נשאר בבית"ר וגם ארקדי היה סוף סוף מרוויח משהו במדינה שלנו. האם ההתעקשות השתלמה? כנראה שלא. ד"ש מויסלה קראקוב וקופנהאגן.

יצחק שום. למה להתעקש על טברטקו קאלה? (גיא בן זיו)
יצחק שום. למה להתעקש על טברטקו קאלה? (גיא בן זיו)

2. מי היה מאמין שהמאמן הצעיר והמבטיח רן בן שמעון יפוטר במחזור השמיני? תשאלו את רב"ש למה הוא בדיוק התכוון כשאמר לנו: "אני לא מוכן להיכנס לתבניות של כולם, יש לי תבנית אישית" ד"ש חמה מטומאסיץ', ישראלביץ' ובעיקר מבושינסקי. אני נגד הפיטורים של רב"ש, אבל כנראה שעדיף לרן להתעסק עם תבנית של עוגת שוקולד ולא תבניות שטרם נבנו...

3. מי היה מאמין שבני סכנין תפטר את פרדי דויד דרך התקשורת במחזור התשיעי ותתן לו לישון על הטלפון כדי לקבל שיחה מאבו סלאח שקיבל ממאזן גנאים ירושה עם תקציב הכי זעום בליגה ועם רצונות כאילו מדובר בתקציב בית"ר ירושלים. ד"ש לנאחזים בקרנות המזבח

4. מי היה מאמין שאריאל שיימן יחטוף עצבים במהלך המשחק מול הפועל חיפה, ירד בריצה מיציע הכבוד ויספסל את המאמן שלו אייל לחמן בפעם הראשונה בתולדות הכדורגל וייקח אליו את התפקיד בעיצומו של משחק!? מי היה מאמין? בעצם לזה אנחנו מאמינים. ד"ש מגאנה.

אייל לחמן. משבר עם אריאל שיימן (אמיר לוי)
אייל לחמן. משבר עם אריאל שיימן (אמיר לוי)

5. מי היה מאמין שאריה הרשקוביץ', יפוטר מהפועל ת"א אחרי 20 שנה ללא פרידה ראויה. חשבתם שאריה שגה, אוקי. תיפרדו מהאיש שנתן את החיים שלו למועדון האדומים. תמיד אמרו על הרשקוביץ, שהבעלים התחלפו ואריה תמיד נשאר. ד"ש ממוני הראל ומחבריו הטובים.

6. מי היה מאמין שאברהם גרנט, האיש שהקשרים שלו הוסיפו לו כישורים ומזומנים עדיין יחפש עבודה ולא ימצא אחרי שהוביל את צ'לסי לגמר ליגת האלופות! גרנט מועמד ל-250 קבוצות ומועדונים אך טרם סיכם. ד"ש מהתקשורת שבולעת כל פגישה שלך והופכת אותה למשא ומתן

לסיום: לכל המאמנים והמנהלים שעדיין מחזיקים במשרתם, כדאי לכם להפנים שלא לעולם חוסן. לפעמים אתם מתנהגים כמו עבד כי ימלוך, לכולנו יש מחליף ותמיד תזכרו שחוג האבטלה של המאמנים התרחב והם יושבים בבית ומחכים לג'ובים שלכם כמו אריות לטרף.

תצליחו, אתם זקוקים לברכה הזו.

 

אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */