אגדת NBA והבוס של נועם יעקב: כמה שווה טוני פארקר?

השקעות ביין ובשמפניה, כניסה חכמה לעולם הסקי ולמרוצי סוסים וכמובן קבוצת כדורסל שמושכת שותפים ונותני חסות עשירים • כל מה שלא ידעתם על האימפריה הכלכלית של בעלי וילרבאן, יריבת מכבי תל אביב ביורוליג (שלישי, 21:05, ספורט 5)

סל ניצחון נדיר של קיירי אירווינג ב-NBA / דאלאס מאבריקס

יריבת מכבי תל אביב הערב (שלישי, 21:05, ספורט 5) לא הייתה משחקת ביורוליג לולא הבעלים שלה היה אחד בשם טוני פארקר.

כוכב העבר של סן אנטוניו ספרס ואחד הספורטאים הצרפתיים הגדולים אי פעם, החליט לפני כעשור להשקיע בכדורסל הצרפתי ורכש את הבעלות על וילרבאן אותה הפך לקבוצת יורוליג בתוך זמן קצר יחסית.

פארקר הקים לקבוצה מליון אקדמיה מפוארת שנחשבת לאחת הטובות והמבוקשות באירופה, בין השאר יצא ממנה ויקטור וומבניאמה, הדבר החם ב-NBA בימים אלה. לפני זמן לא רב הוא חנך קומפלקס חדיש ומפואר שכולל אולם מודרני בו משחקת הקבוצה וכן את מתקני האימונים שלה. עלות הפרויקט מוערכת ב-60-70 מיליון יורו. למרות שמועות שהסתובבו בחודשים האחרונים, נראה כי לבעלים יש תוכניות גדולות לעתיד.

טוני פארקר מוצג בווילרבאן, צילום: AP

לפארקר יש את האמצעים למימוש אותן תוכניות. ההערכות הן כי הונו של כוכב העבר נאמד בסביבות 300 מיליון יורו. פארקר קנאי לפרטיותו ושומר בחשאי ככל האפשר על עסקיו הפרטיים ועל סגנון חייו והוצאותיו האישיות. עם זאת, מדי פעם זולגים פרטים החוצה ומהם אפשר לקבל אומדן מוערך על שוויו הכלכלי.

פארקר בן ה-41 הרוויח "רק" 170 מיליון דולר במהלך הקריירה ב-NBA (ממוצע של 12.5 מיליון דולר לעונה), אך ידע למנף את הצלחתו המקצועית לרווחים נוספים של מיליוני דולרים בשנה מחסויות ופרסומות. לפי ההערכות במהלך הקריירה כשחקן פעיל הרוויח כ-15 מיליון דולרים מחסויות.

טוני פארקר, צילום: Getty Images

לאחר פרישתו שלח את ידיו בשלל עסקים והצליח ברובם. הוא הקים חברת אחזקות שנמצאת בבעלותו בשם Infinity Nine המנהלת את עסקיו והשקעותיו בתחומים השונים כגון ספורט, השקעות בעולם הפיננסי ונדל"ן.

בשנת 2014 מונה פארקר לנשיא ולבעלים של וילרבאן. שלוש שנים לאחר מכן גם רכש את קבוצת הנשים של העיר, וגם היא זוכה להצלחה גדולה. בספטמבר 2018 נחתם חוזה חסות לעשר שנים עם חברת הענק הצרפתית LDLC המתמחה בפיתוח משחקי מחשב. במסגרת ההסכם מעניקה החברה מיליון יורו לעונה. בעקבות החתימה שונה שם הקבוצה לאסוול LDLC.

טוני פארקר, צילום: EPA

מהלך משמעותי נוסף התרחש ביוני 2019, גם הוא בזכות ההצלחה המקצועית והכלכלית של המועדון, כשקבוצת הכדורגל הפופולרית של האזור, אולימפיק ליון, רכשה למעלה מ-20 אחוזים מהמניות בקבוצת הכדורסל תמורת שלושה מיליון יורו והתחייבות להזרמה של 2.5 מיליון יורו לשנה בכל אחת מחמש השנים הקרובות. כמו כן רכשה אולימפיק גם 10 אחוזים מקבוצת הנשים תמורת 300 אלף יורו.  

אחד מתחביביו הגדולים של פארקר הוא מרוצי סוסים, והוא הפך לאחד השגרירים המובילים של הענף המתפתח. הצרפתי אף הקים אורווה משלו. ב-2019 גם השקיע באתר הסקי וילארד-דה-לאנס שבוורקור, ורכש חברת הציוד המנהלת בין מעליות סקי ברחבי העולם.

טוני פארקר, צילום: AP

בנוסף לספורט, פארקר השקיע גם ביין ושמפניה הפופולריים בצרפת. מטרת ההשקעה היא לייצא בכמויות גבוהות מוצרים לטקסס ומדינות אמריקניות גדולות נוספות. מי כמוהו יודע את הפוטנציאל הכלכלי העצום שיש בארה"ב. על פי ההערכות מדובר בעסקים שמניבים הכנסות של למעלה מ-100 מיליון יורו בשנה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

הקרן משקיעה גם בחינוך. ב-2019 הקים את אקדמיית טוני פארקר הממוקמת באזור ליון. מרכז ההדרכה מיועד לתלמידים מעל גיל 15 ומאפשר לתלמידים לבחור בין מקצועות שונים כגון טניס, מוסיקה, eSports וכמובן כדורסל. האקדמיה שואפת להכין את הדור הצעיר לעולם המקצועי, על ידי הכפלת הסיכויים לקריירה בתחום שהם נלהבים ממנו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר