היועמ"שית בביקורת על סיוע הממשלה לרשויות: מושכת החלטות לרגע האחרון

גלי בהרב-מיארה מתחה ביקורת על התנהלות הממשלה לגבי הארכת הסיוע לרשויות בצפון ובדרום • היועצת המשפטית יוצאת בדבריה נגד הנוהג של המשאלים הטלפוניים • לדבריה, הממשלה לא נערכת בזמן למועד פקיעת תוקפן של החלטות קודמות, וכך מפאת קוצר הזמן נמנע דיון אמיתי

בהרב-מיארה. הממשלה גוררת רגליים. צילום: קוקו

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, מתחה הבוקר (ראשון), ביקורת בחוות דעתה על התנהלות הממשלה בעניין החלטות לגבי הארכת הסיוע של המדינה לרשויות מקומיות בצפון ובדרום עקב המלחמה.

בהרב-מיארה. מבקרת את הממשלה על גרירת הרגליים, צילום: אורן בן חקון

היועמ"שית כתבה כי הממשלה לא נערכת בזמן למועד פקיעת תוקפן של החלטות קודמות בעניין הסיוע. לדבריה, עבודת המטה לגיבוש הצעות חדשות נמשכות עד לרגע האחרון וכך מפאת קוצר הזמן ההחלטות מאושרות במשאל טלפוני, ונמנע דיון אמיתי עם גורמי המקצוע והגורמים בממשלה על הסגויות החשובות והסתייגויות שונות.

להימנע ממשאלים טלפוניים

"הגם שתאריך הפקיעה של ההחלטה המוארכת היה ידוע, וניתן היה להיערך מראש לכך שההחלטה המאריכה תגובש מבעוד מועד ותובא לדיון בממשלה עד לתאריך זה, בפועל עבודת המטה לגיבוש הצעת החלטה המאריכה נמשכה עד תאריך הפקיעה (של ההחלטה הקודמת א.א) ועל כן היא הובאה להצבעה בממשלה במשאל טלפוני", כותבת היועמ"שית ומוסיפה: "לאור זאת לא ניתן היה ללבן שאלות והשגות שונות שהתעוררו ביחס להצעות מחליטים מצד גורמי הממשלה השונים באופן ממצה עוד קודם ההצבעה, או במסגרת דיון במליאת הממשלה".

חוות הדעת של בהרב-מיארה. הממשלה מושכת החלטות לרגע האחרון, צילום: ללא

עוד הוסיפה בהרב-מיארה ביקורת על כך שהממשלה ככלל צריכה להיערך יותר בזמן להחלטות עם תאריך פקיעת תוקף וכי יש להימנע מאישור החלטות מהותיות החלטות במשאל טלפוני: "אבקש להסב את תשומת לבה של הממשלה לצורך להיעתר די זמן מראש לפקיעתה של החלטה קצובה בזמן, להפיץ את ההחלטה תוך הבאה בחשבון של פרק הזמן הדרוש לליבון ומיצוי ההערות שעשויות להתעורר ובאופן שיאפשר דיון לפני שהממשלה מאשרת את ההחלטה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר