בן גביר, במקום לחלק נשק לכל דכפין - הגיע הזמן לטפל בקן הטרור ברהט

הפיגוע בצומת בית קמה, שבו מחבל תושב רהט דקר למוות גבר, הוא לא הפעם הראשונה שבה העיר הבדואית עולה לכותרות בהקשר של טרור • צעירים מהיישוב תקפו שוטרים ב"שומר החומות", חשודים בחבירה לדאעש ובהכנסת מחבלים מעזה לישראל • גם הבדואים עצמם נפגעים מהטרור, שמכתים יישוב שלם • הגיע הזמן לשים לזה קץ • טור של יליד הנגב

בן גביר וזירת הפיגוע בצומת בית קמה

הפיגוע שאירע היום (חמישי) בצומת בית קמה, שבו מחבל תושב רהט התנפל בדקירות על גבר בבית קפה, הוא לא הפעם הראשונה שבה העיר הבדואית עולה לכותרות בהקשר של טרור.

בחודש דצמבר האחרון, שלושה תושבי רהט ותראבין הואשמו בהסתרת מחבלים ושב"חים מעזה, שחדרו לישראל ב-7 באוקטובר. כחודש לאחר יום הטבח, נתפסו שני מחבלים שהסתתרו בבית נטוש ברהט. 

הפיגוע בצומת בית קמה

לפני שנתיים, נעצר בשאר אלגלאוי, תושב רהט בן 18, בחשד לביצוע עבירות ביטחון בהשראת דאעש. הוא יצר קשר עם פעיל דאעש מסוריה, במטרה שיסייע לו להגיע אל המדינה, להשיג נשק ולהצטרף אל הארגון. ב"שומר החומות" תושב העיר יידה אבנים על שוטרים. והיריעה קצרה מלהכיל.

ודאי שהרוב המוחץ של תושבי רהט, העיר הבדואית הגדולה בישראל, המונה יותר מ-82,000 תושבים, הם אנשים שמעוניינים לחיות את חייהם בשלווה ושואפים לדו קיום עם תושבי הנגב היהודים.

החשד: חבירה לארגון דאעש (ארכיון), צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בשיחה עם "ישראל השבוע", ראש העיר המיתולוגי טלאל אל־קרינאווי נסער ומשתף: ״המעשה הזה לא משקף את רהט! אנחנו מגנים את המעשה בתוקף ובכל פה. מהמידע הראשוני שקיבלתי, אני מבין שמדובר באזרח עזתי, שהמדינה החזירה אותו מעזה. אמא שלו היתה תושבת רהט שהתחתנה עם עזתי. אני לא מבין איך המדינה עושה דבר כזה״.

היישובים הבדואים בנגב, גם אלו המוכרים על ידי המדינה, סובלים מהזנחה לאורך שנים רבות: תשתיות רעועות, עוני ואבטלה גבוהה. ההבדלים בין היישובים הללו לבין שכניהם בעומר, מיתר ולהבים - ניכרים ויוצרים תסיסה בקרב צעירים בדואים רבים. ודאי שזו לא סיבה לצאת ולדקור יהודים.

רהט. עיר של ניגודים, צילום: דויד פרץ

הגבול נחצה מזמן. השר לביטחון לאומי בן גביר מוכרח לטפל בקיני הטרור ברהט. לשים לזה סוף, לייצר הרתעה - שאף תושב שם לא יעלה על דעתו אפילו את המחשבה לחבור לדאעש, או להחביא מחבלי חמאס או להוציא פיגועים נגד שכניו היהודים.

גם הבדואים עצמם נפגעים מהטרור הזה, שמכתים יישוב שלם. הטרור פוגע בשמם הטוב של הבדואים שמתגייסים לצה"ל, של הרופאים והאחיות, של אלו שנהרגו בהגנה על המולדת.

בן גביר, במקום לתקוף את מערכת הביטחון ואת העומד בראשה גלנט חדשות לבקרים, ובמקום לחלק כלי נשק לכל דכפין, הגיע הזמן לטפל בקן הטרור ברהט.

הכותב הוא יליד הנגב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר