ב' סיון התשפ"ד
08.06.2024
לייבל'ה מסכם שבוע עמוס

השידוך המדובר: יו"ר נוער הליכוד התארסה עם הבנש"ק החסידי

והשבוע בלייבל'ה: יו"ר נוער הליכוד התארסה עם הבנש"ק החסידי | ההישגים של הציבור החרדי בבית שמש וקרית גת בסיבוב השני | כמה זמן צעד שי גראוכר בשבת מבית החולים למלון לקרוא שם לבתו שנולדה לתוך החסד? | וגם: ראש העיר הנבחר של קרית גת עלה לתורה והתרגש

השידוך המדובר: יו"ר נוער הליכוד התארסה עם הבנש"ק החסידי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה נכנס לתוך שבוע של שמחות: בבוקר יום ראשון שפשף לייבל'ה את עיניו בתהדמה כששמע שראש ישיבה בן ה-88 חבק בן בכור כמו אברהם אבינו בשעתו. לייבל'ה התקשר מיד לבדוק האם הסיפור אמיתי - ומשנענה בחיוב הכריז על הולדת 'ינוקא' ראשון בציבור הליטאי.

לייבל'ה חושף כי אחד העיתונים הכלליים, מאלה שאינם מאמינים בניסים, ניסו לבצע תחקיר סביב הלידה הנדירה, אך מהר מאוד הבינו שאין להם בשר והכתבה נגנזה.

והסיפור המרכזי של השבוע: אירוסיה של הגב' נועה אימבר, שכיהנה כיו"ר נוער הליכוד, חזרה בתשובה והתקרבה לחצרות החסידים וכיום מרצה בכל הסמינרים - בשל היותה מוכשרת מאוד לאחר שסיימה תואר כבר בגיל 14. 

לליבל'ה נודע כי היא בקיאה בכל הניואנסים של החסידים והבנשקי"ם, למדה את כל החסידש'ע מנהגים, ולייבל'ה אף שמע שחלום חייה היה להתחתן עם בנש"ק - ואכן התפילה התקבלה, והשבוע היא התארסה עם החתן אשר ישעיה כהנא בנו של האדמו"ר רבי שלמה כהנא מחסידות ספינקא ירושלים. 

נועה התקרבה לחצר נדבורנה ולחצר מכנובקא בעלזא, בכל הנהגותיה היא מתנהגת כמו בנשקי"ת לכל דבר. לייבל'ה חושף כי השדכנית היא לא אחרת מהכלה של הרבי מראחוב. 

והנה תמונה משמחת האירוסין כשהמחותנים הרב'ס חבושים בשטריימל. 

באדיבות המצלםהאירוסין של הבנש"קצילום: באדיבות המצלם

ומשמחה לשמחה: במוצאי שבת האחרון התבשר כלל ישראל ולייבל'ה בתוכם על לידת הבת למלאך החסד של המלחמה שי גראוכר יו"ר 'כלל ישראל - ביחד ננצח' איש אמונם של גדולי ישראל שבמשך 160 יום לא ראה מיטה ומרבה אחדות ושמחה בכלל ישראל. 

כך גם היה בשישי האחרון, לאחר שארגן שבת גדולה ומפוארת לרגל שמחת הברית לבנו של הקדוש ידידיה אליהו הי"ד שנפל בעזה. כהמשך לברית לבנו של הקדוש יהונתן לובר הי"ד שנערכה בחמישי מול הכותל ברית שסחטה דמעות בכל העולם היהודי. גראוכר שכבר תכנן להיות שבת במלון וולדורף אסטוריה ולהשתתף בברית התבשר כי הרעייה עזר כנגדו מצפה בכל רגע לשמחה, לאחר שקיבל את הבטחת גדולי ישראל כי תהיה לידה קלה נכנס לבית החולים עם אשת החסד והשניים קיוו לטוב. 

בשעה 1:00 בלילה בליל שבת קודש בו בזמן שלייבל'ה גונב צ'ולנט יחד עם בנצי שטיין מהמטבח של לוצק, במחלקת היולדות בבית החולים 'שערי צדק' חבק גראוכר ורעייתו טויבי בת בריאה ושלמה. גראוכר לא אמר נואש וצעד 50 דקות ברגל מבית החולים למלון והעיר את מי שצריך לטובת מנין עם נץ החמה, שבת מברכים - שקלים, וקריאת שם לתינוקת שנולדה לתוך החסד.

המעמד היה מרטיט במיוחד ולאחר מכן נערך קידוש כיד המלך עם הערינג של 'זהבה' שבמקרה הגיע למקום יחד עם שירי הודיה לה'. גראוכר עצמו אף זכה להשתתף בברית המרגשת לבן הקדוש שלא הותירה עין אחת יבשה. הקידוש המרכזי אם שאלתם יתקיים בקרוב ממש, רק מחכים שנטע לוין יחזור מדובאי.

ולאחר הסיבוב השני נצפה שר העבודה יואב בן צור מש"ס בשדה התעופה מלווה בן משפחה שטס לאחר שחתם על העלאת שכר המינימום בעוד כשלוש מאות שקלים והוא יעמוד על 5,880.02 שקלים בחודש. לייבל'ה מברך את השר מעומק ליבו. 

באדיבות המצלםבן צור בנתב"גצילום: באדיבות המצלם

אפרופו ש"ס, בצל סערת הגיוס ודברים נוספים התקבלה הוראה בצמרת ש"ס שהח"כים יהיו בעוצר ראיונות למעט שני ראיונות על ענייני בית שמש. אחד הח"כים ח"כ סימון מושיאשוילי שלא ידע ולא שם להחלטה התראיין לחדשות 13 על הגיוס, אך מאז, דממה מוחלטת.

השר ארבל מש"ס הרגיש השבוע מהי מציאות מדומה בכנס של חברת בנייה נצפה שר הפנים עם המשקפת המדוברת. כך זה נראה שלב אחר שלב בוידאו. 

השר ארבל עם משקפת של מציאות מדומה

סגן יו"ר הכנסת חה"כ ארז מלול נצפה יחד עם האדמו"רים בריקוד מצווה בחתונתו של בת רב הכותל והמקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ שנערכה השבוע בהשתתפות כל גדולי ישראל.

באדיבות המצלםמלול בריקוד בשולחן הכבוד בחתונת בת הגר"ש רבינוביץצילום: באדיבות המצלם

מי שהשבוע סבב את בתיהם של גדולי ישראל היה הפרשן הבכיר במגזר החרדי ישראל כהן (שידיו רב לו מאחורי הקלעים בשלום במגזר החרדי). הוא נצפה השבוע מקבל את ברכתו של זקן חברי המועצת של 'דגל התורה' ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן, ישראל הגיע עם בנו ארי וקיבל ברכה.

שוקי לררכהן מתברך מראש הישיבה יחד עם בנוצילום: שוקי לרר

לאחר מכן הגיע לביקור של הראש"ל הגר"י יוסף בויז'ניץ שם העניק לו הראש"ל ביציאה ברכה מיוחדת לו ולבנו יקירו. 

באדיבות המצלםארי כהן מתברך מהראשון לציוןצילום: באדיבות המצלם

בהמשך נצפה בריקוד הסוער בויז'ניץ עת רקד הרבי עם יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני וסגן השר יעקב טסלר. כהן נצפה מאחורי הריקוד הנדיר ביותר בתולדות עולם החסידות לאחר השלום שנרקם. 

באדיבות המצלםישראל כהן מערבב בויז'ניץ את הריקוד של גפניצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה מודה לה' שהסיבוב השני של הבחירות נערכו ביום ראשון, כך שהיה כמעט שבוע שלם להתאושש מהשמחה על ניצחונו של המועמד החרדי שמואל גרינברג בבחירות לראשות העיר בית שמש, לפני שנדרש בשליחות גדולי ישראל לכתוב את המדור השבועי.

למרות שעקב בדריכות גם אחר הנעשה בקרית גת, רחובות וחיפה, הוא שהה מרבית היום בבית שמש וקיפץ בין המטות השונים. אין ספק כי במטה כח נרשמה התכונה הגדולה ביותר. בסוף היום, ראינו את ראה"ע שמוליק גרינברג פוצח בריקוד על הבמה עם שמעון גולדברג שותפו הנאמן לכל אורך הדרך במירוץ לראשות העיר. מאחור ראינו את צבי פרנקל, מי שפיקד וניהל את המטה והקמפיין של סיעת כח ומי שהיה אחראי על אירוע הניצחון הענק.

קובי הר צביגרינברג בחיבוק עם גולדברגצילום: קובי הר צבי

קודם לכן ראה לייבל'ה את פרוש עם שותפו לציר, ח"כ ישראל אייכלר, מסכמים בשביעות רצון בלתי מוסתרת את מערכת הבחירות. (לפי הנתונים שפורסמו הבוקר בבטאונים, הציר הגיע ללא פחות מ-80 אלף קול ברחבי הארץ).

קובי הר צביפרוש ואייכלר מחזקים את הצירצילום: קובי הר צבי

בשעות הערב המוקדמות יותר, כשהניצחון עוד לא היה מובטח, נצפה השר פרוש עובר מקהילה לקהילה ומדרבן את הנציגים לפעול ולהפעיל למען נציגם של גדולי ישראל. במטה סערט ויז'ניץ פגש את יועצו הבכיר, שרגי קלאר, תושב העיר, שהתגייס למערכה כאחד הפעילים וקידש שם שמיים.

באדיבות המצלםפרוש במטה של סערט ויז'ניץצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה גם לא זנח את העיר קרית גת שם הלך לאורך כל הציר עם כפיר סויסה שבזכות החרדים הדיח את דהרי מכסאו אחרי עשרות שנים. ביום הבחירות ראה לייבל'ה את תושב העיר לשעבר מוטי בבצ'יק שמתחילת הדרך האמין בכפיר ותמך בו. בבצ'יק ישב במטה יחד עם השר גולדקנופף וסגן השר טסלר שעבדו כמו שצריך למרות הפסקות החשמל.  

באדיבות המצלםבבצ'יק וחברים במטה החרדי של כפיר סויסהצילום: באדיבות המצלם

את איש החסד מקרית גת אברהם בלושטיין ראה לייבל'ה ברגע של שמחה עם ידידו הותיק כפיר סויסה.

באדיבות המצלםבלושטיין וכפיר סויסהצילום: באדיבות המצלם

את ראש העיר הנבחר כפיר סויסה ראה לייבל'ה בחגיגות הניצחון יחד עם הרב אליקים שטארק מחסידות בעלזא וצחי ברים איש אגודת ישראל בירושלים יחד עם איש אמונו של כפיר סויסה הרב  יוסף מאיר פרוכטר.

באדיבות המצלםלאורך כל הציר בקרית גתצילום: באדיבות המצלם

אחת התמונות החזקות של מערכת הבחירות הסוערת בקרית גת היא של השר גולדקנופף מול קמפיין השנאה של דהרי שנחל מפלה. 

באדיבות המצלםגולדקנופף ליד האוטובוסצילום: באדיבות המצלם

במטה של חסידי באיאן ראה לייבל'ה את הרשי פריזנד וחיים רבינוביץ נלחמים על כל קול. 

באדיבות המצלםרבינוביץ והביאנרס נלחמים על הקולותצילום: באדיבות המצלם

לאחר שניצח, ראש העיר של קרית גת כפיר סיוסה נצפה בעלייה לתורה בבית הכנסת קהל חסידים בעיר שהיו מראשוני התומכים בו. כפיר עלה לתורה והתרגש.

באדיבות המצלםכפיר סויסה עולה לתורהצילום: באדיבות המצלם

במרכז הסחר העולמי הבני ברק שבמגדלי בסר, בבית הכנסת אפי קפיטל בקומה ה-34, נצפה ראש מועצת קרית יערים יצחק רביץ שזכה שוב באמון הציבור בבחירות האחרונות ברוב מוחץ של כ-70 אחוזים. עוד נראה בבית כנסת האסטרטג יצחק פלדמן שהשלים דף היומי באמצע חזרת הש"ץ. לייבלה מעיר שזה לא לגמרי לפי ההלכה ותלוי בדעת הפוסקים והמשנ"ב. 

מ.ופלדמן ורביץ בבסר 3צילום: מ.ו

השבוע הגיע לייבל'ה לכנסת ובין דיוני התקציב ראה במדרגות שיחה צפופה של יו"ר ש"ס אריה דרעי יחד עם נאמנו השר מיכאל מלכיאלי שנראה שידו לא זה מתחת ידו של זה.

באדיבות המצלםדרעי ומלכיאלי בשיחת מדרגותצילום: באדיבות המצלם

בהמשך ראה לייבל'ה את הרל"ש של יו"ר סיעת יהדות התורה משה רבר נכנס ויצא מלשכת ראש הממשלה בכנסת.

באדיבות המצלםרבר בלשכת רוה"מצילום: באדיבות המצלם

את סגן יו"ר הכנסת ח"כ ניסים ואטורי תפסנו בבית כנסת של הכנסת, משתתף בסעודת ראש חודש אדר, ובשיעור היומי שמתקיים מדי יום אחר תפילת מנחה בכנסת מפי של רב הכנסת הרב אביעד גוטמן.

באדיבות המצלםבשיעור בכנסתצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה אהב השבוע את שיחת היום בכנסת שהח"כ לשעבר פוטין מולא מונה לעוזר השרה עידית סילמן.

במסדרונות התאגיד ראה לייבל'ה את העיתונאים יוסי אליטוב (השיל 50 קילו בלעה"ר) ואריה ארליך שעמלו וכתבו הגדה שמנה מתורת ה'אור החיים' הקדוש. לאחר שזכו לריטווטים מכל גווני הקשת ולאחר שלייבל'ה כבר רכש את ההגדה במכירה המקודמת נצפו השניים בתאגיד כאן 11 בבניין עיתון 'משפחה' משווקים את ההגדה לצמד עיקבא נוביק ואסף ליברמן. 

טוויטראליטוב וארליךצילום: טוויטר

אפרופו משקל, העיתונאי יוסל'ה ברגמן מ'זירה פוליטית' השיל עשרות קילוגרמים ונצפה לפני ואחרי. לייבל'ה מקנא ומפרגן.

באדיבות המצלםיוסל'ה לפני ואחריצילום: באדיבות המצלם

שניאור ובר נכנס השבוע בחסות החשיכה לשדה הקרב בעומק חאן יונס, שם הופתע לפגוש את הלוחם הכי חשוב בצה"ל: הדיין הגאון רבי אברהם זרביב, חבר בית הדין הרבני בתל אביב. השניים דיברו בלימוד כנהוג והתייצבו לתצלום משותף בבית חמאסי שנכבש לאחרונה.

באדיבות המצלםובר בתוך עזה צילום: באדיבות המצלם

מי שחזר מביקור בזק בלונדון היה איש התקשורת הצעיר בני רוזנטל שניהל בשלט רחוק את הסיבוב השני בחיפה ורשם ניצחון. רוזנטל שגם ניהל בשלט רחוק את קבוצת 'הסיירת הסודית' יצא גם לטייל ופגש את הגלגל הענק במרחק נגיעה. 

אלי ש.בני רוזנטל כבש את לונדוןצילום: אלי ש.

לייבל'ה הגיע השבוע לאולמי וגשל לשמחת הברית לנכדו של יו"ר 'למענכם' הרב יוסי ערבליך בן לבנו הרב ישראל ערבליך, לייבל'ה ראה את ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי ששימש סנדק מברך את פרופ' יוסף פרס. 

באדיבות המצלםהגרב"ד פוברסקי בשמחהצילום: באדיבות המצלם

לאחר מכן ראה לייבל'ה את  ראש הישיבה הגר"ש שטיינמן מברך את הסב ואבי הבן. 

באדיבות המצלםהגר"ש שטיינמן בשמחהצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה הגיע השבוע לחתונת בית מכנובקא בעלזא והבחין שהרל"ש החדש של לשכת העיר בני ברק יוסי צימט שהגיע להתברך במזל טוב מהרבי, רכש כובע וחליפה חדשים לכבוד הניצחון.

באדיבות המצלםצימט מתברך מהרביצילום: באדיבות המצלם

פרידה מהמלך: בלשכת ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין נפרדו היום חברי מועצת העיר והעובדים מראש העיר היוצא לקראת כניסתו של חנוך זייברט לתפקיד. 

באדיבות המצלםהפרידה בלשכת רובינשטייןצילום: באדיבות המצלם

בחתונה בבורו פארק לבתו של העסקן מרחמסטריווקא ר' לוי יצחק יאקאב ראה לייבל'ה את המשב"ק לבית ויז'ניץ ר' הערשל כץ מברך ברכה בשבע ברכות. 

באדיבות המצלםר' הערשל כץ בברכה בחתונהצילום: באדיבות המצלם

הזמר יידל ורדיגר שחיתן אתמול את בנו בבורו פארק נצפה יחד עם הסבא מרדכי בן דוד מלך המוזיקה החסידית מתמוגגים לקולו הערב של הזמר איציק דדיה ידיד המשפחה משכבר הימים שהופיע בחתונה. 

חתונת בנו של יידל ורדיגר

את האדמו"ר מלעלוב סאסנובצא ראה לייבל'ה בפיהוק של בוקר חמישי תוך כדי הזכרה דחופה שקיבל מאחד מחסידיו. ללייבל'ה נודע שהאדמו"ר עסוק בימים אלו לקראת עוד מעמד הכנסת ספר תורה לבית מדרשו החדש בבני ברק.

באדיבות המצלםהרבי בפיהוק של בוקרצילום: באדיבות המצלם

את החכ"ל הרב מנחם לייזר מוזס ראה לייבל'ה יושב ושוקד על התורה בבית הכנסת המרכזי בשכונת שיכון ה' בבני ברק.

באדיבות המצלםמוזס בשטייגעןצילום: באדיבות המצלם

חיים אלבוים יועץ התקשורת של השר בן גביר, מתברך על ידי הרב חיים מאיר רוקח, נכדו חביבו של האדמו"ר מבעלזא.

באדיבות המצלםאלבוים מתברך מבן הרבי מבעלזאצילום: באדיבות המצלם

את הרב פנחס שטרנבוך נכדו ונאמן ביתו של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך השוהה בארצות הברית לטובת "קרן תמכין דאורייתא" ראה לייבל'ה נפגש עם הרבי מסאטמר במעונו. 

בחצרות סאטמרהרב שטרנבוך עם הרבי מסאטמרצילום: בחצרות סאטמר

במוצאי שבת במלון וולדורף אסטוריה בירושלים ראה לייבל'ה את ארל'ה סמט המשולח של חסידות תולדות אהרן באמירת 'ויתן לך' לפני שהוא לוכד את הגבירים כמנהגו. 

באדיבות המצלםסמט לפני לכידת הגביריםצילום: באדיבות המצלם

אמן הרגש ר' מוטי שטיינמץ נצפה השבוע מחליק לתוך לימוזינת בנטלי נשיאותית במהלך ביקור במיאמי ביץ'.

באדיבות המצלםשטיינמץ במיאמיצילום: באדיבות המצלם

באמריקה ראה לייבל'ה שנגמרו ימי האננס והפירות. בחתונת בתו של משה לוי ברוין מנהל חנות הבשר 'סאטמר פלייש' בויליאמסבורג פינקו העובדים את הבעלים בעיצוב ענק של בשר לכבוד השמחה. מבלי הכיתוב המפורסם 'שמור למצווה טאנץ'. כך זה נראה. 

עיצוב בשר ענק בחתונה בויליאמסבורג

את יועץ התיירות החרדי דודי רובינשטיין כשהוא עטור בעניבה פגש לייבל'ה בטיבילסי יחד עם מנכל סאנדור מר גל גרשון במעמד פתיחת מלון כשר חדש.

באדיבות המצלםרובינשטיין בטבילסיצילום: באדיבות המצלם

את עו"ד וטו"ר הרב ישראל ענדען פגש לייבל'ה במונסי מעתיר בתפילה על ציונו של הרה"ק האדמו"ר מריבניץ זי"ע לתפילה לשלום עם ישראל. רק למחרת נודע כי מרואן עיסא חוסל.

באדיבות המצלםהפרקליט מתפלל בכוונהצילום: באדיבות המצלם

מי שהגיע לארץ השבוע הוא העסקן האגדי ר' אליקים שרגא פייבוש שפירא מאנטוורפן. לייבל'ה לכד תמונה של העסקן הנודע. 

באדיבות המצלםפייבוש בישראלצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה קפץ השבוע לביקור חולים בבית החולים סורוקה בבאר שבע ונתקל בפרויקט המיוחד והמרגש של כללית וחבורת תרי"ג חלוקה של משלוחי מנות לילדים ולפצועי המלחמה המאושפזים במחלקה,  לייבלה פגש את אברהם קונסקי מנהל המחלקה החרדית בכללית יחד עם יוחנן הוכהייזר מנהל השיווק של חבורת תריג ושמע מהם על המכתבים המרגשים שנכתבו ע"י ילדים מכל רחבי הארץ ונאספו באוטו תרי"ג.

באדיבות המצלםחבורת תרי"ג וכללית בסורוקהצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה שמע שבשבוע הבא יתקיים אירוע נוסף וגדול בביה"ח שניידר לילדים. לייבל'ה ימשיך לעקוב.

לייבל'ה שהשתתף בשמחת נישואי בת דובי ויסנשטרן, מנכ"ל ארגון החסד זק"א, שנערכה השבוע בבנייני האומה שבירושלים ראה שם את כל המי ומי שבאו לשמוח עם אבי הכלה שראה את הזוועות הקשים ביותר ופיקד על מערך המתנדבים ביד רמה. בשולחן כבוד ראה לייבל'ה את יו"ר הכנסת אמיר אוחנה חבוש בכיפה מסתודד עם אבי הכלה והחתן הנרגש.

באדיבות המצלםאמיר אוחנה בחתונהצילום: באדיבות המצלם

באדיבות המצלםהשר אלי כהן בחתונהצילום: באדיבות המצלם

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לנחמן בנשעייה יו"ר המזכירות הארצית של חסידי ברסלב ויו"ר אגודת ישראל במודיעין עילית לרגל הולדת הנכד בן לחתנו דוד ריטר.

ברכת מזל טוב לסגן מנהל אגף התשתיות ומנהל מתחם העסקים ה- bbc בבני ברק, איש החסד והמעש  ישראל לייזר לרגל שמחת אירוסי הבת תחי' עם החתן החשוב למשפחת הלפרין.

ברכת מזל טוב לישראל עברון יועץ שר הדתות מיכאל מלכיאלי, לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לחיים לוריא דובר עיריית אלעד וכתב 'המבשר' לרגל שמחת נישואי בתו הראשונה השבוע בעיר אלעד. לשמחה הגיעו כל המי ומי למרות שחיים מסיים את תפקידו, אך אצל חיים חברים זה חברים.

ברכת מזל טוב לפיני פלאי סמנכ"ל תפעול בעיתון משפחה ולרעייתו תמר שתחיק מבית החולים משגב לדך לרגל הולדת הנכדה וייקרא שמה בישראל: אילת.

ברכת מזל טוב לעסקן יוסי קורניק מאנטוורפן שבבלגיה לרגל שמחת נישואי בתו השבוע בשעה טובה. בחתונה שנערכה בקרית בעלזא בירושלים לייבל'ה שם לב כי כל הפלגים בגור הגיעו להשתתף.  

ברכת מזל טוב לבחור החשוב מוטי יעקובוביץ התת"ניק של ישיבת 'קול תורה' בנו של מנהל ת"ת פרי התורה במודיעין עילית אחראי הת’"ת בקול תורה לרגל שמחת אירוסיו עם בת למשפחת מלגרום בית יעקב רכסים.

ברכת מזל טוב לאיש התקשורת והפרסום נח קפלן (איתמר זינגר) לרגל שמחת אירוסיו עם הכלה רחלי אנגלר מבני ברק.

ברכת מזל טוב לזמר שלומי ורצברגר לרגל שמחת אירוסיו השבוע בשעה טובה ומוצלחת.  

 
לייבל'ה לייבלה רכילות חרדית הרב צבי קושלבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד