גרמניה הכריזה: לא יינתן מימון ציבורי לפרויקטים המקדמים אנטישמיות

שרת התרבות הגרמנית, קלאודיה רוט, קיימה כינוס עם שרי מדינות המחוז והתקבלה כי יפותחו מנגנונים חוקיים למנוע ניצול לרעה של כספי ציבור • שגריר ישראל, רון פרושאור, שנכח בכינוס, אמר: "אסור לנצל את חופש האמנות על מנת לאפשר התבטאויות אנטישמיות"

שרת התרבות של גרמניה ושגריר ישראל בפגישה עם שרי התרבות של מדינות המחוז. צילום: Torsten Heil

גרמניה נגד האנטישמיות: בתום מגעים ארוכים התאספו אתמול שרת התרבות הגרמנית קלאודיה רוט ו-13 שרי תרבות מחוזיים להצהיר כי לא יתאפשר מימון ציבורי המגיע מכספי משלם המיסים הגרמני לפרויקטים שמקדמים אנטישמיות או גזענות.

בשגרירות ישראל בברלין דיווחו כי ההחלטה התקבלה לאחר פגישה משותפת של שרי התרבות, אליה הוזמן באופן מיוחד השגריר רון פרושאור על מנת לדון בתופעת האנטישמיות בעולם התרבות הגרמני. בדבריו, התייחס פרושאור לתופעה זו ומתח ביקורת על כך שעולם התרבות, שאמור לייצג מגוון דעות מהווה במה לדמוניזציה ודה-לגיטימציה של ישראל. השגריר הוסיף כי "לא ייתכן שחופש הביטוי יהפוך לחופש השיסוי בעטיו מותר לומר הכל".

מבחינה אופרטיבית, כל מדינה תפתח כעת את הבסיס המשפטי והחוקי על מנת למנוע ניצול לרעה של כספי ציבור. הצהרה זו אמורה למנוע מקרים כפי שאירעו בפסטיבל 'דוקומנטה' – מאירועי האמנות החשובים בעולם - בשנת 2022, שם הוצג מיזם עם כרזה אנטישמית על ידי קולקטיב אמנים אינדונזי.

 השגריר רון פרשואור אמר: "שימור חופש הביטוי וחופש האמנות הוא נכס יקר ערך בכל מדינה דמוקרטית, אך אסור לנצלו על מנת לאפשר התבטאויות אנטישמיות. אני מברך את פורום שרי התרבות על הצעד החשוב והאמיץ".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר