מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט קרא לבחירות בישראל: "נתניהו איבד את דרכו"

צ'אק שומר תקף בחריפות את ראש הממשלה והביע אי אמון מוחלט בדרכו • "נתניהו מאפשר לשיקולים של הישרדות פוליטית לגבור על האינטרסים של ישראל"

צ'אק שומר (ארכיון). צילום: איי.פי

איתות חמור מוושינגטון: מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "איבד את דרכו" וקרא לבחירות בישראל שמטרתן לבחור ממשלה חדשה.

"נתניהו איבד את דרכו בכך שאיפשר להישרדותו הפוליטית לקבל עדיפות על פני האינטרסים של ישראל", אמר שומר בנאום במליאת הסנאט ביום חמישי.

נאומו הוא האחרון בסדרה של אזהרות  ומהלכים שמטרתם ללחוץ על ישראל ועל ממשלת נתניהו לאפשר סיוע הומניטרי נוסף לעזה ולחשוב מחדש על תוכניותיה לתקוף את חמאס ברפיח. 

קריאתו לבחירות חדשות מגיעה על רקע התסכול הגובר בממשל ביידן מנתניהו על מניין האבדות האזרחיות ברצועת עזה והתנגדותו לתוכניות שלאחר המלחמה בארה"ב, כולל דחיפה חדשה להקמת מדינה פלסטינית עצמאית.

"בנקודת זמן קריטית זו, אני מאמין שבחירות חדשות בישראל הן הדרך היחידה לאפשר תהליך קבלת החלטות בריא ופתוח לגבי עתידה של ישראל, בתקופה שבה כל כך הרבה ישראלים איבדו את אמונם בחזון ובכיוון שלהם. הממשלה", אמר.

חבר הכנסת דן אילוז הגיב לדבריו של שומר ואמר: "אם אתה רוצה לקחת חלק בתהליך הבחירות בישראל, אני מזמין אותך לעשות עלייה ולהצביע. עד אז, אני ממליץ לך לכבד את הערכים הדמוקרטיים שלנו, את הריבונות שלנו ושתימנע מהתערבות חיצונית בענייננו. הכבוד ההדדי הנ"ל הוא המצופה מדמוקרטיות שכנות ומידידים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר