ספר חדש: הגות חכמי המזרח בנושא אחדות העם ואהבת ישראל

אירועי ה-7 באוקטובר הוכיחו לכולנו את חשיבות האחדות בימי מלחמה • כחלק מהניסיון לקרב בין חלקי העם יוצא לאור ספר חדש של ארגון "כל ישראל חברים" שמאגד אימרות וציטוטים שנאספו מהגות חכמי ישראל לאורך השנים.

ספר חדש של המאגד אימרות וציטוטים שנאספו מהגות חכמי ישראל. צילום: י"ח - אליאנס כל ישראל חברים

לאחר שנה סוערת של מאבקים ושסע מעמיק, מדינת ישראל כולה הבינה את חשיבותה של האחדות, זו שאנו רואים כעת בימי המלחמה.

בעקבות צבר האירועים הללו, החליטו בארגון "כי"ח - אליאנס: כל ישראל חברים" להוציא לאור ספר חדש שמאגד את הגותם של חכמי ישראל לאורך השנים ועוסק בנושא אחדות ואהבת ישראל.

הספר, שנקרא "זמירות עם אהבת ישראל" מאגד פיוטים וזמירות לשבתות ושמחות, וכן ציטוטים של החכמים הקשורים לאהבת ישראל ושנכתבו לאורך כל הדורות.

חשיבותה של האחדות (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

בימים אלו נשלח הספר אל מאות דמויות בולטות המקדמות את האחדות בעם ישראל, חלקן כאלה שפנו אל הארגון וסיפרו על מיזמי אחדות וקירוב לבבות שהם קיימו מאז ה-7 באוקטובר. בנוסף, נציגי הארגון הגיעו אל הכנסת, נפגשו עם חברי כנסת ושרים וחילקו להם את הספר, זאת במטרה להגביר את האחדות ואהבת ישראל.

ביום שלישי האחרון, על בימת הכנסת, הקריא ח"כ מיכאל ביטון מהמחנה הממלכתי קטעים מתוך הספר והוסיף כי "בארגון יזמו והקימו מפעל שלם של מחשבה חדשה והוצאה מן הפינות ומהארון הנסתר את חכמת יהדות ספרד והמזרח, חכמה של קירוב לבבות של אהבת ישראל של חיבור בין אנשים והפכו את זה לאחד הספרים שמדגיש את אהבת ישראל".

יציאתו של הספר מתקיימת במסגרת מיזם "כל ישראל חכמים" סביב תאריך ז' באדר, המבקש לקדם אחדות בעם ישראל דרך לימוד משותף לאורם של חכמי ישראל, וכולל אירועים בכל רחבי הארץ, הדלקת נר דיגיטלי להילולה של החכמים, והוקרה למובילי אחדות לאחר טבח שמחת תורה.

יום ז׳ באדר, יום הולדתו ופטירתו של משה רבנו, המנהיג הראשון של עם ישראל, שמצוין גם כיום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע, יוקדש השנה כיום לימוד לאומי בנושא אהבת ישראל. מאחורי המיזם עומד ארגון "כי"ח- אליאנס כל ישראל חברים", שמקדם את היום המיוחד הזה זו השנה השלישית ברציפות. הארגון מפעיל במשך השנה את מיזם "החכם היומי" החושף את הגותם של חכמי ישראל מדי יום דרך אתר אינטרנט ייחודי.


במסגרת הפעילות סביב יום הציון ז' באדר, הוקם אתר ייעודי, שם ניתן יהיה למצוא בין היתר אפשרות ליצירת או הצטרפות לאירוע אחדות ולימוד, הדלקת נר דיגיטלי להילולת חכמים, להורדת ערכות לימוד שמתאימות לטווח גילאים רחב, וכן לקבלת פרטים נוספים על אירועים ופעילויות נוספות שיתקיימו במסגרת המיזם.

אלי ברקת, מנכ''ל ארגון כי"ח - אליאנס כל ישראל חברים: "לנוכח האתגרים של התקופה האחרונה, ובמטרה לחזק את ערכי האחדות והערבות, אנחנו מציינים את היום כיום לימוד לאומי בנושא אהבת ישראל. השנה אנחנו מעניקים במתנה עותק של הספר 'זמירות עם אהבת ישראל' לעורכי האירועים ול-500 'מנהיגי אחדות' שעשו מעשים מיוחדים בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר, כדי למנוע פילוג ולקדם אחדות בעם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר