אל המחזור הנועל של הטופ 16 בליגת האלופות, בשבוע הבא, תגיע הפועל חולון כשהיא כבר לא תלויה בעצמה, למרות הניצחון 92:93 על פרומיתאס היוונית. זאת מאחר שהשחקנים של עמית שרף נזקקו לניצחון בהפרש של עשר נקודות לפחות כדי להעפיל למקום השני לאחר שלושה חמישה משחקים בשלב הבתים השני.
יחד עם זאת, במועדון לא מסתירים את השמחה מהתוצאה, מאחר שזאת משאירה טעם מתוק יותר בפה, כשיש עדיין על מה להיאבק בדרך לשלב הטופ-8, אליו רוצים במועדון להגיע עונה שלישית ברציפות.
2 צפייה בגלריה
הפועל חולון
הפועל חולון
רגשות מעורבים. שרף והשחקנים, אתמול
(צילום: אתר פיב"א)
ברביעי הבא "תארח" חולון (מקום 3, 2:3) בהונגריה את מורסיה (מקום 1, 1:4), כאשר ניצחון על הקבוצה מספרד לצד הפסד של פרומיתאס (מקום 2, 2:3) לא.א.ק אתונה (מקום 4, 5:0) – חולון תעפיל בשלב הבא. במקרה של ניצחון של עד 17 הפרש, תסיים חולון במקום השני, נקודה יותר והיא תוכל לסיים במקום הראשון.
במידה וחולון מנצחת, אבל פרומיתאס מנצחת גם כן - יצטרכו החניכים של עמית שרף לנצח ב-26 ונקודות ומעלה את מורסיה. הפסד יביא לסיום דרכה האירופי של הקבוצה.
בכל מקרה, בקבוצה מתנחמים מהחזרה של הפצועים לסגל. "יש קושי חיובי של המאמן", אמרו אתמול במועדון. "יש שחקנים שהיו מצוינים ולא קיבלו דקות, אבל סגל רחב שמתרחב עוד יותר זה יתרון. גם שון דאוסון צפוי לחזור בקרוב, לא בטוח שזה יקרה במשחק ביום רביעי, אבל הוא כבר מתאמן ונראה טוב".
2 צפייה בגלריה
קווין הארווי הפועל חולון
קווין הארווי הפועל חולון
"גאה בחברים ושמח להיות פה" הארווי
(צילום: אתר פיב"א)
עוד הוסיפו בקבוצה: "זאת עונה ראשונה של שרף בתנאים לא תנאים והוא עושה עבודה נהדרת. לחשוב כמה פצועים היו לו לאורך הדרך, והצוות המקצועי שהיה חסר. זאת תהיה הזיה אם לא נעלה עם ארבעה ניצחונות, לעומת בתים אחרים בשלב הזה".
"הישג גדול לנצח פה", אמר שרף עצמו בסיום. "פרומיתאס קבוצה מאוד טובה, הם ניצחו את מורסיה במחזור הקודם אבל עם איך שהמשחק התפתח אנחנו מאוכזבים כי היינו צריכים את הפרשי הסלים ולנצח בפער של 10 או יותר מ-13, כשזה תלוי אם נהיה בשובר שוויון של ראש בראש או של בית משולש. זה ניצחון גדול עבורנו, אבל הפסדנו בבית בהונגריה. זה המשחק שהפסדנו כשלא היינו צריכים לחשוב על הפרשי הסלים כך שאנחנו מאוכזבים אבל אנחנו הולכים בשבוע הבא כדי לנצח במורסיה ולקוות שהכבוד היווני של אא"ק יביא להם ניצחון על פרומיתאס בבית ואז נעפיל. יש לנו עדין סיכוי אם ננצח את מורסיה בהפרש גדול, אנחנו עדין בתמונה. בכל מקרה, ולמרות הקושי של הבית, המטרה היא לעלות".
על הקשיים בצל המלחמה, הוסיף המאמן: "אנחנו מנסים לשחק עבור כל האנשים בבית, בישראל, ולתת להם קצת אסקפיזם, לראות כדורסל ולא לחשוב על המלחמה. אם היינו מארחים את המשחק היינו מנצחים ב-20 או כמה שנצטרך"
קווין הרווי, שהוביל את הקלעים עם 20 נקודות, הוסיף: "זה היה משחק נהדר של הקבוצה שלנו, מהסטטיסטיקה כאן רואים שקלענו ב-56% מהשדה, כולם שיחקו היטב. היו לנו כמה נפילות בהגנה אבל עשינו מספיק כדי לנצח. אני גאה בחבריי לקבוצה ושמח להיות פה".
עוד לפני ההמראה להונגריה, תארח הפועל חולון ביום ראשון (20:00) את עירוני קרית אתא, ובקבוצה מקווים שהשחקנים יהיו נוכחים בכל רמ"ח אבריהם הפעם גם בזירה המקומית.
כזכור, הקבוצה הפסידה ביום ראשון לעפולה, לאחר שהמינהלת סירבה לדחות את המשחק לבקשת הקבוצה. כשהיא מדורגת חמישי (מאזן 7:9) יודעים בקבוצה שכל משחק שנותר הוא קריטי במאבק על הפלייאוף.