כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024
"הצבא מפתח רעיונות"

דיווח: ארה"ב תתמוך בפעולה צבאית מוגבלת ברפיח | אלה התנאים

ארה"ב תהיה מוכנה לתמוך בפעולה צבאית מוגבלת ברפיח, שתתמקד בהתנקשות בבכירי חמאס, כל עוד ישראל תתחייב להימנע מפלישה נרחבת - כך על פי דיווח באתר "פוליטיקו". בארה"ב מעריכים שברפיח נמצאים כ-3,000 חמושי חמאס

דיווח: ארה"ב תתמוך בפעולה צבאית מוגבלת ברפיח | אלה התנאים
ביידן ונתניהו צילום: Miriam Alster/Flash90

בכירים בארה"ב אמרו לבכירים ישראלים כי ממשל ביידן יתמוך בפעולה מוגבלת ברפיח בה יסוכלו בכירי הטרור של חמאס בעיר, כל עוד ישראל תמנע מפלישה רחבת היקף שעלולה להוביל לאסון הומניטרי, כך מדווח אתר 'פוליטיקו'.

ממשל ביידן עדיין מתלבט איזה סוג של מבצע צבאי ישראלי הוא יכול להכיל ברפיח. בכירים אמריקאים יודעים היטב שישראל רוצה לחסל את ארבעת הגדודים של חמאס ברפיח, שעל גבול מצרים. "הקו האדום" של הנשיא ג'ו ביידן, הוא שישראל לא יכולה להמשיך במבצע ללא תוכניות להגנה על האזרחים.

שני גורמים ישראלים אמרו לפוליטיקו כי "הצבא עדיין מפתח רעיונות להבטיח את שלומם של 1.3 מיליון פלסטינים בעיר ובסביבתה, שרבים מהם נמלטו לשם כדי להתרחק מהמלחמה".

בשיחות פרטיות, בכירי ממשל סימנו לישראל כי הם יכולים לתמוך בפעולות סיכול טרור מאשר מלחמה כוללת, בהנחה שזה יצמצם למינימום אבדות אזרחיות, יהרוס את חמאס וימנע מדעת קהל עוינת ועל טיפולו של ביידן במלחמה.

במשך חודשים, ממשל ביידן לוחץ על ישראל לשקול תוכנית צבאית מפורטת כדי להילחם בכ-3,000 מחבלי חמאס שלפי הערכות נמצאים ברפיח, תוך הימנעות מהרג של אזרחים פלסטינים רבים.

"אין ספק שבשלב מסוים ישראל תפתחו במבצע כלשהו, בסופו של יום, לא נוכל לנצח במלחמה הזו מבלי להביס את גדודי חמאס ברפיח", אמר מקור ישראלי.

 
מלחמת חרבות ברזל חמאס ארצות הברית רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד