יום שישי, 07.06.2024 שעה 23:16
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
64%2220-232628הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
48%2588-240329הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2503-244930בני הרצליה
38%2370-232629הפועל עפולה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
31%2475-225729הפועל אילת
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • 82 - 73
  • מכבי ת"א
  • עירוני קריית אתא
  • שבת, 08/06, 21:30
  • הפועל ת"א

יוכל לשחק ברביעי: השעייתו של מנפורד הופסקה

הסוכנות למניעת סימום בספורט הפסיקה את השעייתו של גארד הפועל ת"א: "ההליך המשפטי נגדו יימשך". יהיה זמין למשחק מול בשיקטאט ברבע גמר היורוקאפ

|
אקסבייר מנפורד (שחר גרוס)
אקסבייר מנפורד (שחר גרוס)

הפועל תל אביב בכדורסל תפגוש את בשיקטאש ברבע גמר היורוקאפ ביום רביעי ב-19:30. מי שעלה לטיסה היום (שני) עם הקבוצה של דני פרנקו הוא אקסבייר מנפורד. האדומים לא ידעו אם הגארד יוכל לשחק כשהוא הצטרף לטיסה, אך לאחר מכן קיבלו את הבשורה כי גם ועדת הסימום הפסיקה את השעייתו.

אחרי שבית הדין של איגוד הכדורסל קבע שהגארד בשלב הזה יכול לחזור לפעילות ו-ועדת הסימום טענה שהשחקן עדיין מושעה, הסוכנות למניעת סימום בספורט הודיעה כי הפסיקה את השעייתו של מנפורד “לאור ממצאים שהעביר בא כוחו של שחקן הכדורסל”. המשמעות: הגארד יוכל לשחק ביום רביעי.

פרנקו: "התמיכה של הקהל מרגשת"

בהודעה הרשמית נכתב: “לאור ממצאים שהעביר היום בא כוחו של שחקן הכדורסל אקסבייר מנפורד לסוכנות הלאומית למניעת סימום ספורט, החליטה הסוכנות להפסיק את ההשעיה הזמנית של הספורטאי. עם זאת ההליך המשפטי נגדו יימשך על פי הקוד של WADA בבית הדין של הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט. הודעה בעניין נמסרה לפיב"א ול-WADA”.

כזכור, בדיון אשר נערך בדלתיים סגורות, נקבע כי הוא הורחק מה-19 בפברואר עד 11 במרץ, כך שלמעשה ישוב מוקדם מהצפוי. מנפורד נתפס עם קנאביס בדמו במהלך בדיקת סמים ובנוסף להשעיה הוא גם נקנס ב-7,500 ש”ח. בתוך כך, ברייאן אנגולה קיבל מרפק באימון אתמול ונחבש. 

דני פרנקו נשאל על האפשרות שהגארד ישחק לפני פרסום הודעת ועדת הסימום וענה: “אני לא יודע. אני מאמן. מה שיגידו לי. מה אומרים? אני כרגע לא יודע ב-100 אחוז. מבחינתי כרגע הוא איתנו, אבל לא באמת איתנו ב-100 אחוז. לגבי תוכנית למשחק, באופן טבעי הוא לא מתאמן איתנו אז אנחנו מתארגנים בלעדיו. יוחלט מה שיוחלט ונאמץ את ההחלטה בשתי ידיים”. 

אקסבייר מנפורד (שחר גרוס)אקסבייר מנפורד (שחר גרוס)
בר טימור ועידן זלמנסון (שחר גרוס)בר טימור ועידן זלמנסון (שחר גרוס)

המאמן אמר לקראת המשחק: “גם בשנה שעברה היינו ברבע גמר המפעל, זה יפה מאוד שבשנה השנייה שלנו במפעל אנחנו כבר פעמיים נמצאים במעמד הזה. אין ספק שזה משחק חשוב ומיוחד, אבל אנחנו בסופו של יום צריכים לזכור שעם כל הכבוד למשחק עצמו ולאיך שנגדיר אותו, לנו יש עבודה לעשות. העבודה שלנו לא משתנה בין משחק כזה לאחר. אנחנו צריכים להגיע באותה הגישה שאפיינה אותנו לאורך העונה הזו ולעשות את הדברים שאנחנו יודעים לעשות טוב, כמו שעשינו אותם עד היום”.

המאמן הוסיף: “אנחנו לא צריכים גיבורים, לא צריכים לצאת מעורנו ולצאת מגדרנו, אנחנו צריכים לשמור על האיזון שהיה לנו עד היום, על הדרך שבה שיחקנו יחד כקבוצה, ברמת האסיסטים, המחויבות, הפרגון והלחימה. כל עוד שנדע לשמור על האיזונים האלה שלנו גם במשחק הזה אז נוכל להיות בעמדה של לנצח אותו. זה לפחות מה שאני רוצה לראות ומצפה לראות מהשחקנים”.

תומר גינת (שחר גרוס)תומר גינת (שחר גרוס)
דני פרנקו (שחר גרוס)דני פרנקו (שחר גרוס)

על ההתקדמות של הקבוצה העונה: “אני חושב שלחזור ולהיות שוב באותו המקום כמו בשנה שעברה ולמצב את עצמך איפה שאנחנו נמצאים כיום, זה כבר צעד גדול קדימה. אם אנחנו מסתפקים בזה? לא, אבל זה כבר צעד מאוד מאוד גדול, של המועדון, של הארגון בכלל, של להופיע בשתי מסגרות ובוודאי בעונה כל כך מורכבת. אין ספק שהצירוף של כל הבעלים מעופר ועד אבי וכל התומכים הגדולים עזר לנו לשרוד את העונה הזו, ובכלל להגיע לאיפה שאנחנו נמצאים כיום, אבל כאן כבר הכל זז הצידה וזה משחק כדורסל אחד שאנחנו מאוד רוצים לנצח אותו. מכבדים את היריבה, יודעים שכבר ניצחנו אותה פעמיים וזה יכול להיות בעוכרינו, אבל המטרה שלנו זה לנצח, ולנצח איך שאנחנו יודעים ולשחק את הכדורסל שלנו. אם אנחנו ניצמד לעצמנו ולא ניתן לקבוצה היריבה לגרור אותנו למקום אחר אז נוכל לעשות עוד צעד אחד קדימה”. 

על עניין הביתיות אמר המאמן: “מבחינתי כל הקבוצות הישראליות, לא רק הפועל תל אביב, שמצליחות כמו שהן מצליחות בעונה הזו, מי שלא חי את הכדורסל, בקיא בו ונובר בו המון שנים – אין לזה אח ורע. אי אפשר להבין בכלל. אני אתייחס לקבוצה שלנו, אז הדרייב אין והקהל הוא הכוח והקבוצה, בסופו של יום הדחיפה שהקהל הזה נותן לנו הופך את המועדון הזה ואת הקבוצה הזו למיוחדת כמו שהיא, זה שאנחנו עושים את הכל עד עכשיו כמו שהגענו בלעדיהם זה הרבה יותר מאתגר”.

שחקני הפועל תל אביב בנתב"ג (שחר גרוס)שחקני הפועל תל אביב בנתב"ג (שחר גרוס)
דני פרנקו (שחר גרוס)דני פרנקו (שחר גרוס)

“עמדנו באתגר הזה, אבל זה הרבה פחות כיף, אני חייב להגיד לך את זה. אלה לא היו משחקים שכיף לשחק אותם, היה בהחלט כיף לנצח, אבל בסופו של יום זה לא באמת בבית. הכדורסל הישראלי נלחם בחוץ בשנה הזו וזה הופך את ההישגים של הישראליות ליוצאים מן הכלל. אנחנו גאים מאוד במה שעשינו עד עכשיו, לא מוכנים להסתפק בזה ויודעים שיש לפנינו אתגר מאוד מאוד מורכב. נשתדל לעמוד בכל אתגר שיעמוד בדרך שלנו, כמו שעשינו עד היום”, הוסיף. 

על האוהדים שטסים עם הקבוצה אמר: “אנחנו לא רגילים לשחק בחוץ עם קהל שלנו כמעט השנה. זה נבצר מאיתנו מסיבות ביטחוניות כאלה ואחרות, אין ספק שלעלות במגרש בית שהוא לא באמת בית שלך ולקבל תמיכה מהקהל של הפועל, שאנשים עושים את כל הדרך הזו צפונה לכיוון ליטא, זה מרגש. כל אחד שמגיע לתמוך בקבוצה עוזר לנו מאוד”.

אקסבייר מנפורד (שחר גרוס)אקסבייר מנפורד (שחר גרוס)
אוהדי הפועל תל אביב בנתב"ג (שחר גרוס)אוהדי הפועל תל אביב בנתב"ג (שחר גרוס)

“בסופו של דבר התמיכה הזו היא בנו כקבוצה וגם בכל אלה שלא נמצאים איתנו ועדיין לא חזרו מעזה. הקהילה הגדולה של הפועל תל אביב נפגעה השנה אנושות מכל האירוע הנוראי הזה שמלווה אותנו ב-5 החודשים האחרונים, אז המאמץ של כולם, גם להגיע לשם, גם עבורנו למשחק הזה. בסוף זה כדורסל, אבל זה עדיין יושב לנו בראש. אנחנו משחקים גם בשביל כל מי שלא איתנו, כל מי שלא חזר ורוצים לעשות לכולם את ההכי טוב שאפשר”. 

וויל קאמינגס הוסיף לקראת המשחק: “זה תמיד קשה. בכל פעם שאתה מגיע לפלייאוף איפה שנמצאות הקבוצות הטובות, צריך לקחת כל משחק לעצמו. הייתה לנו עונה ארוכה עם הרבה משחקים אז כולם פה עם ניסיון עכשיו, אנחנו ננסה לנצח ולוודא שאנחנו יכולים לשחק הגנה, לקחת את הפוזשנים בזמן ולא לעשות טעויות. האוהדים? זה נהדר. שיחקנו בבלגרד המון משחקים בלי באמת אוהדים, זה שינוי גדול כשיש לך תמיכה ואת הרעש שלהם. זה אפקט שאני מקווה שנוכל לנצל ואני מקווה שיעזור לנו וישפר אותנו”.

בראיין אנגולה עם החבישה (שחר גרוס)בראיין אנגולה עם החבישה (שחר גרוס)
שחקני הפועל תל אביב בנתב"ג (שחר גרוס)שחקני הפועל תל אביב בנתב"ג (שחר גרוס)
אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */