כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
החלטת השר

בישראל מסרבים לתת לטורקיה מידע על שני אסירים פליליים

השר בן גביר מסרב לבקשת שגרירות טורקיה לקבל מידע על שני אסירים פליליים שנמצאים בכלא הישראלי. השר טוען: "אם טורקיה רוצה מידע או ביקורי אסירים שילחצו על חמאס לאפשר לישראל לבקר את החטופים"

בישראל מסרבים לתת לטורקיה מידע על שני אסירים פליליים
רכב שב"ס, ארכיון צילום: נתי שוחט, פלאש 90

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסרב לאשר את בקשת שגרירות טורקיה לקבל מידע ופרטים על שני אסירים פליליים בעלי אזרחות טורקית שמרצים את עונשם בכלא הישראלי - כך דיווח אמיר אטינגר ב"ישראל היום".

על פי הדיווח, השר בן גביר קיבל פנייה משב"ס בבקשה למסור את עמדתו ביחס לבקשה של שגרירות טורקיה לקבל מידע על האסירים, והעביר את עמדתו לגורמי המקצוע.

בן גביר מסרב לאשר את העברת המידע לשגרירות טורקיה, וכן מסרב לביקורים אם יבקשו. הוא הסביר כי הסיבה לכך היא שטורקיה תומכת בחמאס, והוסיף כי אם היא רוצה מידע על האסירים - היא צריכה ללחוץ על חמאס לאפשר לישראל לבקר את החטופים בעזה.

הבקשה שהתקבלה משגרירות טורקיה נוגעת לשני האסירים הפליליים בעלי האזרחות הטורקית איידן דמירהן ויוקסל חסונגלו.

דמירהן, אזרח טורקי שעבד בישראל, הורשע ברצח מחריד, לא דווח מה הפשע של האזרח השני.

מלשכת השר בן גביר נמסר בתגובה ל'ישראל היום': "התפיסה של השר בן גביר ברורה ביותר - מי שרוצה לקבל, צריך גם לתת. כשיש פניות מהשגרירויות השונות בעולם שמבקשות מידע ופגישות עם אסירים בכלא - יש לעמוד על הכלל, שלפיו גם אנחנו דורשים להיפגש עם האנשים שלנו. להבדיל מהאסירים בכלא הישראלי - החטופים שלנו לא פשעו, לא רצחו ולא גנבו. כל חטאם הוא שהם יהודים ונושמים. אם בשגרירות טורקיה, מדינה שתומכת בחמאס, רוצים להיפגש עם אסירים או לקבל עליהם מידע - שיתכבדו וילחצו על חמאס לאפשר לנו להיפגש עם החטופים שלנו ברצועת עזה".

 

 

 

 

 

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל טורקיה איתמר בן גביר חמאס רג'יפ טאיפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 60 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד