י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
מחאה מתוכננת

16 נעצרו בהפגנה בלתי חוקית בתל אביב

מספר מפגינים פרצו לצומת קפלן באופן בלתי חוקי והחלו להפר את הסדר ולהתעמת עם השוטרים, תוך שפרצו גדרות משטרה, השליכו רימון עשן והפעילו רימון גז

16 נעצרו בהפגנה בלתי חוקית בתל אביב
המהומות בהפגנה צילום: דוברות המשטרה

הערב המשטרה נערכה בכוחות גדולים לאבטחה ושמירה על הסדר הציבורי, במסגרת מחאה מתוכננת.

משטרת ישראל אישרה בקשה לקיום מחאה הערב נגד הממשלה וקריאה להליכה לבחירות, בהתאם לתנאים שנקבעו עם המארגנים, ברחוב קפלן 20 ת"א, במדשאה סמוך למתחם שרונה. לרשות המוחים נסגר רחוב קפלן בחלקו, במטרה לאפשר איזון בין חופש המחאה באופן לגיטימי, לבין חופש התנועה תוך פגיעה מינימלית בשגרה.

למרות האישור שניתן ונקבע מתחם מוסדר למחאה בשיח עם המארגנים ובמקביל למחאה שאושרה ע"י המשטרה, התקבצו מספר מפגינים על צומת קפלן באופן בלתי חוקי והחלו להפר את הסדר ולהתעמת עם השוטרים, תוך שפרצו גדרות משטרה, השליכו רימון עשן והפעילו רימון גז, סמוך לקניון עזריאלי, כל זה בניגוד למחאה שאושרה.

בעקבות כך, הוכרז ע"י קצין משטרה כי ההפגנה בלתי חוקית ועליהם לפנות את הצומת. לאור כך שחלקם לא נשמעו להוראות השוטרים, נעצר מפגין  על השלכת רימון עשן והפרת הסדר הציבורי ואי ציות להוראת שוטר. 

במהלך ההפגנה הבלתי חוקית, נעצרו 16 מפירי סדר שהועברו לחקירה בתחנת המשטרה. בתוך כך נרשמו 5 דוחות בגין הפרעה לתנועה. כלל הכבישים נפתחו לתנועה לאחר שהמשטרה הפעילה מכת"זית לפיזור המוחים.

"אנו רואים בחומרה את הפרות הסדר, הגורמות למשטרה להפנות כוחות שעוסקים במשימות אבטחה ושמירה על בטחון הציבור. נפעל באפס סובלנות כלפי מי שיפר את הסדר  ולא ישמע להוראות השוטרים" נמסר מהמשטרה.

עוד נמסר: "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק, יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור".

מלחמת חרבות ברזל הפגנה עצורים תל אביב חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד