אחרי מדליית הכסף של ברוך שמאילוב אתמול (שישי) בגראנד פרי אוסטריה, רצו במשלחת הישראלית לעלות על הפודיום שוב כדי לצבור נקודות חשובות לחלק מהספורטאים בדרך לפריז 2024, אולם אף ספורטאי לא סיים את היום השני (שבת) עם מדליה. שגיא מוקי וטוהר בוטבול הודחו כבר במוקדמות.
מוקי (עד 81 ק"ג) לא מצליח להתרומם גם בתחרויות בדרג הנמוך ביותר, כאשר הפסיד כבר בקרב הראשון שלו, בווזארי למתחרה בלגי אלמוני המדורג במקום 109 בעולם. לפני עדכון התוצאות, מוקי מדורג במקום ה-16, כך שבמידה ולא ישפר את תוצאותיו, מקומו בפריז יהיה בסימן שאלה ועלול אף להיות תלוי בכרטיס יבשתי. שימוש בכרטיס זה ימנע מג'ודוקא אחר במשקל שונה כניסה לאירוע השיא ועשוי לשבש בין היתר את התחרות הקבוצתית.באותו המשקל, יפתח בדש הפסיד בסיבוב הראשון ליריב מגרמניה לאחר שצבר שלושה עונשים לחובתו.
1 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
לא מצליח להתרומם מהמשבר. שגיא מוקי
(צילום: עוז מועלם)
גם טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) סיים את דרכו מוקדם מהצפוי. למרות שבקרב הראשון ניצח יריב מקומי בווזארי והוסיף איפון בשנייה האחרונה, בסיבוב שלאחר מכן הוא נפסל בגלל תנועה לא חוקית, על פי דעת השופטים בתחרות. הישראלי ביצע "צלילה" עם הראש. באותו המשקל, אורון גינר הפסיד בווזארי ליריב ממרוקו, שאגב לא לחץ את ידו בסיום הקרב.
אצל נבחרת הנשים כאמור, הסגל הבכיר לא משתתף משום שהן נמצאות במחנה אימונים ביפן. אצל סגל "העתיד" התחרתה היום רק מאיה קוגן (עד 70 ק"ג) שהפסידה באיפון למתחרה מקרואטיה בקרב הראשון שלה.