שתף קטע נבחר

אלישע לוי: "מגנים את הקללות לכיוון פיני בלילי"

מספר אוהדי מכבי חיפה גידפו את חלוץ בני יהודה בעת דקת הדומייה לזכר אמו, הירוקים גינו את המעשה. על ה-2:3 אמר המאמן: "לפעמים צריך להתגונן". קשטן: "אם נמשיך כך, הנצחונות יגיעו"

אולי לא מעט מדי, אבל מאוחר מדי. ארבעה חודשים אחרי שבני יהודה היתה זו שמנעה ממנה אליפות, עם התיקו הדרמטי במחזור הנעילה של עונת 2009/10, חזרה מכבי חיפה לפגוש את אותה יריבה בבלומפילד, הפעם במחזור הרביעי של העונה החדשה.

 

  • לטבלת ליגת העל

 

הערב (ש') זה הסתיים עם 2:3 לזכות הירוקים בניצחון שאמנם אינו מוחק את הכעס והעצב מאותו מחזור נעילה, אבל כן איפשר להם להעפיל למקום השני, בצמוד למוליכה עירוני קריית שמונה.

 

לפני המשחק, מה שתפס את הכותרות הן הקללות של מספר אוהדי מכבי חיפה לכיוונו של פיני בלילי, בעת דקת הדומייה לזכר אמו. מאמן מכבי חיפה, אלישע לוי, התייחס לנושא בסיום: "כולנו מצטערים על מה שקרה, אבל אני לא חושב שהאירוע הזה מייצג את הקהל של מכבי חיפה. אנו מגנים בכל תוקף את המקרה". 

 

בהקשר המקצועי, המאמן אמר:  "שלוש הנקודות הן הצד השמח, כי בכדורגל לפעמים צריכים להתגונן 10-8 דקות. החצי הראשון שלנו היה מצוין, הובלנו 0:2 ויכולנו להוביל יותר. בני יהודה חזרו וגם היו יכולים לנצח את המשחק. לא קרה שום דבר אם שיחקנו עם חלוץ אחד בדקות האחרונות, גם הקבוצות הגדולות משחקות ככה.


יבוריאן בין מימון ומסלילה הערב בבלומפילד (צילום: אלי אלגרט)

 

"אני מרוצה מהחלק הראשון, אבל בוודאי שלא מהעובדה שנאלצנו להתגונן בדקות האחרונות. זה קורה בכדורגל, ולא צריך לעשות מזה סיפור".

 

לגבי הקהל של חיפה, שהגיב בשריקות בוז לחילוף של ולדימיר דבאלישוולי באייל משומר, אמר לוי: "הצעקות מהקהל לא מפריעות לי. הקהל רוצה הכול ואני חושב שאפשר לשמוח היום".


שחקני מכבי חיפה חוגגים ניצחון דרמטי בבלומפילד (צילום: אלי אלגרט)

 

כובש הצמד לחיפה, ליאור רפאלוב: "היו המון חלקים במשחק ששיחקנו בהם טוב והצגנו משחק אטרקטיבי. המשחק התפתח כך שבני יהודה השוו את התוצאה ונכנסנו ללחץ, אבל ידענו לשמור על היתרון וזה מה שחשוב".

 

רפאלוב, שענד היום את סרט הקפטן, אמר בנושא: "זו התעסקות של התקשורת בלבד. יש לנו שני קפטנים, אני ויניב קטן, וזה בסדר גמור".

 

קשטן: "בלילי שיחק כי זו היתה הבקשה האחרונה של אמו"

מאמן בני יהודה, דרור קשטן, אמר בסיום: "אני חושב שראינו פה משחק טוב ורב שערים, לחזור מ-2:0 מול מכבי חיפה זה טוב. חבל שההרגשה הטובה התקלקלה בבעיטת עונשין שאני לא בטוח שהיתה. בני יהודה היטיבה לשחק היום, אולי לא בפתיחה, אבל אחר כך היינו מאוד אגרסיביים והחלטיים והשתלטנו על המשחק. במחצית השניה שלטנו בקצב המשחק והעובדה היא שמכבי חיפה ערכה חילופים הגנתיים.


 

בליל עם קשטן. התנהגות מבישה של מספר אוהדי חיפה (צילום: אלי אלגרט)

  

הפנדל היה מהיר מאוד, אבל יכולנו להבקיע יותר ולשוב למשחק.

כל הכבוד לבחורים, הם שיחקו טוב, אני גאה בהם ואני בטוח שאם הם ימשיכו כך הניצחונות עוד יגיעו", סיכם המאמן הכתום.

 

קשטן התייחס לפיני בלילי, חלוצו ששיחק הערב למרות שאמו נפטרה השבוע: "אלו ימים קשים למשפחה ולפיני. גם באימון ביום חמישי הוא הגיע מוקדם וידענו שאלו השעות האחרונות שלה. פיני היה מאוד החלטי ורצה להתאמן ולשחק. כשהוא התבשר בתום האימון שאמו נפטרה, הוא הודיע שהוא מבקש לשחק. זו היתה בקשתה האחרונה של אמו וצריך לכבד אותה".

 


בני יהודה מכבי חיפה

ציונים
בני יהודה ציון מכבי חיפה ציון
דלה איינוגבה 5 אמיר אדרי 5
עוז ראלי (46') 5 עלי עותמאן 5
אביב חדד 5 איגנסיו קאנוטו 5
איבן גארידו 4 שי מימון 5
כפיר אדרי 5 פיטר מסיללה 5
חסן אבו זייד (81') 5 ג'ון קולמה 6
איציק עזוז 5 אייל גולסה 5
קסטוטיס איבסקביצ'יוס 5 ליאור רפאלוב (68') 7
פדרו גלבאן 7 עידן ורד 6
איליה יבוריאן 5 מוחמד גאדיר (58') 6
פיני בלילי (65') 5 ולדימיר דבאלישווילי (77') 6
מחליפים   מחליפים  
לירוי צעירי (46') 5 אדריאן סילבה (58') 5
שלו מנשה (65')   תומר חמד (68')  
עומרי אפק (81')   אייל משומר (77')  
דרור קשטן 5 אלישע לוי 6
שופט: זיו אדלר 6 תוצאה משקפת: 3:2

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלישע לוי
צילום: אלי אלגרט
מומלצים