זעם בקואליציה על רצון מערכת הביטחון לחמש אזרחים בעזה: "מעשה איוולת, כבר ראינו לאן זה הוביל אותנו"

בכירים במערכת העלו את האפשרות בשיחות סגורות כדי לאבטח את משאיות הסיוע בעזה • השר עמיחי שיקלי: "ניסינו מספיק את קיצורי הדרך, אי אפשר לייצר אלטרנטיבה לחמאס מהרגע להרגע" • בן גביר: "יש גורמים במערכת הביטחון שלא הפנימו כלום מ-7 באוקטובר"

התקהלות אלימה עם קבלת הסיוע (ארכיון) . צילום: אי.פי

בעקבות הפרסום הראשון ב"ישראל היום", שלפיו בכירים במערכת הביטחון שוקלים לחמש תושבים בעזה על מנת שיאבטחו את המשאיות ההומנטריות המגיעות לרצועה, שרים וחברי כנסת בקואליציה זעמו הבוקר (שישי) והתנגדו בתוקף לאפשרות הזו. יש לציין כי גם ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו תומך במהלך והביע את התנגדותו.

הצנחת סיוע אמריקני לרצועת עזה // פיקוד מרכז צבא ארה"ב

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "הכנסת הסיוע לרצועה זה דלק לחמאס, וכעת עוד מוסיפים חטא על פשע במערכת הביטחון ורוצים לתת נשק לעזתים. לצערי יש כאלה שלא הפנימו כלום מ-7.10, הקונספציה שהביאה עלינו את האסון הנורא עדיין קיימת אצל חלק מראשי ואנשי מערכת הביטחון. אנו צריכים להפנים כי אין פרטנר בצד השני. את ביטחון אזרחי מדינת ישראל אסור לתת לאף אחד, גורלנו בידינו בלבד".

השר איתמר בן גביר, צילום: דוברות הכנסת

גם השר עמיחי שיקלי מתנגד נחרצות לתוכנית חימוש ערביי עזה: "אי אפשר לייצר אלטרנטיבה לחמאס מהרגע להרגע. תקופת מעבר שתכלול ממשל צבאי מוגבל ברצועה הוא בלתי נמנע וחימושם של עזתים בעת הזו הוא מעשה איוולת. ניסינו מספיק את קיצורי הדרך וראינו לאן הם הובילו אותנו".

לדברי ח"כ טלי גוטליב, "צמרת מערכת הבטחון פשטה את הרגל. הפעם הצמרת רוצה לחמש פלשתינים בעזה שיאבטחו את הסיוע ההומניטרי, בעוד חיילנו הגיבורים נלחמים בעזה. בכירי המערכת האנונימיים מבהירים שבלי חימוש העזתים לא ניתן לתקוף ברפיח. אין טירוף מסוכן מזה! עצם הרעיון לתת אמון בפלשתינים בעזה בעת מלחמה כשאנשי חמאס חמושים מסתובבים בעזה הוא כשל חשיבה עמוק! אגב, הדרג המדיני הנחה את הצבא לאבטח את חלוקת הסיוע, אך המטכ"ל משתהה כבר חודש בבניית תוכנית שכזו. רה״מ מתנגד! לצערי מי שמנהל את העניינים זה הדרג הצבאי הבכיר. וכולם שותקים".

ח"כ משה סעדה הגיב: "עושה רושם שגורמים במערכת הביטחון עדיין שקועים עמוק בתוך הקונספציה. המציאות הבהירה היטב שבכל פעם אנחנו מספקים נשק לפלשתינים סופו להיות מופנה כלפנו. רק גוף אחד צריך להיות חמוש וזה צבא הגנה לישראל. אסור לחזור על טעויות העבר, על בכירי מערכת הביטחון להשתחרר כבר מהקונספציה ולהתחבר למציאות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר