שתף קטע נבחר

נקמת עניים: 2:3 למכבי חיפה על בני יהודה

למרות שאיבדו יתרון בן שני שערים, הצליחו הירוקים לצאת עם ניצחון מהמגרש בו הפסידו את תואר האליפות בעונה שעברה. רפאלוב כבש צמד לזכות המנצחים, דבאלישווילי קינח בפנדל. גלבאן הגיב בצמד משלו, כולל שער מנקודת הקרן

שחקני מכבי חיפה עדיין לא שכחו את ה-15 במאי 2010 - התאריך בו הפסידו תואר אליפות שני ברציפות, באדיבותה של בני יהודה. פחות מחצי שנה לאחר ה-1:1 ההוא בבלומפילד, חזרו הירוקים אל האצטדיון היפואי והשיגו מיני נקמה כשגברו 2:3 על הזהובים במסגרת המחזור הרביעי בליגת העל.

 

 

חניכיו של אלישע לוי פתחו היטב וצמד שערים של ליאור רפאלוב בדקות ה-24 וה-26, קירב אותם לעבר ניצחונם השלישי העונה. ביתרון 0:2 האורחים הפסיקו לשחק והזהובים, באדיבותו של פדרו גלבאן, חזרו לעניינים. בדקה ה-41 הפציץ הארגנטיני את שערו של אמיר אדרי וצימק את התוצאה וחצי שעה לאחר מכן הדהים את יושבי האצטדיון עם שער מרהיב מדגל הקרן.

 

דווקא אז, כשהמומנטום עבר לרגליהם של המארחים, הצביע השופט זיו אדלר על הנקודה הלבנה, לאחר שאיבן גארידו ספק הכשיל את ג'ון קולמה בתוך הרחבה. ולדימיר דבאלישווילי ניצל את ההזדמנות והכניע את דלה איינוגבה, כשחיפה (10 נקודות) מטפסת אל המקום השני בטבלה. לפני המשחק נערכה דקת דומיה לזכר אמו של פיני בלילי, שהלכה לעולמה השבוע לאחר מחלה קשה.

 

מהלך המשחק

דקה 16': הזדמנות ראשונה לירוקים. ולדימיר דבאלישווילי ניער את איבן גארידו באגף ימין והוציא כדור רוחב לעברו של מוחמד גאדיר, אך זה הצליח איכשהו להחטיא את המסגרת מחמישה מטרים.

 

18': האורחים מתחילים להתעורר. ליאור רפאלוב חלף על פני שני מגינים בכתום ובעט חזק מתוך הרחבה, דלה איינוגבה קלט את הכדור ללא בעיות.


שי מימון ופיטר מסיללה מנסים לעצור את איליה יבוריאן (אלי אלגרט)

 

21': עידן ורד השתחרר נהדר בתוך הרחבה, אך בעט מקרוב כדור שחלף מטר מהעמוד.

 

24': גול! 0:1 למכבי חיפה. הלחץ הירוק הניב פרי. מסירה אלכסונית ונהדרת של עידן ורד חתכה את כל ההגנה הזהובה ולליאור רפאלוב, שנותר חופשי לגמרי בתוך הרחבה, נותר רק לבעוט משני מטרים לרשת.

 

26': גול! 0:2 למכבי חיפה. ליאור רפאלוב משלים צמד אישי בתוך פחות משתי דקות. הקשר ניצל ערבובייה ברחבת המארחים, השתחרר בקלילות מאביב חדד, כפיר אדרי ומעוז ראלי וקינח בכדור שטוח לפינה הימנית ופנימה - שער גדול!


פיני בלילי מול מסיללה. החלוץ הזהוב שיחק למרות מות אמו (אלי אלגרט)

 

32': בוקר טוב בני יהודה. ניסיון ראשון של הזהובים לעבר שערו של אמיר אדרי - איליה יבוריאן בעט כדור אדי מקצה הרחבה אך השוער התעופף והדף לקרן.

 

33': מוחמד גאדיר נותר לבדו מול איינוגבה, אך במקום לפרגן לדבאלישווילי שהיה חופשי לחלוטין ברחבה, בעט גבוה מעל השער. מיד לאחר מכן הזדמנות גדולה ליבוריאן מהעבר השני, אך הבעיטה של החלוץ נהדפה בגופו של אדרי.

 

41': גול! בני יהודה מצמקת ל-2:1. הזהובים חזרו למשחק בתום התקפה לתפארת. חסן אבו זייד הגביה משמאל, יבוריאן הוריד עם החזה לעברו של פדרו גלבאן והארגנטיני בעט מ-18 מטרים טיל בחצי גובה הישר לרשת - אדרי אפילו לא זז.


גלבאן חוגג שיוויון. המילה האחרונה היתה של דבאלישווילי (אלי אלגרט)

 

50': גלבאן מסר שמאלה לבלילי, שבעט מזווית קשה החוצה.

 

66': מכבי חיפה ניצלת משיוויון. גלבאן עבר את ג'ון קולמה, ניער גם את שי מימון ואיגנסיו קאנוטו ובעט מ-16 מטרים, אך הכדור החטיא במעט את המסגרת.

 

71': גול! בני יהודה משווה ל-2:2. הירוקים שהפסיקו לשחק מאז השער השני של רפאלוב, נענשו בספיגת שער שני - ואיזה שער זה היה! פדרו גלבאן ניגש לבעוט קרן משמאל וסובב באומנות את הכדור הישר אל תוך שערו של אמיר אדרי.

 

74': גול! 2:3 למכבי חיפה. זיו אדלר העניק לירוקים כדור עונשין מ-11 מטרים אחרי שקולמה ספק הוכשל ע"י גארידו בתוך הרחבה. ולדימיר דבאלישווילי בעט חזק לפינה הימנית והחזיר לחבורה של אלישע לוי את היתרון, שבסופו של דבר הספיק גם כדי לקחת את שלוש הנקודות.


בני יהודה מכבי חיפה

הרכבים
בני יהודה ציון מכבי חיפה ציון
דלה איינוגבה 5 אמיר אדרי 5
עוז ראלי (46') 5 עלי עותמאן 5
אביב חדד 5 איגנסיו קאנוטו 5
איבן גארידו 4 שי מימון 5
כפיר אדרי 5 פיטר מסיללה 5
חסן אבו זייד (81') 5 ג'ון קולמה 6
איציק עזוז 5 אייל גולסה 5
קסטוטיס איבסקביצ'יוס 5 ליאור רפאלוב (68') 7
פדרו גלבאן 7 עידן ורד 6
איליה יבוריאן 5 מוחמד גאדיר (58') 6
פיני בלילי (65') 5 ולדימיר דבאלישווילי (77') 6
מחליפים   מחליפים  
לירוי צעירי (46') 5 אדריאן סילבה (58') 5
שלו מנשה (65')   תומר חמד (68')  
עומרי אפק (81')   אייל משומר (77')  
דרור קשטן 5 אלישע לוי 6
שופט: זיו אדלר 6 תוצאה משקפת: 3:2

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי אלגרט
רפאלוב חוגג
צילום: אלי אלגרט
מומלצים