א' סיון התשפ"ד
07.06.2024
קרא להחלפת הממשלה

ראש השב"כ לשעבר: "סינוואר לא חוסל כי נתניהו לא רצה"

ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן אמר כי "חייבים להחליף את ממשלת האסון". ארגמן סיפר כי לנתניהו היו הזדמנויות לחסל את סינוואר אך "מדינת ישראל החליטה שהיא לא רוצה לצאת להרפתקה הזו"

ראש השב"כ לשעבר: "סינוואר לא חוסל כי נתניהו לא רצה"
ראש השב"כ נדב ארגמן צילום: רועי אברהם/לע"מ

ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן אמר בכנס השנתי הבינלאומי של המכון למחקרי ביטחון לאומי באוניברסיטת תל אביב כי "חייבים להחליף את ממשלת האסון הזאת, חייבים להיפטר ממנה – אין ברירה". 

עוד הוסיף: "אחרי כל הרע הזה שנפל עלינו אני עדיין אופטימי כי אחד, אין ברירה אחרת. שתיים, אני חושב שמגיע לעם ישראל שנהיה במקום אחר... הממשלה היא שמונעת מבעדנו לייצר קואליציה בהובלה אמריקנית בהשתתפות המדינות הסוניות ולפעול מול איראן. פועלים מול הגרורות ולא מול הבעיה עצמה – איראן היא היעד, היא המשימה". 

ברקע סערת הגיוס הציע ארגמן כי אזרח שלא ישרת "לא יוכל לבחור ולא יוכל להיבחר, לא יוכל להיות עובד ציבור, לא יוכל לקבל תקציבים מהמדינה". בשביל זה "צריך להיפטר מממשלת האסון הזאת, צריך ממשלה רחבה, לסמן יעדים לעשור הקרוב ולהתחיל לשקם את מה שקרה לנו כאן לשנים רבות קדימה", אמר. 

ארגמן סיפר כי למדינת ישראל היו הזדמנויות לחסל את סינוואר אך נתניהו לא רצה זאת. "יחיא סינוואר חי כי מדינת ישראל החליטה שהיא לא רוצה לצאת להרפתקה ברצועת עזה. מה השיקולים של ראש הממשלה? אני לא יודע, העליתי את זה לא פעם לא פעמיים כמו ראשי שב"כ אחרים. אם היינו פותחים במתקפת פתע מול חמאס בעזה, והיינו יכולים לעשות את זה, היינו במציאות שונה לגמרי". 

בשאלת היום שאחרי אמר ארגמן: "חמאס זה ארגון טרור והרשות הפלסטינית זה הגורם הלגיטימי של העם הפלסטיני. איתו נצטרך להגיע להסכמים, הסכמי שלום ולכן יש כאן הבדל גדול מאוד. הרשות הפלסטינית איננה גוף שמעודד טרור ובוודאי איננה ארגון טרור. חמאס הוא ארגון טרור ושם לו למטרה להשמיד את מדינת ישראל. הרשות חיה לצידנו, יש לה בעיות של יכולת משילות ורמת המשילות שלה, אבל בסופו של דבר זה הגורם הלגיטימי של העם הפלסטיני".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב: ״ראש השב״כ לשעבר, נדב ארגמן שבוי בקונספציה אותה טיפח במו ידיו. הרשות הפלסטינית מממנת משפחות מחבלים, תומכת ברוצחים ונותנת חסות לטרור אכזרי זה עשרות שנים. האמירה כאילו הרשות איננה מעודדת טרור, וכי היא רוצה לחיות צד ישראל - מנותקת מהמציאות והמשך ישיר של הקונספציה הישנה".

נדב ארגמן יחיא סינוואר בנימין נתניהו ממשלת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד