מחממים עוף במיקרוגל? זו הסיבה שאתם חייבים להפסיק

לא משנה איזו גרסה של המנה אתם מכניסים למכשיר החשמלי, כדאי מאוד שתימנעו מכך • הסיבה פשוטה: לא רק שהוא ייבש אותה, הוא גם יהפוך את המרקם שלה לצמיגי • אז איך מחממים כראוי? כל הפרטים

חימוף עוף במיקרוגל. צילום: Getty Images

מאז שמכשיר המיקרוגל הומצא בשנת 1945, הוא הקל על רבים שרצו לחמם את האוכל שלהם במהירות. ובכל זאת, ישנם רבים המתנגדים לחימום מזון במיקרוגל – במיוחד כשמדובר בשאריות עוף.

זה לא משנה אם אתם אוכלים חזה עוף שנאפה תחילה בתנור, כנפיים מטוגנות וקריספיות או איזה שניצל עסיסי ששמרתם במקרר מזה כמה ימים – אתם חייבים להימנע מכך. הסיבה לדבר נובעת מכך שחימום במיקרוגל של עוף על שלל גרסאותיו, מייבש אותו וגורם למרקם שלו להיות צמיגי.

הדבר קורה מכיוון שכשהעוף, הכולל לחות רבה, מוכנס לתוך מיקרוגל, המבנה המולקולרי שלו משתנה – מה שגורם לכך שהמרקם שלו מתקשה. העוף מתחמם במכשיר לטמפרטורה כל כך גבוהה, עד שהוא משנה את החלבונים שבמנה וגורם ללחות לצאת מהמנה. אלה, בתורם, משנים את המרקם והטעם של העוף.

יהרוס את המרקם. חימוף כנפי עוף במיקרוגל, צילום: Getty Images

אם אתם בכל זאת רוצים לחמם את העוף שלכם, כדאי לעשות זאת על הכיריים או בתוך תנור. אם בחרתם בכיריים, חתכו את העוף לחלקים קטנים על מנת לזרז את התהליך, הוסיפו מעט ציר בשר, מים או שמן לתחתית המחבת, חממו אותה מעט – ואז הוסיפו את העוף. הקפידו לחמם על עוצמה בינונית (וכמובן, היזהרו שלא תחממו אותו יותר מדי, כדי שלא ייהרס).

בחרתם בתנור? זה פשוט: חממו אותו ל-180 מעלות צלזיוס, הכניסו את העוף בכלי מתאים לתוך המכשיר, כסו אותו בנייר כסף – והשאירו אותו בפנים עד שהוא יתחמם למידה המספקת.

הכניסו אותם לתנור. שניצלים, צילום: Getty Images
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר