יממה לא פשוטה עברה על מכבי חיפה. מעבר לפטירתו של ציון ביטון, מנהל המתקנים של המועדון בארבעת העשורים האחרונים ואחד מעמודי התווך של המועדון, בית הדין של ההתאחדות לכדורגל הפחית נקודה נוספת לאלופה בגין התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות. משמעות הדבר היא ששני מחזורים לסיום העונה הסדירה ורגע לפני הפלייאוף העליון - הירוקים ירדו למקום השני בליגת העל.
שחקני הקבוצה קיבלו את ההחלטה בזעם גדול מאוד, ומרבית הבכירים יצאו נגדה ועל כך שהעונה הולכת להיות מוכרעת בין כותלי בית הדין ולא על כר הדשא. במועדון סבורים שהלחץ הגדול והביקורת על היעדר הספורטיביות לאור הפחתת הנקודות - זאת בנוסף להודעתה של ההתאחדות לכדורגל כי תצטרף לערעור - תוביל להחזרת הנקודה.
2 צפייה בגלריה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
השחקנים הבכירים יצאו בפומבי נגד ההחלטה. מכבי חיפה
(צילום: AP Photo/Petros Karadjias))
"הורדת הנקודה היא ביזיון שצריך לתקן", אמר גורם בקבוצה. "אנחנו מקווים שביה"ד יבין שנעשה פה עוול לקבוצה, ושעליהם לתקן את ההחלטה. כולנו תקווה שבעזרת הלחץ וההתאחדות הנקודה תוחזר".

גם בבית הדין הטילו ספק

יש לציין שגם הדיינים עצמם הטילו ספק בהגינות העונש, אך הסבירו כי אין להם ברירה אלא להטילו. בין השאר, הסבירו כי בגלל החלטותיו הקודמות של בית הדין של ההתאחדות אין להם ברירה אלא להטיל על מכבי חיפה את עונש הפחתת הנקודה: "בכל אלה לא הותיר לנו כערכאה הדיונית ביה"ד העליון שיקול דעת של ממש ואפשרות שלא להפעיל את עונש התנאי במקרה הנדון".
בנוסף, ייעצו הדיינים להתאחדות לבטל את התיקונים שהוכנסו, שקובעים הפחתת נקודה בגין הרשעה של קבוצות במקרים של התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות: "לא נותר אלא לתהות - האם לא כדאי לבצע חשיבה נוספת בנוגע לתיקונים אלה? לא לנו לענות על שאלה זו".
2 צפייה בגלריה
לירן סרדל ותומר יוספי
לירן סרדל ותומר יוספי
השלכת חפצים על סרדל ויוספי בדרבי
(צילום: גיל נחושתן)
כזכור, מכבי חיפה עמדה לדין בעקבות האירועים בדרבי נגד הפועל חיפה ובמשחק העונה נגד מכבי ת"א. במשחק נגד היריבה העירונית צוין בדוח השיפוט כי המשחק נעצר במשך כשלוש דקות, ובנוסף קיימת התייחסות לחפצים שהושלכו אל עבר שחקני הפועל חיפה תומר יוספי ולירן סרדל. בדוח השיפוט במשחק נגד הצהובים נכתב: "האוהדים הדליקו עשרות אבוקות, ואחת מהן הושלכה אל כר הדשא". זו הנקודה השנייה שהופחתה לקבוצה בעקבות התפרעות אוהדיה. כמו כן, הבוקר נקנסה הקבוצה ב-42 אלף שקל בגין אירועי הדרבי החיפאי, וכן בעונש אי מכירת כרטיסים למשחק חוץ - על תנאי.

מכבי חיפה מתכוננת לפיורנטינה

בתוך כך, הירוקים יקיימו היום אימון מסכם בכפר גלים לפני היציאה לבודפשט, שם יקיימו את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק מחר נגד פיורנטינה במסגרת שמינית גמר הקונפרנס-ליג.
היעדרותו של שון גולדברג מהמשחק מקשה מאוד על מסאי דגו, שעשוי לשנות מערך. ההתלבטות של המאמן היא האם לפתוח עם לורנצו שימיץ' לצד רמי גרשון ועבדולאי סק כשלישייה במרכז ההגנה או רק עם שני בלמים. פרנצדי פיירו יפתח בחוד כאשר ענאן חלאילי וקינדה יפתחו בצדדים. 2,000 אוהדים בירוק צפויים ללוות את הקבוצה להתמודדות עם האיטלקים, כאשר המטרה העיקרית של האלופה היא לצאת עם יתרון לגומלין שיערך בפירנצה בשבוע הבא.
פורסם לראשונה: 06:57, 06.03.24