משפחתו של עצור מתמודד נפש: הוא לא קיבל תרופות פסיכיאטריות והוכה בידי סוהרים

נתן גליק נעצר לפני עשרה ימים ולטענת הוריו הגיע לדיון בביהמ"ש כשהוא חבול בפניו ובידיו • אביו: "סוהר בשם ניסים היכה אותו ואף איים עליו שאם יספר זאת, הוא יהרוג אותו" • תגובת שב"ס: "הוא נחבל במהלך קטטה עם עצור אחר"

נתן גליק. צילום: ללא

נתן גליק הוא מתמודד נפש בן 20 המתגורר בבית שמש. גליק, הסובל מסכיזופרניה וממניה-דפרסיה. לפני כעשרה ימים הוא נעצר, בשל חשד לניסיון הצתה של חנות בעיר.

אימו, אודל גליק, אם לשבעה ילדים, הגיעה לדיון בהארכת המעצר של בנה ביום חמישי האחרון וראתה שהוא שלם ובריא, אך כאשר הגיעה אמש (שני) לדיון נוסף, נחרדה לראות שהוא חבול בפניו ובגופו.

נתן גליק. סובל מחבלות ומשטף עין, צילום: ללא

 "כשראיתי אותו כך התעלפתי, בכיתי וצעקתי", היא משחזרת בשיחה עם "ישראל היום". "לצערי, הבן שלי סובל ממחלה פסיכיאטרית, ולמרות שהוא עצור כבר יותר משבוע במגרש הרוסים, אף אחד לא טרח ליצור איתי קשר כדי לברר איזה תרופות הוא צריך לקבל בשל מצבו הנפשי ובגלל זה הוא לא קיבל את התרופות שלו כל זמן המעצר"

"התחננתי לשופט שיחליף את המעצר באשפוז בכפייה", היא מוסיפה. "הבן שלי לא עבריין, אין לו עבר פלילי. ואם טוענים למסוכנות, אז אשפוז זה גם פתרון, אבל במקום זה השופט צועק עלי 'גברת אל תפריעי לי'".

"למה לא שמרתם עליו?"

"רציתי לחבק את הבן שלי. הוא התחנן לחיבוק", היא מספרת בכאב, "אבל השוטרים לא נתנו לי ואמרו: 'עכשיו הוא רכוש של המדינה'. הבן שלי שיתף אותי שהסוהרים פוצצו אותו במכות. המשטרה טענה שהיתה קטטה במעצר, אבל אף אחד לא סיפר לנו שהוא נפגע. הם גם לא בדקו לו את העין, לוודא שלא נקרעה לו רשתית חלילה. שטף דם בעין זה משהו רציני, אבל אף רופא לא ראה אותו אחרי המכות הללו".

"זו שערורייה. הבן שלי בידיים שלכם, למה לא שמרתם עליו? איך אתם לוקחים אחריות ולא בודקים אותו אפילו שהשופט קבע לעשות לו צילום בכל הגוף?" היא מסכמת.

גם לנחמן גליק, אביו של נתן היתה ביקורת על היחס שלו זכה בנו במאסר: "לדברי נתן, סוהר בשם ניסים היכה אותו ואף איים עליו שאם יספר זאת, הוא יהרוג אותו... בני אושפז רבות בבתי חולים לבריאות הנפש. האם אין שם מישהו אחד שיסביר להם שאדם לוקה בנפשו זקוק לשמירה יתרה?"

"נשקפת ממנו מסוכנות גבוהה"

ממשטרת ישראל נמסר: "מייד עם קבלת הדיווח אודות מקרה חמור של הצתת חנות הנמצאת מתחת לבניין מגורים, פתחה המשטרה בחקירה ועצרה את החשוד בהצתה. מעצרו הוארך מעת לעת בבימ"ש השלום וביום חמישי האחרון ביהמ"ש החליט לשחררו בתנאים מגבילים, אולם לאור מסוכנתו הממשית של החשוד, הוחלט להגיש ערר.

חבלות על ידיו של נתן גליק, צילום: ללא

"בימ"ש המחוזי נעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו של החשוד כאשר השופט ציין בהחלטתו כי נשקפת ממנו מסוכנות גבוהה. עם סיום החקירה, אמש הוגשה נגד החשוד הצהרת תובע לקראת כתב אישום על ידי הפרקליטות. פרוטוקול בית המשפט הועבר לעיון הגורמים הרלוונטיים".

משב"ס נמסר כי "בניגוד לנטען, העצור נחבל כתוצאה מקטטה עם עצור אחר. כוח לוחמי שירות בתי הסוהר הפריד בין המעורבים והעבירם לבדיקה רפואית. לוחמי שירות בתי הסוהר ימשיכו לפעול למען משמורת בטוחה ומיצוי הדין כנגד המעורבים בהפרת הסדר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר