להיות אחד השחקנים היהודים היחידים בליגות המקצועיות באנגליה הפך להיות דבר מאתגר יותר העונה עבור ג'ו ג'ייקובסון, הקפטן של וויקמב וונדרס מהליגה השלישית . המגן/בלם בן ה-37 חשף בריאיון ל"סקיי" כיצד מעשי הזוועה של חמאס ב-7 באוקטובר השפיעו על חייו.
ג'ייקובסון נמנע מלהגיב בפומבי על האירועים הנוראיים, אך הוא הביע דאגה ממפגינים שלדעתו "חוגגים רצח המוני" ברחובות. "לאחר מכן קיבלתי הרבה הודעות ברשתות החברתיות", סיפר, "המועדון קיבל מכתבים שדרשו שאתנצל, אחרת יחסמו את הכניסה לאצטדיון. הבריחו אותי לתוך המגרש. לאחר מכן שמעתי שהם חששו שמישהו יפגע בי. למרבה המזל שום דבר לא קרה. היו גם אוהדים, אוהדים כביכול, שאמרו שאסור לי לשחק במועדון, או להיות הקפטן שלו".
1 צפייה בגלריה
ג'ייקובסון
ג'ייקובסון
"המועדון קיבל מכתבים שדרשו שאתנצל". ג'ייקובסון
(צילום: Mike Owen/Getty Images)
וויקמב עמדה מאחורי הקפטן שלה. "הם אמרו שלא עשיתי שום דבר רע, אז אני לא צריך להתנצל, שמה שאמרתי זה בסדר גמור", סיפר ג'ייקובסון. אבל על חוסר התמיכה של ההתאחדות האנגלית בישראל, כפי שבא לידי ביטוי בסירוב להאיר את וומבלי בצבעי דגל ישראל מיד לאחר הטבח, אמר ג'ייקובסון: "הם לא רצו להכעיס אף אחד, וזה בסדר, אבל יהודים תמיד אומרים - למה תמיד אנחנו? למה אנחנו שונים מכולם? וזו היתה דוגמא טובה לכך".
פוסט שפורסם לאחרונה בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) של וויקמב, המודיע על חגיגות לציון 10 שנים של ג'ייקובסון במועדון, קיבל את התגובה הזו: "אני מעדיף לדקור את עצמי עם סכין בין העיניים מאשר להשתתף באירוע לכבוד התומך ברצח עם". ג'ייקובסון אמר על כך: "הדברים האלה לא היו שם קודם. להשמיע דעה כזו ברשתות החברתיות, זה עצוב".
נתונים מ-"Kick It Out" שהגיעו לידי "סקיי" מראים שהיו העונה פי חמישה יותר מקרים של אנטישמית בכדורגל האנגלי בהשוואה למחצית הראשונה של עונת של 2022/23 (מ-11 תקריות ל-57).