בחסות בתי תפילה יהודים-משיחיים: מסיונרים העבירו ציוד וסיוע ללוחמים

לוחמים שמשרתים בגבול לבנון קיבלו משלוחי מזון שעליהם צויין שהוכנו בסיוע של נוצרים אוונגליים שפועלים עם בתי תפילה של יהודים משיחיים • בארגון יד לאחים טוענים: מדובר בשלוחת ארגון מיסיונרי בישראל • מהחמ"ל האזרחי נמסר: ״החברה הישראלית גאה לסייע לצה״ל לנצח ולספק אוכל וציוד מגן לחייליו״

הפתק שצורף למשלוחי המזון. צילום: 27א

חיילים שמשרתים בצפון קיבלו לאחרונה משלוחי מזון מארגון "אחים לנשק" כשעליהם כיתוב שמסביר שהמוצרים נתרמו על ידי ארגון יהודי-משיחי.

בנו של המתנגד החריף לזרם המשיחי בחב"ד צולם כשהוא שר "יחי אדוננו" (ארכיון)

על הארגזים שהגיעו לגבול לבנון, ושסופקו על ידי החמ"ל האזרחי של "אחים לנשק", נכתב כי הם הוכנו על ידי ארגון "לרעך", והוסבר כי "סל מוצרים זה הוכן בתמיכתם של נוצרים אוונגליים הפועלים עם בתי-תפילה של יהודים-משיחיים ומאות מתנדבים מרחבי הארץ, כדי לתמוך במי שנפגע מהמלחמה בהכנה ובמשלוח של אלפי סלי מזון".

החיילים, שחשדו שמדובר בפעילות מיסיונרים במסווה, פנו לארגון 'תורת לחימה', וזה פנה בתורו ל'יד לאחים' כדי לברר את העניין. "מתברר שלארגון 'אחים לנשק' אין שום בעיה עם "משיחיים" – כל עוד מדובר במשיחיים נוצרים" אמרו ב'תורת לחימה'.

יצויין כי אין שום מידע שמלמד על כך שאנשי הארגון ביקשו להעביר מסרים מיסיונרים כלשהם אל החיילים. יחד עם זאת, העובדה כי בצמוד לארגזי הסיוע המבורכים צירפו גם הסבר מהו הארגון ותרומתו לכת היהודים המשיחיים השנוי במחלוקת, מעלה סימני שאלה.

חיילים בגבול לבנון (ארכיון), צילום: אייל מרגולין, ג'יני

ביד לאחים המכירים את 'לרעך' מזה כמה שנים, מציינים כי מדובר בארגון שפועל בשילוב ידיים עם 'יהודים למען ישו' – אחת מזרועותיה של כת היהודים המשיחיים כדי להפיץ את הנצרות בישראל במסווה של עזרה הומניטרית מסוגים שונים.

"נדהמנו לראות את שיתוף הפעולה הזה, ומניסיון העבר אנו בטוחים כי גם הפעם המיסיונרים מנצלים מצוקות כדי לקדם את האינטרסים שלהם", אמרו ביד לאחים. "פעילות מיסיונרית אסורה בצבא לחלוטין, ובעת כהונתו כשר הבטחון, רה"מ לשעבר יצחק רבין ז"ל הדיח קצין שהטיף לנצרות".

"אנו מקווים כי נוכח העובדות שהצגנו, יחליט הרמטכ"ל להפסיק את פעילות הארגונים המיסיונרים בצבא. אנו מצפים גם מ'אחים לנשק' להפסיק את שיתוף הפעולה בין הארגונים באופן מיידי".

החמ"ל של אחים לנשק (ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה), צילום: יוסי זליגר

מהחמ"ל האזרחי, אחים.יות לישראל נמסר: ״החברה הישראלית גאה לסייע לצה״ל לנצח ולספק אוכל וציוד מגן לחייליו״.

"יהודים למען ישוע" מסרו בתגובה: במאמץ לתמוך במדינה שכולנו חיים ומשרתים בה, נרתמנו יחד עם שותפים רבים לסייע. החלק הארי מסלי המזון נתרמו על ידי ארגון נוצרי אוונגלי שכפי שמקובל שם את הלוגו שלו על הקופסה, אנחנו מצאנו לנכון להוסיף את הלוגו של המערך של לרעך, שהוא אינו מוגבל לבעלי אמונה אחת, אלא לכל מי שמקיים את אהבת לרעך בזמן מלחמה. מתנדבים הגיעו מכל מגזר ורקע, לארוז את הקופסאות, ובתי תפילה תרמו את החלל שלהם לאריזות. כל שרצינו הוא שהחיילים ידעו שאוהבים אותם ועומדים איתם מכל רחבי הארץ והעולם. אני מקווה שאף אחד לא הרגיש שכופים עליו ומצטערים אם הפעולה פגעה במישהו. ברגעים כאלה ארגונים רבים, כמו אחים לנשק, ואני בטוח גם יד לאחים, שמו בצד את המחלוקות שלהם ופעלו למען המדינה. אני תקווה שניתן לדבר ולהתווכח ומצד שני לפעול למען מדינה טובה ובריאה יותר שמקיימת את אהבת לרעך כמוך במיוחד בזמן מלחמה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר