ברוך שמאילוב חיכה לרגע הזה המון זמן. למעשה שמונה חודשים חלפו מאז הפעם האחרונה בה עלה לקרב ג'ודו רשמי. היום (שישי) - בתחרות הראשונה שלו מאז סיום עונש ההשעיה - העפיל שמאילוב לגמר גראנד סלאם טשקנט, שם אומנם הפסיד בגמר לנוראלי אמומאלי מטג'יקיסטן, אך יצא עם מדליית הכסף. בסיום הקרב, יריבו - שמגיע ממדינה מוסלמית שנמצאת ביחסים קרובים עם איראן - נמנע מללחוץ את ידו.
בפודיום אמומאלי ושמאילוב עמדו זה ליד זה לא מחובקים (לעומת שני זוכי הארד), כשכל אחד החזיק את המדליה. בהמשך הטג'יקי לחץ את ידם של שני זוכי הארד בירידה מהפודיום, בעוד משמאילוב הוא התעלם.
4 צפייה בגלריה
ברוך שמאילוב על הפודיום לאחר הזכייה במדליית הכסף בגראנד סלאם טשקנט
ברוך שמאילוב על הפודיום לאחר הזכייה במדליית הכסף בגראנד סלאם טשקנט
יריבו הטג'יקי נמנע מללחוץ את ידו. ברוך שמאילוב על הפודיום
(צילום מסך)
4 צפייה בגלריה
ברוך שמאילוב ג'ודוקא ישראלי
ברוך שמאילוב ג'ודוקא ישראלי
זכה בכסף. שמאילוב
(צילום: AFP)
שנה לא פשוטה עברה של הג'ודוקא הישראלי. רק באוקטובר האחרון האחרון שמאילוב הגיע להסדר טיעון עם ה-ITA, הסוכנות הבינלאומית לבדיקות, על השעיה לשבעה חודשים. זאת לאחר שלא דיווח שלוש פעמים על מקום הימצאו בסיום תחרויות למערכת מעקב הספורטאים, בניגוד לתקנון.
שמאילוב, שחזר כאמור להתחרות לראשונה אחרי שמונה חודשים (עד 66 ק"ג), הציג יום קרבות מושלם, עד הגמר, שם התקשה מעט מול יריבו העיקש והפסיד לאחר שספג שלושה עונשים - האחרון שבהם הגיע בעקבות החלטת שיפוט תמוהה. לפני כן, רשם ניצחונות על יריבים מסין וגאורגיה בסיבובים הראשונים, הרשים עם ניצחון בוואזארי על ג'ודוקא יפני ברבע הגמר. בחצי גבר באיפון על יריב מברזיל.
שירה ראשוני כמעט והשיגה מדליה. ראשוני (עד 48 ק"ג) ניצחה בסיבוב הראשון יריבה אוזבקית ובהמשך גברה על ג'ודוקא ממונגוליה. ברבע הגמר ניצחה יריבה אחרת מאותה מדינה ובבית הניחומים גברה על ג'ודוקא מספרד. בקרב על הארד הפסידה באיפון (בריתוק) ליריבה שבדית.
4 צפייה בגלריה
ברוך שמאילוב חוגג
ברוך שמאילוב חוגג
שנה לא פשוטה. שמאילוב
(צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו)

הפוליטיקה והספורט שוב מתערבבים

בדומה למקרה של שמאילוב ויריבו הטג'יקי בגמר, פוטימקון טורסונבואה האוזבקית סירבה ללחוץ את ידה של הג'ודוקא הישראלית, תמר מלכה, בסיום הקרב בין השתיים היום (שישי) בסיבוב השני בתחרות. מלכה ניצחה את טורסונבואה בניקוד זהב, אך כשניסתה ללחוץ לה יד - האוזבקית הלכה אחורה בהפגנתיות.
יש לציין כי בחודש נובמבר האחרון הייתה זו טוגצ'ה בדר הטורקייה, שסירבה ללחוץ את ידה של מלכה בקרב ביניהן באליפות אירופה שנערכה בצרפת. בחודש שעבר, במהלך משחק במוקדמות אליפות אירופה בכדורסל, שחקניות נבחרת אירלנד החליטו - בעקבות המלחמה בעזה - לא ללחוץ יד לאלו הישראליות לפני ההתמודדות. בנוסף, כלל לא עלו לפרקט להצגת השחקניות, אלא נותרו בסמוך לספסל המחליפות.
4 צפייה בגלריה
תמר מלכה
תמר מלכה
תקרית פוליטית על המזרן. תמר מלכה
(צילום: עודד קרני, איגוד הג'ודו)
מלכה (עד 48 ק"ג) פתחה את דרכה בטורניר בניצחון על יריבה טג'יקיסטנית. בשמינית הגמר כבר הפסידה לג'ודוקא מקזחסטן והודחה.
טל פליקר (עד 66 ק"ג) ניצח יריב פיליפיני בסיבוב הראשון, אך הפסיד לאחר מכן ליריב אוזבקי והודח מהמשך התחרות.
פורסם לראשונה: 09:40, 01.03.24