יוצאים לקניות: קבוצת PFH הצרפתית תשקיע 80 מיליון שקלים בקרפור ישראל

חברת האחזקות תשקיע כ-80 מיליון שקלים ברשת הקמעונאות • במקביל, אלקטרה מוצרי צריכה, בעלת השליטה המרכזית, תוסיף עוד כ-86 מיליון שקלים וקבוצת הפניקס מתחייבת להזרמת 14 מיליון שקלים •  שווי העסקה הכללי הוא כ-300 מיליון שקלים

רה"מ נתניהו והשר ברקת בקרפור // מתוך הטוויטר של ניר ברקת

אתמול (רביעי) נחתם הסכם ההשקעה של קבוצת PFH הצרפתית בקרפור ישראל. חברת האחזקות, בבעלות איש העסקים הצרפתי סימון פינטו, פועלת בתחומי הלוגיסטיקה והנדל"ן בצרפת ובישראל.

על פי ההסכם, החברה הצרפתית תשקיע כ-80 מיליון שקלים ברשת הקמעונאות. בנוסף, אלקטרה מוצרי צריכה, בעלת השליטה בקרפור, תשקיע כ-86 מיליון שקלים וקבוצת הפניקס תשקיע 14 מיליון שקלים נוספים בחברה, השקעה שתומר להון בחברה.

שווי העסקה הכללי הוא כ-300 מיליון שקלים, ועם השלמת העסקה, ההון העצמי של קרפור צפוי לגדול בכ-270 מיליון שקל.

סניף קרפור בישראל, צילום: יהושע יוסף

עם השלמת העסקה והחתימה עם הבנקים, אלקטרה מוצרי צריכה צפויה לעלות בשיעור אחזקותיה עד לשיעור של כ-48 אחוזים.

יש לציין, כי העסקה כפופה להשגת הסכם גם עם שני התאגידים הבנקאיים שקיבלו אופציות בקרפור. עם אחד מהם  כבר הושגה הסכמה וההערכה היא שכך יהיה גם לגבי האחר.

86 סניפים בישראל

קרפור ישראל ממשיכה בקצב להשלמת תוכנית סיום הסבות הסניפים ופתיחת סניפים חדשים, ומאז השקתה בחודש מאי 2023, נפתחו כ-83 חנויות בישראל. השבוע, יושקו שלושה סניפים נוספים: בצמרות ת״א, רמלה ויהלומים גבעתיים וכך יעלה מספר הסניפים ל-86.

על פי החברה, כל הסניפים מראים עלייה משמעותית במכירות.

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "אנו שמחים בחתימת ההסכם ההשקעה, שמהווה אישור נוסף לפוטנציאל העצום של קרפור ולאמון הגדול בחזונה. PFH היא קבוצת השקעות בינלאומית מובילה בתחומה, עם ניסיון עשיר בלוגיסטיקה ובנדל"ן. אני בטוח שניסיונה הרב והידע שהם מביאים עמם, יתרמו רבות להצלחתה העתידית של קרפור ישראל".

בכירי רשת קרפור בהשקתה בישראל, צילום: יוסי זליגר

סימון פינטו מ-PFH: "אני מברך על השותפות עם קרפור. אני רואה בשותפות זו הזדמנות לפיתוח חדשנות ופתרונות אפקטיביים בשרשרת האספקה והלוגיסטיקה ומאמין כי ההשקעה תניב בטווח הזמן הקרוב תהליכים שייטיבו עם הצרכנים הישראלים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר