עוד גל קיצוצים משמעותי באמדוקס, אחת מחברות ההייטק הגדולות והמובילות בישראל: קרוב ל-100 עובדים קיבלו הודעות פיטורין, לפיהן הפסקת עבודתם תיכנס לתוקף ב-1 באפריל. עובדים בחברה טענו כי מדובר ב"פיטורי בזק", ולטענתם ישנם מספר גדול של עובדים ותיקים בקרב המפוטרים.
מאמדוקס נמסר בתגובה: "בדומה לחברות גלובליות מובילות, אמדוקס בוחנת באופן שוטף את מגמות המאקרו העולמיות ומתאימה את פעילותה. כתוצאה מכך אנו מבצעים מעת לעת מהלכי התייעלות גלובליים וממוקדים. נדגיש כי בהינתן המצב בישראל, מדובר בצעד מצומצם מאוד המבוצע ברגישות המתבקשת. לצעד זה אין השלכה על המשך השקעותינו הנרחבות בתחומי צמיחה. אנו נותרים מחויבים לעובדינו ובני משפחותיהם בתקופה זו ומעניקים להם את התמיכה הנדרשת". החברה הכחישה כי הפיטורין מתרכזים בעובדים וותיקים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אמדוקס ברעננה
אמדוקס ברעננה
אמדוקס ברעננה
(צילום: אורן גולקרוב)
רק לפני חצי שנה פורסם כי אמדוקס מתכוונת לפטר 2,000 עובדים ברחבי העולם, מתוכם כ-250 בישראל, הליך שהסתיים בספטמבר 2023. כמו כן, בתחילת השנה פיטרה החברה 100 עובדים בארץ כחלק מקיצוץ של 700 תקני כ"א בעולם. נכון להיום יש לחברה כ-5,000 עובדים בישראל.
כחלק מהליכי ההתייעלות של החברה היא מתכוונת לצמצם גם את שטחי המשרדים שלה בקמפוס החברה החדש שהושק ברעננה, ולהשכיר 10% משטחו.
הפיטורים כעת מתבצעים למרות שבתחילת החודש פרסמה החברה הנסחרת בנאסד"ק דוח לרבעון ראשון של 2024 ממנו עולה כי הכנסותיה עמדו על שיא של 1.25 מיליארד דולר, גידול של 5%, וצבר ההזמנות ל-12 החודשים הבאים עמד על 4.2 מיליארד דולר, גידול של 3% בהשוואה לתקופה המקבילה. הרווח התפעולי עמד על 225 מיליון דולר. החברה עמדה בציפיות תחזיות האנליסטים.