לאחר דחייה של יום בעקבות הבחירות לראשויות המקומיות, ייצאו הערב (רביעי) לדרך משחקי שמינית גמר גביע המדינה כאשר שלוש הגדולות של הכדורגל הישראלי יתמודדו מול שלוש קבוצות מהליגה הלאומית. ב-19:30 תארח הפועל באר-שבע את עירוני טבריה, ב-20:00 מכבי חיפה תשחק בחוץ מול הפועל אום אל פאחם וב-20:30 מכבי ת"א תפגוש בבלומפילד את מכבי יפו.
עבור קבוצות ליגת העל מדובר במשחקים שהן חייבות לנצח, למרות העומס, הפציעות ואולי גם הלחץ לאור הבדלי הרמות. מצד היריבות מליגת המשנה, מדובר בחגיגה והזדמנות לחולל סנסציה גדולה.
3 צפייה בגלריה
קבוצה אחת מליגת העל הם כבר הדיחו. שחקני טבריה חוגגים נגד אשדוד
קבוצה אחת מליגת העל הם כבר הדיחו. שחקני טבריה חוגגים נגד אשדוד
קבוצה אחת מליגת העל הם כבר הדיחו. שחקני טבריה חוגגים נגד אשדוד
(שחר גרוס, ONE)

אחרי הנסיגה ביכולת, טבריה רוצה לחזור לשיא

עד לא מזמן טבריה צעדה בפסגת הליגה הלאומית, אך בשבועות האחרונים היא חווה נסיגה, וכעת היא במקום השלישי במרחק של שמונה נקודות מקריית שמונה שבמקום הראשון וארבע מבני יהודה השנייה. טבריה כבר זכתה להניף תואר העונה, כשזכתה בספטמבר בגביע הטוטו של הלאומית.
מאז ה-0:2 המרשים על מ.ס אשדוד בסיבוב ח' של גביע המדינה לפני כחודש, הקבוצה של אלירן חודדה הפסידה שלוש פעמים בחמישה מחזורים בלאומית (כל ההפסדים במגרשה הביתי), סיימה בתיקו עם נוף הגליל וניצחה פעם אחת. ובכל זאת, בטבריה מגיעים למפגש עם הקבוצה של אליניב ברדה עם אמונה שאפשר להפתיע.
הבעלים, אריה קלמנזון, יודע שהיריבה מהדרום פייבוריטית ברורה. "מצפה לנו משחק גביע קשה מאוד מול קבוצה ביתית חזקה", הוא אומר. "אבל אנחנו לא נגיע לשמש כתפאורה ונעשה הכל בדיוק כמו בעונה שעברה במשחק הגביע מול בית"ר בטדי".
גם המאמן, אלירן חודדה, לא מרים ידיים: "משחק חוץ נגד אחת משלוש הקבוצות החזקות בארץ שנמצאת במומנטום מצויין, במגרש מהביתיים ביותר שיש. אנחנו נגיע במטרה לעשות חיים קשים לבאר-שבע ונעשה את המקסימום כדי להפתיע ולעבור עוד שלב בגביע".
3 צפייה בגלריה
לא נמצאים בעונה גדולה, אבל בונים על הקהל הביתי. שחקני אום אל פאחם
לא נמצאים בעונה גדולה, אבל בונים על הקהל הביתי. שחקני אום אל פאחם
לא נמצאים בעונה גדולה, אבל בונים על הקהל הביתי. שחקני אום אל פאחם
(חג'אג' רחאל, ONE)

חלומות הסינדרלה של אום אל פאחם

לאחר שסערת החרם של אוהדי מכבי חיפה נרגעה עם הוזלת מחירי הכרטיסים מצד הנהלת אום אל פאחם, בקבוצה של תומר קשטן מצפים לאצטדיון מלא וחולמים להדהים את האלופה לעיני הקהל הביתי.
המארחת לא בעונה גדולה, ונמצאת במקום התשיעי בלאומית, ובמחזור האחרון בליגת המשנה חזרה לנצח לאחר שלושה משחקים רצופים עם 1:3 ביתי על הפועל נוף הגליל.
"זה יום חג באום אל פאחם", אמר קשטן לקראת המשחק. "פעם ראשונה שנערך משחק בסדר גודל כזה באיצטדיון השלום שצפוי להיות מלא ב-6,000 צופים. מכבי חיפה היא הקבוצה הטובה בארץ עם יכולת מרשימה בליגה וגם במשחקיה באירופה. יחסי הכוחות ברורים מאליהם. יחד עם הקהל הגדול והביתי שלנו נעשה כמיטב יכולתנו על מנת לנסות ולהיות הסינדרלה של הסיבוב".
3 צפייה בגלריה
עבר מפואר, והעתיד? שחקני מכבי יפו
עבר מפואר, והעתיד? שחקני מכבי יפו
עבר מפואר, והעתיד? שחקני מכבי יפו
(חג'אג' רחאל, ONE)

"במשחק אחד, הכל יכול לקרות"

בשנות ה-60 וה-70 מכבי יפו הייתה חלק בלתי נפרד מהנוף של הכדורגל הישראלי, ואף בילתה בצמרת. שמות כמו משה סיני, מוצי ליאון, בוחוס ג'וג'וסיאן, ישראל אשכנזי כיכבו במדי הקבוצה. גם שמות מוכרים יותר משני העשורים האחרונים כמו יוסי אבוקסיס, אביבי זוהר, אופיר חיים, עומרי אפק, ובגלגולה המודרני גם ערן לוי, שיחקו בה.
הכי רחוק שיפו הגיעה בליגה הבכירה היה כשסיימה כסגנית בעונות 1961/62, 1962/63 ו-1976/77) כשבגביע המדינה היא רשמה הופעת אחת בגמר ב-1956/57. כעת, היא פוגשת מתארחת בבלומפילד (שביפו) אצל מכבי ת"א וחולמת לעשות את הבלתי ייאמן.
המאמן, דוד מרטן, אמר לקראת המשחק: "המפעל הזה חשוב לנו כמועדון. עברנו שני משחקי חוץ לא פשוטים נגד רעננה ואחי נצרת כדי להגיע לשמינית הגמר". על היריבה: "לקבל את מכבי ת"א בבלומפילד זאת כנראה ההגרלה הכי קשה שיכלנו לקבל ואנחנו מבינים את פערי הרמות שקיימים. מכבי קבוצה מאוד עוצמתית עם הסגל הכי טוב בארץ. יהיה משחק קשה מאוד, אבל אנחנו נגיע צנועים ונחושים על מנת לצמצם את הפערים כי אנחנו יודעים שבגביע המדינה במשחק אחד הכל יכול לקרות".
שוער הקבוצה, אלמוג מלול: "זה יום חשוב עבור מכבי יפו. מעבר לדרך שאנחנו עושים בליגה, עשינו דרך מדהימה בגביע, ואין ספק שלפני הכל זאת חוויה לשחק מול קבוצה בסדר גודל כמו מכבי ת"א. יחסי הכוחות ברורים לנו, אבל אנחנו לא באים לטיול ורוצים לעבור עוד שלב".