א' סיון התשפ"ד
07.06.2024
הגבירה יהדות

אירוע מיוחד לזכרה של השליחה הצעירה ברוסיה

התכנסות מרשימה במוסקבה לטובת הגמ"ח המרכזי במדינות חבר העמים. מעמד מרגש של ה'מלוה מלכה' השנתי ה-23 בראשות רבה הראשי של רוסיה. עולם חסד ייבנה

אירוע מיוחד לזכרה של השליחה הצעירה ברוסיה
ה'מלוה מלכה' השנתי צילום: מ. מוסקוביץ

כשעתיים לאחר צאת השבת האחרונה נראתה נהירה המונית של חסידים ואנשי מעשה, רבנים ונגידים, שלוחים ועסקנים והמוני בית ישראל ממוסקבה היהודית, בשכונה בה נמצאת תחנת הרכבת הגדולה 'פאבצלסקי ווגזל', אל עבר בניין המלון 'מרקורי' שבעליו הינו מידידי הקהילה, הוא תרם את אולם הכינוסים לכבוד ולרגל ה"מלוה מלכה השנתי", לטובת 'קופת גמילות חסדים המרכזית' במדינות חבר העמים "קרן חיה מושקא".

אירוע מכובד זה נערך כמדי שנה, בסמוך ונראה לתאריך "שושן פורים קטן", ביום היארצייט של הילדה חיה מושקא ע"ה, והשנה צויין 27 שנים לנשמה קטנה ויקרה שזכתה בימי חייה לקדש שם שמים בהליכותיה, ועל אף גילה הצעיר, מתוך תחושת אחריות והבנת זכותה להיות שליחה בבירת רוסיה, השפיעה ועודדה בנות בגילה ואף בוגרות יותר, להתנהג ולהדר בשמירת תורה ומצוות.

ואכן, מאז הוקם הגמ"ח לפני 23 שנה במסגרת 'מרכז החסד היהודי שערי צדק' במרכז מוסקבה, מהווה הארגון מגדלור של חסד וצדקה, המסייע בנפש חפצה לכל פונה ומכל מדינות חבר העמים, ובמשך שנות פעילותו סייע למאות ואלפים מכל גווני הקשת היהודית ברוסיה בכלל ובמוסקבה בפרט.

דבר הבא לידי ביטוי בהתכנסות המרשימה של כלל הציבור המוקיר ומעריך את העזרה שקיבלו ישירות או בעקיפין, באמצעות מספר מסלולי סיוע שהתפתחו עם השנים, כשאיפת אביה של חיה מושקא, יבלחט"א רבה הראשי של רוסיה הרב  בערל לאזאר, העומד בראש וממריץ את העוסקים במלאכת הקודש להגדיל ולהגביר ולהיות משען ומבטח לכל יהודי ובכל מקרה.

את המעמד פתח האורח הדגול, רבה של העיר רוסטוב השליח הרב חיים דנציגר, שכראוי לפורים קטן, פתח ב'בדחי רבנן' המשמחים את הלב ומרחיבים את הדעת, ובעיקר פועלים את פעולתם למען ייפתחו כיסם של הנאספים. ואכן הדברים שיצאו מהלב פעלו את פעולתם, וכלל המשתתפים הרים את תרומתו הגדולה במיוחד למען צמיחת קרן הגמ"ח.

לאחר עריכת הבדלה של מוצש"ק על ידי רב בית חב"ד 'ארבאט' במוסקבה, השליח הרב יעקב הלוי קליין, הוזמן חבר הנהלת הגמ"ח ויו"ר קרן "אור אבנר" השליח הרב דוד מונדשיין, לומר מזמורי תהלים למען אחינו בני ישראל בארצנו הקדושה.

את הנאום המרכזי נשא כמדי שנה, נשיא הקרן רבה הראשי של רוסיה שליט"א, שפתח את דבריו על המאורעות בארץ ישראל ורבים הם הזועקים לעזרה. כאלו שנהרגו או נפצעו קשות, משפחות שנותרו ללא זן ומפרנס. חובה על עלינו שנקבל עכשיו החלטה טובה להושיט יד תומכת לאחינו היקרים.

הרב אמר: "מזה שנים אנו לומדים ביחד את ספר התניא בשיעורים הקבועים בקהילה, ועכשיו אנחנו מתקרבים לסיום הספר כולו במסגרת שיעורים אלו. בחלקים האחרונים של הספר, חוזר רבנו הזקן ומדגיש את חשיבות הצדקה ליושבי ארץ ישראל. בימיו האמירה הזאת הייתה אפילו מסוכנת, כפי שכולנו יודעים, היא הייתה עילה להאשמתו ולמאסרו, וגם היום הצורך לעזור ליהודי ארץ ישראל לא פחות חשוב".

בזה אחר זה, הוזמנו ועלו הנגידים הנכבדים לקבל תשורות נאות, על תמיכתם הגדולה בשנה שחלפה. הראשון בהם - רב בית הכנסת 'בלשוי ברוניא' במרכז מוסקבה הרב החסיד ר' יצחק הכהן קוגן, שבירך את הנאספים בברכת כהנים, והנגיד הרב יהודה דווידוב. וכן הובעה הערכה עמוקה להרב אלכסנדר ברדה ומר גרמן זכרייב, שותפים נאמנים לפרויקטים של רווחה ותזונה לבני הקהילה במסגרת הגמ"ח המרכזי.

לאחר ברכת המזון ושירה בליווי כלי זמר לכבודה של סעודתא דדוד מלכא משיחא ולרגל שושן פורים קטן - התפזר הציבור בתחושה מרוממת, ובהבנה כי עולם החסד במוסקבה הולך וגדל משנה לשנה. 

הרב לאזאר רוסיה מלווה מלכה גמ"ח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד