יש תמונה, לא יודע אם אתם זוכרים אותה, אחרי ההפסד של ברזיל לקרואטיה בפנדלים בגביע העולמי האחרון. בתמונה נמצא שחקן אחד שכבש את השער לזכות ברזיל במשחק, והיה אמור לבעוט את הפנדל האחרון עבור נבחרתו, אלא שהיא הפסידה עוד לפני שהגיע תורו לבעוט. הוא ממרר בבכי ומתנחם בזרועותיו של חברו לנבחרת. זו תמונה עירומה של טרגדיה ועצב ספורטיביים, של בדידות ההפסד.
לתמונה נכנסים עכשיו הילדים של שחקן הנבחרת הקרואטית איבן פרישיץ', בן ובת. הם לבושים בחולצה של הנבחרת הקרואטית עם השם של אביהם מאחור. אנשי הביטחון נדרכים לקראת הילדים ומנסים לעצור אותם, הברזילאים דוחפים את השומרים ומתחבקים עם הילדים. זהו רגע טהור של יופי ספורטיבי, פרדוקסלי. הילדים שמחים בשביל אבא שלהם, אבל עצובים בשביל הגיבורים שלהם. השחקנים מתאבלים על ההפסד, אבל הלב שלהם נמס מהמחווה של הילדים.
5 צפייה בגלריה
דני אלבס
דני אלבס
אלבס במהלך הדיון בית המשפט
(צילום: Alberto Estevez/Pool via REUTERS)
5 צפייה בגלריה
דני אלבס מובל ברכב לדיון במשפטו
דני אלבס מובל ברכב לדיון במשפטו
במעצר מאז ינואר 2023. אלבס מובל ברכב לדיון במשפטו
(צילום: AP Photo/Emilio Morenatti)
רק שקצת יותר משנה לאחר מכן, התמונה, הזיכרון המופלא הזה, הופכים למטונפים מכתמים מכוערים. לשחקנים הברזילאים בתמונה קוראים דני אלבס וניימאר. שני שחקני כדורגל אהודים, מהקצפת שבעילית. האנס והתומך שלו.

גרסה ועוד גרסה

דני אלבס, השחקן השני המעוטר בדורו, עם 42 תארים (רק מסי לפניו עם 44), גביעים ואליפויות בברצלונה (איתה זכה גם בצ'מפיונס), יובנטוס, סביליה ופריז סן־ז'רמן, עם 126 הופעות בנבחרת ברזיל, הורשע בשבוע שעבר בתקיפה מינית ונשפט לארבע שנים וחצי בכלא.
5 צפייה בגלריה
דני אלבס
דני אלבס
השחקן השני המעוטר בדורו. אלבס
(צילום: AP)
אלבס מואשם כי ב־31 בדצמבר 2022, במועדון הלילה "סאטון" בברצלונה, כשהוא בביקור בעיר ממקום עבודתו החדש בקבוצת כדורגל במקסיקו, הוא הזמין ביחד עם חבריו בקבוקי שמפניה עבור שלוש בחורות. אחר כך אלבס הזמין אחת מהן, בת 23, לחדר ה־VIP, שם הכניס אותה לשירותים, נעל את הדלת, חבט בה מספר פעמים, הטיח אותה לרצפה באלימות, אחז בה בכוח, אנס אותה למרות התנגדותה ולמרות שצעקה שוב ושוב שיפסיק, ועזב. לדברי חברותיה, היא יצאה מהחדר בוכה ללא שליטה והמומה. לדברי אשתו של אלבס, הוא הגיע לביתו באותו לילה שתוי לחלוטין, נתקל ברהיטים ונפל על המיטה.
אלבס, שנמצא במעצר מאז ינואר 2023, טען תחילה כי הוא אינו מכיר את המתלוננת וכי לא פגש בה. אחר כך תיקן בקטנה וטען כי הוא אכן זוכר שהוא מכיר אותה וכי פגש בה בשירותים של אותו חדר VIP, אבל שום דבר לא קרה ביניהם חוץ מהרצון שלו לרקוד איתה. אחר כך, כשנודע לו שיש סרטון שתיעד אותם בשירותים במשך 16 דקות, הוא הודה שהיה איתה.
כשמצאו סימני זרע שלו, הוא הודה בקיום מין אוראלי, ורק כשנמצאו סימני זרע שלו באיבריה האינטימיים של הקורבן, הוא בעצם נזכר שהם אכן קיימו יחסי מין, אבל שזה היה בהסכמה. אלבס ועורכי דינו כבר הבטיחו שהם יגישו ערעור על ההחלטה. בערעור, ככל הנראה, תהיה לאלבס כבר גרסה חדשה ואחרת.

גם אמא התגייסה

העונש של אלבס מגוחך. בספרד מונהגת בשנים האחרונות דוקטרינה לפיה "רק כן, זה כן" בכל מה שקשור למקרי אונס. לפי החוק הוא היה אמור לקבל עד 12 שנות מאסר. הגרסה של כתבי המשפט בספרד היא שאלבס היה אמור לקבל תשע שנות מאסר (כפי שביקש התובע הציבורי), אבל הוא קיבל חצי מהן על תנאי, גם מכיוון ששילם למתלוננת 150 אלף יורו פיצויים. את כספי הפיצויים הללו הוא קיבל מניימאר. הטענה שלו לשכרות והפיצויים, גרמו לכך שאלבס קיבל הנחת סלב וחטף את העונש המינימלי על הפשע שלו.
5 צפייה בגלריה
אישתו של דני אלבס ג'ואנה סאנז
אישתו של דני אלבס ג'ואנה סאנז
אישתו של אלבס, ג'ואנה סאנז בסמוך לבית המשפט
(צילום: EPA/Enric Fontcuberta)
אלבס טען לאורך כל הדרך שהוא לא עשה שום דבר אסור ושהוא שיקר רק כדי לא לסבך את מערכת היחסים שלו עם אשתו. עורכת הדין שלו, אינס גווארדיולה, ניסתה להשהות את המשפט בטענה כי ישנן הדלפות בלתי פוסקות מבית המשפט וכי למעשה כבר מתקיים משפט מקביל ציבורי להליך המשפטי. מה שגווארדיולה שכחה לציין הוא שהתורם העיקרי למשפט הזה הוא הקליינט שלה עצמו, שלא הפסיק להתראיין מכותלי הכלא.
מדובר בעונש עלוב של רשויות המשפט בקטלוניה. סוף־סוף מגיעה קורבן של תקיפה מינית על ידי כוכב כדורגל ומוכנה להאשים אותו ולהיאבק בסוללת עורכי הדין שלו. היא מתעקשת שמדובר עבורה ברדיפה אחרי צדק ולא בעניין כספי, ורשויות המשפט פשוט יורקות לה בפנים. במקום לעודד נשים לצאת נגד האנסים והתוקפים שלהן, בית המשפט החליט שעדיף להן לשתוק, שאין להן גיבוי ממערכת המשפט, שסלבריטי כמו אלבס עדיין נמצא מעל הסטנדרטים הרגילים של החברה.
לדברי העדות במשפט, שתי הבחורות שהיו איתה במועדון באותו הלילה, הקורבן איבדה משקל רב, היא עצבנית, בטראומה, הקטינה את מעגל החברות שלה למינימום ואינה נותנת אמון באיש. בעדותן הבוכייה בבית המשפט, טענו העדות כי הקורבן נמצאת תחת פחד מתמיד מפני איומים בציבור ומכך שלא יאמינו לה, פחד שהתאמת בחקירה כשהחוקרים ניסו לברר אם היא "אישה פוחזת שנוהגת ללכת לשירותים עם גברים".
5 צפייה בגלריה
אלבס
אלבס
קיבל את העונש המינימלי שקבוע בחוק. אלבס
(צילום: Ulises Ruiz / AFP)
לוסיה אלבס, אמו של השחקן, השתתפה במאמצים לחסל את שמה הטוב של הקורבן כשפירסמה את שמה באינסטגרם והעלתה תמונות וקליפים שלה רוקדת עם חברים, כדי למסמס את הטענה כי היא שרויה בטראומה ודיכאון. הליכים משפטיים התחילו בברצלונה גם נגד לוסיה אלבס בגין הפרה של הוראות בית המשפט והסרת הפרטיות מזהותה של המותקפת. מאז הפוסטים של לוסיה אלבס, הקורבן אינה ישנה ונמצאת תחת השגחה פסיכיאטרית.

האמת מתועדת

הקורבן לא רצתה להגיש תלונה בתחילה. היא פחדה שאף אחד לא יאמין למילה שלה מול המילה של דני אלבס, גיבור מקומי בברצלונה. אנשי הביטחון ב"סאטון" הבחינו די מהר באיזה מצב היא נמצאת והזמינו את המשטרה. בדיקות רפואיות מיידיות איששו את גרסתה, כולל פצעים בברכיה. גם המצלמות במקום אישרו את דבריה (לא ראו בווידאו את האונס עצמו שהתבצע בתוך השירותים, שם לא היו אמצעי מעקב) לגבי האירועים, לעומת הטוויסטים בעלילה לפי גרסאות אלבס.
היא תלך עם זה כל חייה. דני אלבס קיבל את העונש המינימלי שקבוע בחוק.
פורסם לראשונה: 01:30, 28.02.24