הכרה בירושלים כבירת ישראל ופתיחת נספחות כלכלית בעיר: התקרבות ביחסים עם קוסטה ריקה

בצד שלנו ללא כל היסוס: שר הכלכלה סיכם עם מקבילו מהמדינה הדרום־אמריקנית על הדברים • ברקת: "הנחישות שלנו לשדרוג יחסינו הכלכליים לא פחתה מאז המלחמה"

ברקת וריברה. צילום: ניב אביב

תוך כדי המלחמה, ובזמן שמדינות דרום אמריקה יוצאות נגד ישראל: שר הכלכלה ניר ברקת קיים אתמול פגישה עם השר לסחר חוץ של קוסטה ריקה, מנואל טובר ריברה, במסגרת כנס שרי הסחר של ארגון הסחר העולמי, המתקיים באיחוד האמירויות.

במהלך הפגישה סיכמו השרים על חתימה על הסכם סחר חדש בין המדינות, שבמסגרתו תיפתח נספחות כלכלית של קוסטה ריקה בירושלים, שתוכר כבירת ישראל. ברקת גם העניק לשר מקוסטה ריקה סיכת חטופים צהובה.

מדובר בשינוי כיוון מ־2006, לאחר שקוסטה ריקה היתה אחת המדינות היחידות בעולם ששגרירותה היתה בירושלים, עד שבאותה השנה עברה לרמת גן. יכול להיות שמדובר בצעד מקדים נוסף בדרך להחזיר את השגרירות לבירת ישראל.

כוחנו באחדותנו. הכותל, החודש, צילום: אורן בן חקון

"דווקא בימים שישראל נלחמת מתגלים ידידי האמת שלנו בעולם. סיכמתי עם השר לסחר חוץ של קוסטה ריקה, ידידי השר ריברה, על פתיחת נספחות כלכלית של המדינה בירושלים, במסגרת חתימה על הסכם סחר חדש בין המדינות", סיפר ברקת. "השר ריברה ואני כבר נפגשנו בשנה שעברה בירושלים וחתמנו על מזכר הבנות לשיתוף פעולה כלכלי. כעת היחסים בין המדינות עולים שלב ומתהדקים אף יותר, וזה בימים שבהם מדינות בדרום אפריקה בוחרות לתקוף את ישראל באופן הזוי ולתמוך בארגון טרור רצחני ששואף להשמיד את ישראל.

"הנחישות שלנו לקידום יחסינו הכלכליים ולשדרוגם, בין היתר באמצעות קידום משא ומתן להסכם סחר חופשי, לא פחתה מאז המלחמה".

השרים ברקת וריברה דנו בצעדים עתידיים לחיזוק יחסי הסחר בין המדינות, לרבות פתיחתה של נספחות כלכלית בירושלים והתחלת משא ומתן על הסכם אזור סחר חופשי, אשר יעניק לחברות הישראליות יתרון תחרותי ויסלול את דרכן לשוק היעד.

חופי קוסטה ריקה., צילום: משה שי

בשנת 2023 עמד היקף הסחר בין המדינות על כ־70 מיליון דולר, נתון המשקף עלייה של כ־40% בהשוואה לשנה הקודמת. ישראל ייצאה באותה שנה בהיקף של כ־33 מיליון דולר לקוסטה ריקה.
היבוא מקוסטה ריקה מגוון אף הוא, והוערך בהיקף של כ־37 מיליון דולר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר