ניצולי טבח 7 באוקטובר נגד בורסת המטבעות הוירטואליים הגדולה בעולם שממנת את חמאס

תושבי עוטף עזה יחד עם המרכז הלאומי לקידום יהודי והפורום למשפט בינלאומי תובעים את חברת "Binance.US" האמריקנית על תמיכתה בטרור • החברה מואשמת בהקלת העברות הכספים לחמאס ולגא"פ שאפשרו את התעצמותם ואת התארגנותם לטבח באוקטובר האחרון • מנהל המרכז הלאומי לקידום יהודי בארה"ב אמר: "היא מתעדפת בכוונה רווח על חייהם של אנשים, ואי אפשר להפריז באשמה שלה"

גנץ כשהיה שר ביטחון: "האו"ם יעביר את הכסף הקטארי לבנק בעזה" (ארכיון) // תקשורת שר הביטחון

נלחמים בתומכי הטרור גם בחזית הפיננסית: ״המרכז הלאומי לקידום יהודי״ (NJAC), יחד עם הפורום המשפטי הבינלאומי, בו חבר בין היתר עורך הדין דיוויד שון, הגישו תלונה פדרלית במחוז המערבי של אלבמה בשם קבוצת ניצולים ממתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, נגד חברת "Binance.US" וגופים הקשורים אליה בנימוק של תמיכה בטרור. התביעה פורטת את הדרכים בהם תמכו באופן מודע החברות בארגוני טרור, לרבות חמאס והג'יהאד האסלאמי, באמצעות הקלות על העברת התשלומים אליהם בין היתר לטובת מימון המתקפה ביישובי עוטף עזה.

"Binance.US" נחשבת לבורסת המטבעות הווירטואליים הגדולה בעולם, והיא אחראית על כ-60% מהמסחר במטבעות וירטואליים נקודתיים. בנובמבר 2023, היא נאלצה להגיע להסדר הגדול בהיסטוריה עם משרד האוצר האמריקני בו היא שילמה 4.3 מיליארד דולר, בגין הפרת חוקי ארה"ב לאיסור הלבנת הון וסנקציות. וכן, בעקבות מתן אפשרות לגיוס כספים על ידי חמאס, והג'האד האסלאמי כחלק משירותי החברה.

סייעו בהעברת הכסף לחמאס,

דיוויד שון, עו"ד ראשי בסגל התביעה, הסביר כי "'Binance.US' והחברות הנלוות אליה סיפקו ביודעין ובכוונה תמיכה חומרית לחמאס ולארגוני טרור נבזיים אחרים, על ידי הקלת תנועת הכספים שלהם, במשך שנים. לאחר מכן, הן השתמשו במניפולציות מתוחכמות כדי להסתיר את העסקאות של הטרוריסטים". לדבריו, "הממשלה הפדרלית שלנו הבטיחה שיהיו הרשעות פליליות לחברה ולמנכ"ל שלה, אך כעת על 'Binance.US' לקחת אחריות ישירות לקורבנותיה״.

בן שלאגר, יועץ המשפטי בכיר בפירמת גולדפדר וטרי תיאר כיצד "העברה בלתי חוקית שבוצעה ביודעין על ידי 'Binance.US' סיפקה את התמיכה החומרית הדרושה, כדי לאפשר רכש צבאי וטקטי לחמאס". הוא הסביר שהכסף שהועבר לארגוני הטרור אפשרו יכולות פיסקאליות מספקות כדי להוציא לפועל אימונים ופעולות טרור מורכבות שהמתוחכמת בהן הייתה מתקפת הפתע באוקטובר האחרון. ארסן אוסטרובסקי, עו"ד ומנכ"ל הפורום המשפטי הבינלאומי, שעובד עם NJAC, ציין כי "במתן פלטפורמה לארגוני טרור כמו חמאס והג'יהאד האיסלאמי לגיוס כספים, 'Binance.US' סייעה למעשה בחיתום הטבח, האונס והזוועות ב-7 באוקטובר".

התובעים יצלו מטבח 7 באוקטובר - בתיהם נהרסו וחלק מבני משפחותיהם נהרגו או מוחזקים בשבי חמאס, צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

התובעים בתיק נגד בורסת המטבעות הווירטואליים הגדולה בעולם כוללים גברים ונשים שנמלטו על נפשם מתקיפות מחבלי חמאס. חלקם אף התחבאו במשך שעות בבתיהם, בעודם חוששים לחייהם, ואחרים קרובי משפחה של אלו שלא שרדו את הטבח. בין התובעים מצויות משפחות של עקורים שבתיהם נהרסו ובני ובנות זוג לחטופים המוחזקים בשבי חמאס.

נזכיר כי, התקציב השנתי הכולל העומד לרשות משטר חמאס בעזה מוערך בכשניים וחצי מיליארד דולר בשנה. הוא מהווה 70-65 אחוזים מהתמ"ג של רצועת עזה (התוצר המקומי הגולמי = ההיקף הכולל של הכלכלה). לשם השוואה, בישראל התקציב מהווה כיום כ־25 אחוזים מהתמ"ג. בעקבות הטבח בעוטף, משרד האוצר האמריקני מעריך כיום את שווי נכסי חמאס במאות מיליוני דולרים. חמאס וגא"פ פיתחו בשנים האחרונות רשת התעצמות כלכלית מתוחכמת שכוללת מימון מהרשות הפלשתינית, מאיראן, מקטאר וכן מהשקעות זרות בארגוני הטרור בידי גופים זרים בעולם.

מארק גולדפדר, מנהל NJAC, סיכם ואמר: "טרוריסטים צריכים כסף כדי לפעול, והחוקים שלנו נועדו להקשות על ארגוני טרור זרים ייעודיים, כמו חמאס והג'האד האסלאמי, להשיג את הכסף הזה. הנאשמים התעשרו והשיגו את ממונם על ידי מתן שירות למחבלים, מימון ארגוני טרור והתקשרות עמם". עוד הוסיף גולדפדר על התנהלות חברת "'Binance.US" כי "היא מתעדפת בכוונה רווח על חייהם של אנשים, ואי אפשר להפריז באשמה שלה. יש דם על הידיים שלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר