החטא ועונשו? חודש וחצי אחרי הסערה סביב שגיב יחזקאל, אנטליהספור מתקשה להתרומם. מאז אותו תיקו נגד טרבזונספור, שהיה משחקו האחרון של הישראלי בקבוצה, היא ניצחה פעם אחת בשמונה משחקים, לצד שלוש תוצאות תיקו וארבעה הפסדים (כולל הדחה ביתית בגביע בידי בשיקטאש). מאמנה, סרג'ן ילצ'ין מייחס את המצב לשחרורו של יחזקאל.
"האירוע הזה נגע בנקודות רגישות לעם הטורקי", התייחס ילצ'ין למחווה של יחזקאל לחטופים. "ההתנהלות שלנו הייתה נכונה ועשינו את מה שהיינו צריכים לעשות במקרה שלו, אבל למעשה שחררנו את השחקן הכי טוב שלנו ולא יכולנו להביא שחקן אחר במקומו. בהתאחדות היו צריכים לעזור לנו במקרה הזה. נשארנו בלי שחקן כנף בצד ימין ועכשיו אנחנו בצרות".
1 צפייה בגלריה
שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
"נגע בנקודות רגישות לעם הטורקי". שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
(צילום: האתר הרשמי של אנטליהספור)
בתחילת השבוע, נשיא אנטליהספור, סינאן בוזטפה, טען כי קבוצתו הייתה יכולה להתנהל יותר טוב בפרשת שגיב יחזקאל, לפחות בכל הנוגע להצהרות עמן יצאה לתקשורת וברשתות החברתיות. הוא נתן כדוגמה להתנהלות נכונה את בשאקשהיר, אותה עזב עדן קארצב לאחר שהביע הזדהות עם החטופים ברשתות החברתיות.
"ההצהרות של בשאקשהיר היו הרבה מקצועיות", אמר בוזטפה בריאיון לטלוויזיה הטורקית. "הם כתבו שעדיף לכולם שהשחקן הישראלי שלהם יעבור לקבוצה בחו"ל. שני האירועים דומים, אבל כל מועדון התנהל בצורה שונה".
לפני שבוע הגיש יחזקאל לפיפ"א כתב תביעה נגד אנטליהספור בעקבות ההתנהלות כלפיו - שנחשף ב-ynet. השחקן דרש כי הקבוצה תשלם את יתרת החוזה שלו, כאשר מדובר בשכר נטו של 4.5 מיליון שקל. יחזקאל גם דרש בתביעה פיצוי על הנזק הנפשי והתדמיתי שהוא חווה, כשטען ל"התנהלות אכזרית ופוגענית" מצד המועדון כלפיו.
במקביל להליך של תביעה כספית שהוגשה לפיפ"א, יחזקאל רוצה לחזור לשחק, ולשם כך הוא צריך לקבל אישור מיוחד מפיפ"א, מאחר שהתקנון שלה מאפשר לשחקן לשחק בשני מועדונים בעונה, והוא כבר שיחק בהפועל באר-שבע ואנטליהספור. אם יחזקאל יקבל את האישור, מכבי ת"א תנסה לממש את הסיכום שכבר הושג איתו - חוזה לשלוש עונות עם שכר של 550 אלף אירו לעונה.