כ"ח אייר התשפ"ד
05.06.2024
התעמתו עם השוטרים

"נמות ולא נתגייס": קיצוניים הפגינו בירושלים ברקע הדיון על הגיוס בבג"ץ

המפגינים, המשתייכים לאחד מהפלגים הקיצוניים, צעקו "נמות ולא נתגייס" וקראו קריאות גנאי לעבר השוטרים | כוחות משטרה פינו את המוחים בכוח - ופתחו את הצירים לתנועה | שוטר נפצע ושבר את רגלו, לפחות מפגין אחד נעצר | תיעוד

"נמות ולא נתגייס": קיצוניים הפגינו בירושלים ברקע הדיון על הגיוס בבג"ץ
המחאה בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עשרות חרדים קיצוניים הפגינו אחר הצהריים (שני) באזור הכניסה לירושלים, על רקע הדיון בבג"ץ שעסק בדרישה לגייס את תלמידי הישיבות. המפגינים, המשתייכים לאחר מהפלגים הקיצוניים, צעקו "נמות ולא נתגייס" וקראו קריאות גנאי לעבר השוטרים.

ההפגנה בירושלים/צילום: מחאות החרדים

המחאה נערכה בצומת הרחובות שרי ישראל - נורדאו. לפי המשטרה, לאחר שניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה ומפרי הסדר לא נשמעו לה, החלו הכוחות לפעול להדיפת המפגינים שהתעמתו עם השוטרים.לטענת המשטרה, במהלך הניסיון להדיפת אותם מפרי סדר, הותקף שוטר וככל הנראה שבר את ידו.

עד כה, עצרה המשטרה מפר סדר אחד בגין תקיפת שוטרים והוא נלקח לחקירה בתחנת המשטרה. כוחות משטרה במקום ממשיכים גם בשעה זאת לפינוי המפגינים. ושוטרי מערך התנועה מכווינים את ציבור הנהגים באזור לדרכים חלופיות.

יונתן זינדל פלאש 90המחאה בירושליםצילום: יונתן זינדל פלאש 90

בהמשך, עשרות מפרי הסדר העתיקו את מקום מחאתם אל סמוך לגשר המיתרים, בכניסה לעיר.  המוחים חסמו את הצומת ומפרים את הסדר במקוםץ

כוחות משטרה שנמצאים במקום, נערכים לפיזורם על מנת לאפשר לציבור משתמשי הדרך את המשך תנועתם. במקביל, שוטרי התנועה מפנים את ציבור הנהגים באזור לדרכים חלופיות.

"משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק , יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור", מסרה המשטרה.

הפגנה ירושלים הפגנת גיוס הפגנת חרדים גיוס בחורי ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד