האם ישראל פרמייר טק בדרך לזכייה היסטורית בטור רואנדה? היום (שבת), בקטע הלפני אחרון בתחרות, הספרינטר איתמר איינהורן ניצח בפעם השנייה במהלך התחרות, כאשר בדירוג הכללי חברו הבריטי ג'ו בלקמור שמר על החולצה הצהובה.
הקטע השביעי, ממש כמו השני, הציב אתגר מעניין בפני איינהורן: אלוף ישראל, המתמחה כאמור בספרינטים, הצליח לתת את כל מה שהיה לו בעלייה המפרכת האחרונה (2,500 מ'), וסיים בעוצמה כדי לחצות ראשון את קו הסיום.
1 צפייה בגלריה
איתמר איינהורן
איתמר איינהורן
"הרגשה מדהימה". איינהורן
(צילום: ישראל פרמייר טק)
איתמר השתרע מותש על הכביש, ואחרי שהתאושש אמר: "זו הרגשה מדהימה להשיג כאן ניצחון כפול. סבלתי קשות בשלבי העליות בימים האחרונים, גם כדי לסייע לקבוצה אבל גם להגיע לשלב הזה, שבו ידעתי שתהיה לי אולי הזדמנות להילחם על ניצחון. זו לא הייתה המטרה העיקרית היום: בראש סדר העדיפויות היה לדאוג שלא תצא בריחה עם רוכב שמסכן את המוביל שלנו. דאגנו לזה, ובאמצע המרוץ ראיתי שיש הזדמנות, גישרתי לבריחה ונשארתי שם. ב-20 הקילומטרים האחרונים, כשהיה ברור ששום דבר לא יכול לסכן את החולצה הצהובה שלנו, נערכתי לנסות לנצח. הרגשתי מותש בסיום, אבל אין מאושר ממני. השגנו כאן כבר שלושה ניצחונות ונותר לנו לדאוג שאת השלב האחרון נסיים עם ניצחון בטור כולו. זה יהיה מושלם".
מחר, בשלב השמיני והאחרון בטור, הרוכבים יעברו 73 ק"מ ברחובות הבירה קיגאלי, כולל "הקיר של קיגאלי", עליה משופעת ומשובצת אבני שפה. בלקמור, שחגג 21 ביום שישי, מחזיק בפער 11 שניות על המקום השני ונראה בדרך לזכייה.