פסגת פריז השנייה: מקורות בחמאס מסרו לערוץ א-שרק כי הם לא שוללים "פריצת דרך" בשבוע הבא

נתניהו הציג בפני הקבינט מסמך עקרונות ל"יום שאחרי" • דיווח: שוטרים של חמאס ברפיח נוטשים עמדות בעקבות החיסולים • בגזרת הצפון: 211 מחבלי חיזבאללה חוסלו מאז אוקטובר, ביממה האחרונה נהרג מפקד בכיר בכוח רדואן

חיסול מחבלים על גג בניין ברצועה // דו"צ

היום ה-140 למלחמה: אמש חוסל המבוקש יאסר חנון במחנה הפליטים ג'נין - כך על פי מקורות פלשתיניים. בחמאס דיווחו על 40 הרוגים ברצועה בתקיפות ישראליות. הקבינט דן בהצעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ל"יום שאחרי" חמאס. 

פרויקט "כוונת על חמאס", צילום: ללא קרדיט

פרויקט מיוחד: מאחורי הפלישה בשבעה באוקטובר עמדה שרשרת מפקדים ומנהיגים שנושאים באחריות לאירועי הטבח ההמוני. מי חוסל ומי נשאר בחיים? כוונת על חמאס

עדכונים שוטפים:

21:58: דיווחים בלבנון: מת מפצעיו בכיר חיזבאללה שנפגע בניסיון חיסול של צה"ל. מדובר במוחמד עלוויה שהותקף בבינת ג'ביל ונפצע באורח קשה. הוא פונה אז לבית החולים ומאז שהה בטיפול רפואי. 

מוחמד עליווה, מפקד מרחב מארון א-ראס בחיזבאללה, צילום: רשתות ערביות

20:26: מקורות בחמאס מסרו לערוץ א-שרק כי הם לא שוללים "פריצת דרך" בשבוע הבא. עוד טענו כי הם לא ויתרו על שחרור אסירים בעלי עונשי מאסר ממושכים.

18:51: השיחות בפריז: לפי דיווחים, ראש המוסד דדי ברנע נפגש בנפרד עם כל צד - קטאר, מצרים וארצות הברית. "ישנם סימנים של אופטימיות לגבי היכולת להתקדם לקראת תחילתו של משא ומתן רציני", אמר המקור. גם חדשות הטלוויזיה המצרים "אל קארה" דיווחו כי השיחות החלו.

18:31: מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן: ארה"ב "מאוכזבת" מההודעה הישראלית שהיא מתכננת לבנות 3,000 יחידות דיור חדשות בהתנחלויות

17:44: משפחות החטופים מתכנסות בכיכר החטופים לארוחות שישי ושבת כמו במנהרות החמאס - רבע פיתה וכף גבינה

17:16: חיזבאללה הודיע כי ביצע ארבע תקיפות עד כה היום. לטענת הארגון, בפעולה השנייה שיגר טילי בורקאן לעבר מאלכיה.

16:58: לפני זמן קצר זוהה שיגור מלבנון לעבר מלכיה, לא ידוע על נפגעים. בצהל משיבים ארטילריה. לפי דיווח לבנוני מדובר בשני טילי בורקאן.

שלי שם טוב, אמו של עומר, בהדלקת נרות שבת תחת המסר: מתפללים שאת השבת הבאה נעשה יחד עם עומר וכל החטופים | מטה משפחות החטופים

16:29: לפני זמן קצר מטוסי קרב תקפו מספר תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב לבונה ומבנה צבאי במרחב כפר כילא, בו פעלו מחבלי הארגון. בנוסף, כוח צה"ל תקף בירי טנק להסרת איום במרחב עייתא א-שעב.

כמו כן, מטוסי קרב תקפו אמש (ה') מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב בליידא לצד מרחבים נוספים בשטח לבנון.

תיעוד: מטוסי קרב תוקפים יעדי חיזבאללה בלבנון | דובר צה"ל

16:24: משפחות החטופים חסמו את אילון 

משפחות חטופים חסמו את איילון | מטה משפחות החטופים

16:11: השר בקבינט המלחמה בני גנץ: "חיזבאללה נדחק מקו הגבול, נערכים ליום פקודה שבו נצטרך להרחיב את הפעולות". עוד אמר השר: "נהיה ברפיח, נהיה בעומק השטח, לא נעצור עד שנסיר את האיום ועד שנשיב את החטופים"

15:30: בלבנון מדווחים על תקיפות של צה"ל בדרום המדינה 

13:30: המשלחת הישראלית הגיעה לפריז לקראת פסגת ראשי המודיעין. במפגש ישתתפו ראש המוסד, ראש המודיעין המצרי וראש ממשלת קטאר.

13:00: דיווח: שוטרים של חמאס ברפיח נוטשים עמדות בעקבות החיסולים. לידיעה המלאה. 

12:30: השבוע הסתיים אימון רחב היקף של שייטת ספינות הטילים בזירה הצפונית. האימון מדמה לחימה רחבה ורב זרועית בזירה הימית הצפונית. באימון תורגל שיתוף פעולה רב זרועי בין ספינות הטילים לכוחות חיל האוויר, ביניהם תרגול משותף עם טייסת 193 המפעילה את מסוקי ה"עטלף".

12:00: ברצועה מדווחים על הרוג ופצוע בתקיפה במחנה נוסיראת שבמרכז רצועת עזה.

11:20: משרד הבריאות בעזה שבשליטת חמאס טוען: 29,514 הרוגים פלשתינים ברצועה מתחילת המלחמה, 69,616 פצועים. בגזרת הצפון: 211 מחבלי חיזבאללה חוסלו.

10:36: כוחות הביטחון פעלו הלילה למעצר תשעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון.
בכפר זעתרה שבחטיבת עציון פעלו הכוחות פעם נוספת במרחב ממנו יצאו המחבלים לביצוע הפיגוע אתמול לידבמעלה אדומים ועצרו שני מבוקשים.

10:02: חלקי יירוט של כטב"ם נפלו ביישוב מרגליות.

נזקי יירוט המטרה החשודה במרגליות

09:32: חשש לחדירת כלי טיס בדישון, יפתח, מלכיה, מרכז אזורי מבואות חרמון, רמות נפתלי, גונן, כפר בלום, כפר סאלד, להבות הבשן, נאות מרדכי, עמיר, שדה נחמיה, שמיר.

09:31: אזעקות בקריית שמונה - מטרה חשודה יורטה.

חילופי אש בגבול לבנון (ארכיון), צילום: רויטרס

09:28: חשש לחדירת כלי טיס בבית הלל, כפר גלעדי, כפר יובל, מטולה, מנרה, מעיין ברוך, מרגליות, משגב עם, קריית שמונה, תל חי.

09:25: דיווח ברשת "סקיי ניוז" בערבית: משבר ניכוי הכספים מהרשות הפלשתינית הסתיים. היום יעברו הכספים לרשות הפלשתינית. ההקצאה לרצועת עזה תישמר אצל נורבגיה

09:18: בשבת הקרובה יקיימו ארוחת שישי שתכלול רבע פיתה וכף גבינה. מאפיות רבות קיבלו את בקשת מטה החטופים והניחו בפתחן ארגז עם רבעי פיתה כדי שקונים יוכלו לשים בשולחן השבת בביתם. 

"רבע פיתה במאפיות ברחבי הארץ", צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים

09:01: בערוץ הלבנוני "אל־ג'דיד" דווח כי ישראל תקפה מבנה בדרום לבנון שם נהרגו כמה פעילים מארגון רפואי של חיזבאללה.

08:24: לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 פועלים בחאן יונס וביממה האחרונה חוסלו יותר מעשרה מחבלים. בהמלך הפיעלות נורה טיל RPG לעבר כלי הנדסי של הכוח. לאחר זיכוי של חוליית המחבלים, חיל האוויר חיסל את המחבלים. בנוסף לכך בתקיפות אווירות הושמדו מחסני אמ"לח, חדר לחימה ומבנים צבאיים.

לוחמי צוות קרב חטיבה 7 בחאן יונס, צילום: דובר צה"ל

08:17: מאות פעילי תנועת צו 9 עושים את דרכם לחסום את משאיות הסיוע והאספקה לרצועה.

07:57: הנציב הכללי של אונר"א: "בצער עמוק אני חייב להודיעכם כעת שאונר"א הגיעה לנקודת שבירה, עם הקריאות החוזרות ונשנות של ישראל לפרק אותו והקפאת המימון על ידי תורמים בזמן של צרכים הומניטריים חסרי תקדים בעזה". עוד נטען כי "ישראל פוגעת במשטרת חמאס מה שמקשה על חלוקת הסיוע".

לוחמי צה"ל במטה אונר"א בעזה, צילום: רויטרס

06:51: חמאס הודיע לפנות בוקר כי המשלחת בהובלת איסמעיל הנייה סיימה את ביקורה בקהיר שנמשך כמה ימים. על פי הודעת ארגון הטרור המשלחת קיימה כמה פגישות עם ראש המודיעין עבאס כאמל שבהן דנו הצדדים במצב ברצועת עזה ובהפסקת אש. זאת בנוסף על חזרת העקורים ברצועה לבתיהם ואספקה הומניטארית - במיוחד לצפון הרצועה - והדרך להשיג זאת.

בהודעת חמאס חמאס נכתב כי המשלחת דנה בסוגיית הסכם לשחרור חטופים ובתכנון של ישראל לגבי הר הבית לאור החלטת הממשלה "למנוע מאנשינו בגדה ובפנים להתפלל במסגד אל־אקצא בחודש רמדאן".

מזכיר ההגנה לויד אוסטין. מפציר לפתור את הסכסוך עם אונר"א, צילום: רויטרס

06:00: שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, שהפציר בפני גלנט כי ישראל צריכה לפתור את הסכסוך עם אונר"א וארגוני הסיוע ההומניטריים, "כדי להבטיח שיותר סיוע יגיע לאזרחים פלשתינים, שכן ביזה ואלימות מעכבים את הגישה לשיירות ההומניטריות בעזה".

01:29: ראש הממשלה בנימין נתניהו הביא הערב לאישור הקבינט המדיני ביטחוני את הצעתו ל״יום שאחרי״ חמאס. על פי תוכן ההצעה, האחריות על הסדר הציבורי תתבסס על גורמים מקומיים בעלי "ניסיון ניהולי", אונרא,א תפורק ויהיה "סוגר דרומי" בגבול עזה-מצרים.

דיון הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה בת"א (ארכיון), צילום: חיים צח/לע"מ

23:52: מקורות פלשתיניים דיווחו כי המבוקש שחוסל במחנה הפליטים ג'נין הוא יאסר חנון, פעיל בהתארגנויות החמושות בג'נין. הוא בן דודו של וויסאם חנון, מבוקש שהיה מפקד בהתארגנות "גדוד ג'נין" וחוסל יחד עם מוחמד זבידי, מפקד בולט בהתארגנות, בפעולה של כוחות הביטחון הישראליים בסוף נובמבר. בן דוד אחר שלו, המבוקש וויא'אם חנון אף הוא נהרג במחנה לפני תקופה. אחיו הוא עמאר חנון שנהרג בעימותים עם הצבא במהלך האינתיפאדה השנייה. (דנה בן שמעון)

חוסל בתקיפה אווירית בג׳נין המחבל שירה לעבר יישובים בגלבוע // צילום: דו"צ

23:37: רשויות חמאס בעזה: "40 הרוגים ויותר מ-100 פצועים בתקיפות ישראליות שפגעו בארבעה בתים במרכז הרצועה".

בצלאל סמוטריץ' (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

23:24: בדיון בהשתתפות רה"מ ושרים נוספים הוחלט לקדם את אישורם של אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון. על פי ההצעה, יאושרו כ-2,350 יח"ד במעלה אדומים, 300 בקידר יח"ד ו-694 יח"ד באפרת. השר סמוטריץ' בירך על ההחלטה לאחר שהעלה דרישות בנושא מוקדם יותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר