כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
"מוות טבעי"

המשפחה טוענת: "הרשויות רוצות הלוויה סודית"

לודמילה נבלניה, אמו של אלכסיי נבלני שמת בכלא הרוסי, דרשה לקבל את גופת בנה יריבו של פוטין שמת בפתאומיות בכלא בגיל 47. החוקרים הראו לה את גופת בנה, אך מסרבים למסור אותה ומתעקשים שנבלני ייקבר בחשאי

המשפחה טוענת: "הרשויות רוצות הלוויה סודית"
נרות לזכרו של נבלני צילום: אריק מרמור, פלאש 90

אימו של אלכסיי נבלני, לודמילה נבלניה, אמרה היום האשמות קשות נגד השלטון ברוסיה. היא טענה כי החוקרים סוחטים אותה ולא מוסרים לה את גופתו של בנה. נבלני היה יריבו הגדול של הנשיא פוטין, ומת בפתאומיות בסוף השבוע במושבת העונשין שאליה נשלח בסיביר. הוא היה בן 47. 

אנשי האופוזיציה ברוסיה, ומדינות המערב, האשימו את פוטין במותו של יריבו הגדול. ברוסיה הרשמית טענו כי נסיבות מותו של נבלני נחקרות ואימו, לודמילה נבלניה, הגיעה למושבת העונשין בסיביר ודרשה לקבל את גופתו כדי לקבור את בנה ולהיפרד ממנו כראוי. 

נבלניה אמרה לתקשורת: "הסיעו אותי בחשאי לחדר המתים והראו לי את גופתו של אלכסיי. החוקרים טוענים שהם יודעים את סיבת המוות, ושיש להם את כל המסמכים המשפטיים והרפואיים. ראיתי אותם, וחתמתי על תעודת הפטירה שלו".

מקורבים למשפחה טענו כי בתעודה כתוב שנבלני מת "בנסיבות טבעיות" טענה שהמערב והמשפחה לא מקבלים.

 "לפי החוק הם צריכים לתת לי מיד את גופתו של אלכסיי אבל הם לא עושים את זה", אמרה אימו השבורה. "במקום זה הם סוחטים אותי ומציבים תנאים היכן הוא ייקבר מתי וכיצד, זה לא חוקי. הם מקבלים פקודות מהקרמלין או מהלשכה המרכזית של ועדת החקירות".

היא אמרה שמנסים לכפות עליה לערוך לוויה סודית, ללא טקס וללא קהל והיא לא תסכים לכך. "הם רוצים לעשות את זה באופן חשאי, מבלי להיפרד ממנו. הם רוצים להביא אותי לקצה של בית הקברות, אני לא מסכימה לזה".

עוד אמרה: "הם התחילו לאיים עליי ואמרו שאם אני לא אסכים להלוויה סודית הם יעשו משהו לגופה של הבן שלי", אמרה נבלניה. לדבריה אחד החוקרים אמר לה: "הזמן לא משחק לטובתך, גופות נרקבות". 

 

 

 

 

ולדימיר פוטין לודמילה נבלניה אלכסיי נבלני רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד