X

צפו: תוכנית הילדים שגרמה להורים לפרוץ בבכי

סרטון שהועלה על ידי אם צעירה לטיקטוק הפך לוויראלי וגרם להורים רבים להודות שנשנקו מצפייה בפרק של תוכנית ילדים אופטימית למדי. “התינוק שאל: אמא, למה את בוכה?”

אישה בוכה אצל פסיכולוגית. צילום: Drazen Zigic / Freepik

סרטון TikTok שהפך לוויראלי לאחרונה חושף כיצד תוכנית הילדים האוסטרלית "Bluey” מרגשת לעתים קרובות את ההורים עד דמעות. נעזרנו ב-Claude כדי לספר איך זה קרה.

אנלי גרייס היא מהנדסת מים, אמנית איפור ואם צעירה שמעלה פוסטים על הורות לרשתות החברתיות טיקטוק ואינסטגרם. בתחילת השבוע שעבר היא פרסמה סרטון שלה בוכה בזמן צפייה בפרק של תוכנית הטלוויזיה האוסטרלית, המשודרת ברחבי העולם וזמינה לצפייה ביוטיוב.

התוכנית מספרת על בלואי, כלבה צעירה שחיה עם אחותה הקטנה בינגו בבית הוריהן, וכל פרק בן 7 דקות מתמקד בחוויה אחרת שרלוונטית גם לילדים הצופים – אך גם להוריהם. פרק 50, “זה מירוץ תינוקי”, מדבר על תקופתה של בלואי כגורה וה"מירוץ" שהתחולל בין ההורים כדי לראות אילו גורים ילמדו ללכת ראשונים. אימה של בלואי מוטרדת מאוד מכך שהיא אינה עומדת בקצב, אך לבסוף מקבלת את העובדה שהיא מתפתחת בקצב שלה.

הסרטון נגע בעצב חשוף עבור הורים רבים, במיוחד בעידן שבו כל עיכוב של כמה ימים מהממוצע לציון דרך כלשהו בתהליך הגדילה של תינוקות גורם להוריהם עוגמת נפש רבה. בסרטון שהעלתה גרייס היא נראית בוכה בסוף הפרק. על גבי הווידאו היא כתבה: “יש לי שאלה למי שכתב את הפרק הזה. 1. איך אתה מעז?”, ומתחת לסרטון היא כתבה: “’אמא, למה את בוכה?’ כל פעם, יש לכלא!”.

עד מהרה הסתבר שגרייס אינה היחידה שהפרק הזה – או פרקים אחרים בסדרה – נגעו לה במקומות רגישים. הסרטון עבר את רף מיליון הצפיות גם בטיקטוק וגם באינסטגרם, וקיבל תגובות רבות. אחת הצופות כתבה: “דמעות מיידיות!”; גולשים אחרים שיתפו סיפורים על פרקים נוספים שגרמו להם להתרגש עד דמעות, ואם בשם הת’ר סיפרה שנדהמה לגלות את בעלה בוכה מאחוריה לאחר שצפתה בפרק הזה.

@annaleegrace15#momlife#momsoftiktok#babiesoftiktok#toddlerlife#marriedlife#husbandwife#toddlermom♬ original sound - Brenden Guy

רבים שיבחו את הכותבים של בלואי על יחסם הרגיש לנושאים כמו עקרות, חרדת פרידה וטראומות ילדות – הכל בפריזמה ילדותית אך עמוקה מאוד. "בלואי נועד למעשה לעזור למבוגרים להחלים מטראומות ולהראות להם איך להיות הורים", נכתב באחת ההערות. מגיבה מגרמניה כתבה שהיא אוהבת את התוכנית לא פחות מילדיה ומאמינה כי היא נוצרה למעשה עבור אימהות. מגיב אחר מאותה מדינה תיקן :”ואבות".

הצוות היצירתי של התוכנית מאשר שהם חושבים גם על ההורים בזמן יצירת התוכנית. המלחין, ג'ף בוש, ציין כי בטיקטוק קכבר קיימת תגית ייעודית, #BlueyTok , של סרטונים של הורים המגיבים על התוכנית. "זה לא רק ילדים – זה הורות", אומר הבמאי, ריץ' ג'פרי. "ההכללה של סיפורים ובדיחות להורים היא חלק מההצלחה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר