עם 21 שערים בחמשת משחקי הפרמייר-ליג האחרונים שלה, אין אחד ברחבי אירופה שלא חשב שארסנל תצלח את משחק החוץ שלה אתמול (רביעי) בדרגאו. רק שחלומות לחוד ומציאות לחוד. פורטו נזקקה לשער בתוספת הזמן של וונדרסון גלאנו כדי לנצח 0:1 במשחק הראשון בשמינית גמר הצ'מפיונס ולגרום לכאב ראש רציני למיקל ארטטה לקראת הגומלין ב-12 במרץ באמירויות.
ארסנל, אחת הקבוצות הכי התקפיות בכדורגל האירופי בשבועות האחרונים, לא בעטה פעם אחת למסגרת לכל אורך ההתמודדות. הישג עגום, אותו רשמה רק פעם אחת בתולדותיה בליגה האלופות - ולפני יותר מעשור - ב-31 במרץ 2011 בהפסד 3:1 לברצלונה (כשאת שער הזכות היא כבשה בפנדל). בנוסף, ארסנל לא הצליחה לכבוש בצ'מפיונס לראשונה מאז ה-2:0 לברצלונה בפברואר 2016. ה-1:0 לפורטו קטע לה 15 משחקים רצופים בהם כבשה לפחות שער אחד.
3 צפייה בגלריה
אודוגור ורייס מתוסכלים
אודוגור ורייס מתוסכלים
אודוגור ורייס מתוסכלים אחרי ההפסד הדרמטי
(צילום: AP Photo/Luis Vieira)
3 צפייה בגלריה
גבריאל
גבריאל
שחקני פורטו חוגגים, גבריאל מבין שזה לא היום של ארסנל
(צילום: AP Photo/Luis Vieira)
הפרשנים, איך לא, עקצו את התותחנים. "ארסנל נראתה כמו הצל של עצמה", קטל בלם העבר של מנצ'סטר יונייטד ונבחרת אנגליה, ריו פרדיננד. "ראינו עד כמה הפרמייר-ליג שונה מליגת האלופות. שם הם חגגו מול ווסהאם וברנלי, ופה הם פגשו את פורטו. ברמות הללו אתה צריך לייצר הזדמנויות, ובפן הזה ארסנל לא הייתה קיימת".
פרדיננד הוסיף: "הם היו יכולים להיות מרוצים מ-0:0, אבל להפסיד בתוספת הזמן זו מכה מרה. כשאתה עושה טעויות - אתה גם חוטף ומקבל עונש. גלאנו פיצה על מה שהחמיץ במחצית הראשונה. הניצחון הגיע לפורטו".
3 צפייה בגלריה
ארטטה
ארטטה
"היינו צריכים לנהל את המשחק טוב יותר". ארטטה
(צילום: PATRICIA DE MELO MOREIRA / AFP)
תיאו וולקוט, כוכב העבר של התותחנים, התייחס להיעדר חלוץ מטרה אצל ארטטה: "אמרתי את זה מספר פעמים לאחרונה, חסר להם חלוץ אמיתי. ללא גבריאל ז'סוס, לא היה להם למי לפנות. אני מכיר חלוץ טוב בברנטפורד (איבן טוני) שנראה לי יכול לעזור".
ומה היה לארטטה להגיד בנושא? "היינו צריכים לנהל את המשחק טוב יותר", הודה בסיום. "הרשינו להם להוציא אותנו מאיזון. הייתה חסרה לנו אגרסיביות, בטח בשליש האחרון. נשנה דברים, זה רק החצי הראשון של המפגש".
ואכן, לפחות לפי הסטטיסטיקה ארסנל יכולה להיות רגועה. לפורטו מאזן חוץ איום מול קבוצות אנגליות. בנוסף, היא מעולם לא כבשה במשחק חוץ בארסנל וספגה 11 שערים ב-3 ביקוריה האחרונים בלונדון. "אם אתה רוצה להיות ברבע הגמר אתה צריך לנצח את היריבה שלך, וזה מה שנצטרך לעשות באמירויות עכשיו", הסביר ארטטה.
דקלן רייס סיכם: "כשזה 0:0, ואתה מסתכל למעלה בשעון ורואה שעברו 93 דקות, אז אם אתה לא מתכוון לנצח את המשחק - לפחות אל תפסיד אותו. ואת זה לא עשינו. קיבלנו בעיטה אמיתית בשיניים, אבל אנחנו יודעים מה לעשות. נהיה מוכנים לגומלין בוודאות".