שחקני ברצלונה. המועדון בבור עמוק. צילום: AFP

חובות במיליארדי יורו וכוכבים שיעזבו: הבעיות הכלכליות העצומות של ברצלונה

הנהלת המועדון הקטלאני מודה שיקח עשור כדי לאזן את המצב הכספי ומשוועת לפתיחתו של האצטדיון החדש • המשכורות המנופחות ימנעו הבאת רכש איכותי בקיץ ויגרמו לשחקנים טובים לעזוב בעל כורחם • אז מה הפלא שהביצועים על המגרש נמוכים

מבין כל הקבוצות הגדולות באירופה, ברצלונה נמצאת במשבר הכלכלי הגדול ביותר שמשפיע ישירות על הישגיה המקצועיים וההידרדרות המתמשכת שאנו רואים על המגרש.
 

פרטים נוספים בעסקת קיליאן אמבפה לריאל מדריד נחשפו / פבריציו רומאנו

 
המועדון הקטלאני סוחב חובות של כ-1.35 מיליארד יורו ובראיון שקיים לאחרונה סיפר סגן נשיא המועדון רפא יוסטה כי המועדון התארגן לסגור את החוב בתוך עשור ו"בזהירות מרבית". הקטלאנים בונים תקוות גדולות על האצטדיון החדש שעדיין לא ברור מתי ייפתח ומתכוונים לערוך בו קונצרטים ואירועי ענק מעבר לכדורגל כדי לייצר הכנסות גבוהות ובכך לכסות את החובות.
 
עד שזה יקרה, הבעיה הגדולה של בארסה היא נושא שכר השחקנים. על פי הדיווחים בספרד ההוצאות הצפויות של בארסה על משכורות שחקנים בעונה הבאה ינועו בסביבות 500 מיליון יורו (כעשרה אחוזים מתוך זה אמורים לקבל שחקנים כמו קלמנט לנגלה, סמואל ומטיטי וסרג'יניו דסט המושאלים שלא צפויים לחזור), בזמן שעל פי מגבלות השכר של הליגה הספרדית היא תוכל לשלם 204 מיליון יורו בלבד. בארסה אומנם צפויה לשחרר שחקנים או לא להאריך חוזים שיסתיימו בקיץ, אך עדיין אין סיכוי שתעמוד ביעד. המשמעות היא: ברצלונה לא תוכל להביא רכש. זו אחת הסיבות שצ'אבי החליט לעזוב.
 
צ'אבי. אין רכש, אין מאמן, צילום: EPA
 
כשההנהלה החדשה בראשות ז'ואן לאפורטה נכנסה לתפקידה באביב 2021 היא נחרדה לגלות חובות ענק והתחייבויות עצומות. ההוצאות על שכר השחקנים באותו זמן עמדו על 708 מיליון יורו. הם הצליחו לקצץ משמעותית תוך כדי פגיעה מחושבת בסיכויי ההצלחה של הקבוצה (בזמן שריאל מדריד פורחת כלכלית ומקצועית), אך הבור עדיין עמוק. כאמור, יקח עוד שנים רבות למחוק את החובות.
 
למרבה האבסורד, על פי דו"ח מימון והשקעות המועדונים בכדורגל האירופי שפורסם בחודשים האחרונים, ברצלונה הציגה את חשבון השכר הגבוה ביותר. בשלוש השנים האחרונות הוצאות המשכורות של בארסה היו גבוהות יותר אפילו מפריז סן ז'רמן שהחזיקה בשלישייה היקרה קיליאן אמבפה, ניימאר וליאו מסי. מילא אם היתה יכולה להתנחם בהישגים מקצועיים בזמן הזה. אבל גם כישלונות על המגרש וגם חובות בחשבון הבנק זה מתכון לאסון ולהעמקת המשבר.
 
ז'ואן לאפורטה, צילום: Alter Photos/Sipa USA via Reuter
 
בשל הבעיות הכלכליות, לאפורטה, המנהל המקצועי דקו ושאר השדרה הניהוליות צפויים לחפש בקיץ חיזוק בשוק ההעברות החופשיות, יחד עם מכירה של כמה שחקנים משמעותיים. אחד המועמדים המובילים לעזוב הוא ראפיניה, אבל גם שמותיהם של גאבי (פ.ס.ז' חושקת) ופרנקי דה יונג (מקושר למנצ'סטר יונייטד) נמצאים חזק על הפרק. האחרון אומנם הכחיש שהוא עשוי לעזוב, אבל המשבר הכלכלי עשוי להיות חזק יותר מהכל, וגם למאמן החדש שיגיע תהיה אמירה מסוימת בנוגע לזהות השחקנים המועדפים לעזיבה.
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
המצב המסובך הופך את צמד המשחקים מול נאפולי בשמינית גמר ליגת האלופות למשמעותי הרבה יותר. מלבד הרצון להרגיע קצת את המערכת מבחינה מקצועית ולהעפיל לרבע גמר ליגת האלופות, לא מעט כסף מונח על הכף. וכסף, כמו שכבר הבנו, הוא הדבר החשוב ביותר בברצלונה בימים אלה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו