סוף עונה. צילום: GettyImages

בשיא עונת הסיילים: 7 שאלות שאתם חייבים לשאול את עצמכם

איך מתמודדים עם הדחף לבזבז כסף כשאנחנו רואים שלט של "מבצע" ועוצרים את הפיתוי לרכוש עוד חולצה כשבטח יש לנו כבר משהו דומה בארון? • זכרו את השאלות האלה לפני שאתם יוצאים לסיבוב בקניון

כולנו רוצים לצמצם את הרגלי הצריכה שלנו, לשמור על כדור הארץ, לחסוך בהוצאות ולהפחית את כמויות הבגדים שאנחנו קונים – אבל כל זה מתבטל ברגע שאנחנו רואים את השלט הגדול של "סוף עונה" או "סייל". דו"ח חדש שיצא בבריטניה מגליה כי הבריטים רוכשים בממוצע כ-28 פריטי ביגוד חדשים בכל שנה. אז איך אפשר לעמוד בפיתוי? הנה 7 שאלות שכדאי לכם לשאול את עצמכם לפני שאתם שולפים את כרטיס האשראי.

  1. האם אנחנו יכולים להרשות את זה לעצמנו?

לעתים קרובות כשאנחנו מקבלים את הדחף לקנות משהו, אנחנו לא חושבים אם אנחנו יכולים להרשות את זה לעצמנו או שאולי אנחנו צריכים את הכסף הזה בשביל לשלם בעבור משהו אחר, כמו דוח או חשבון חשמל. תקציב חודשי הוא האלמנט הראשון שאליו אתם צריכים להתייחס לפני שאתם מבזבזים כסף.

  1. האם יש לי משהו כזה?

אלא אם כן יש לך את הכישורים הארגוניים של מארי קונדו, עם הזמן מאוד קל לשכוח מה בדיוק יש לנו בארון. אם יש לכם נטייה לאגור ולשמור בגדים מבלי לעשות סדר מאורגן בכל המדפים והמגרות בארונות ברחבי הבית, סביר להניח שאתם לא ממש יודעים אלו פריטים כבר יש בבעלותכם.

  1. האם אני רוצה לתמוך במותג או בחנות הזאת עם הכסף שלי?

בכל פעם שאתם מבזבזים כסף, ובעיקר כשאתם רוכשים בגדים, אתם למעשה תומכים כלכלית במי שעומד מאחורי המוצר. האם אתם מעדיפים לתמוך באופנה מהירה או אולי דווקא באופנה ישראלית מקומית.

  1. האם אני רוצה את הפריט רק בגלל שהוא במבצע?

עונת הסיילים יכולה להיות מאוד מבלבלת. אנחנו עלולים לחשוב שאנחנו צריכים בגד חדש רק בגלל שהוא במבצע. זכרו: עסקה טובה היא עסקה טובה רק כשאתם באמת זקוקים למשהו ולא בגלל שהוא זול.

להצליח לעמוד בפיתוי. סוף עונה, צילום: עמי שומן
  1. האם אני ארצה את זה גם בעוד שבוע, חודש, בשנה הבאה?

השאלה הזו יכולה לעזור לכם להבין עד כמה תשתמשו בפריט הזה לטווח ארוך, או שפשוט יש לכם דלף לבזבז את הכסף שלכם על משהו. לדוגמא, מעיל טוב ואיכותי ישמש אתכם בכל יום בחודשי החורף, לעומת שמלה בצבע ורוד שסביר להניח שתלבשו רק פעם אחת לאיזה אירוע.

  1. האם זה משהו שאפשר לרכוש יד שנייה?

חדש לא בהכרח אומר טוב יותר, לפעמים אפשר למצוא פריטים איכותיים במחירים זולים בחנות יד שנייה.

  1. אם הפריט היה במחיר מלא האם עדיין הייתי רוצה אותו?

אם אתם מתקשים לוותר על הקנייה, תשאלו את עצמכם שאלה אחת אחרונה – אם החולצה או המכנסיים לא היו במבצע האם עדיין הייתי רוצה לרכוש אותם? התשובה תעזור לכם להעריך עד כמה אתם אוהבים את מה שאתם עומדים לרכוש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו