אבל בכדורגל הגרמני. שחקן נבחרת גרמניה לשעבר, אנדראס ברמה, הלך הלילה (בין שני לשלישי) לעולמו בגיל 63 בעקבות דום לב. ברמה זכור בעיקר בזכות השער המכריע שכבש בפנדל מול ארגנטינה בגמר המונדיאל (0:1), שהעניק למנשאפט את הזכייה השלישית בתולדותיהם בגביע העולם.
ברמה, שהיה מגן שמאלי, שיחק בסך הכל בשלושה מונדיאלים במדי נבחרת גרמניה. בנוסף, הוא שיחק שתי קדנציות בקייזרסלאוטרן (עשר שנים במצטבר), בבאיירן מינכן, באינטר ובסראגוסה. הוא זכה פעמיים באליפות גרמניה (אחת עם באיירן ואחת עם קייזרסלאוטרן), פעם אחת בגביע הגרמני, בסופר קאפ הגרמני, באליפות איטליה ובגביע אופ"א (עם אינטר). באינטר, שם שיחק בין 1988 ל-1992, הוא היה חלק משלישיית גרמנים, שכללה גם את לותר מתיאוס ויורגן קלינסמן.
2 צפייה בגלריה
אנדראס ברמה במדי נבחרת גרמניה במונדיאל 1990
אנדראס ברמה במדי נבחרת גרמניה במונדיאל 1990
אנדראס ברמה במדי נבחרת גרמניה במונדיאל 1990
(Lutz Bongarts/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
אנדראס ברמה
אנדראס ברמה
אנדראס ברמה כמאמן
(Sebastian Widmann/Getty Images)
לאחר פרישתו ממשחק פעיל בסיום 1997/98, פנה ברמה לקריירת אימון. הוא אימן בקייזרסלאוטרן בשנים 2000-2002, לאחר מכן באאונטרהאכינג וב-2005/06 שימש כעוזר מאמן בשטוטגרט. בשנים שלאחר מכן נקלע ברמה למצב כלכלי קשה ולחובות כבדים.
ברמה היה קרוב מאוד לפרנץ בקנבאואר, שהלך לעולמו בחודש שעבר והיה מאמנו בנבחרת באותו מונדיאל ב-1990. לאחר מותו של בקנבאואר ספד לו ברמה: "אני מאמין שהוא נמצא בגן עדן ומרכיב שם משולש קסם עם פלה ומראדונה. הוא היה אחד האנשים הכי אדיבים וטובים שהכרתי".