מה היא תרבות המייקרים ואיך היא תורמת להתפתחות החשיבה של הילדים?

המייקרים, אשר בעברית מכונים 'עשיינים', היא תנועת יצרנים פרטיים, בדרך כלל חובבי טכנולוגיה. הכוללת מהנדסים, ממציאים יצירתיים ומעצבים. המונח צץ לראשונה בשנת 2005 על ידי דייל דוהרטי, אך כריס אנדרסון הוא החלוץ והקול הבולט אשר מייצג את הגישה והתרבות הזו

freppik

בשיתוף מאנקי מייקרס

תרבות המייקרים היא למעשה תפיסה פדגוגית אשר מבוססת על גישות פדגוגיות הדוגלות בלמידה התנסותית ויצירתית המתמקדת בעשייה.

האמונה הרווחת בבסיס הגישה היא כי בכל מסגרת חינוכית אפשר לקדם וליישם למידה התנסותית במרחב מייקרי מותאם לילדים.

בשנים האחרונות תנועת המייקינג תפצה תאוצה ברחבי העולם. מתקיימים ירידי מייקרים, בתי ספר משלבים תוכניות לימוד על פי תרבות המייקרים, וכמובן שיש היצע ענק ומגוון של סרטוני הדרכה ברשת, אשר מושכים עוד ועוד אנשים בכל גיל להלך הרוח ולפעילות הזו.

המורים המייקרים הם בעצם בעלי מקצועי מודרניים שמייצרים ויוצרים מוצרים בעצמם, בדרך מפתחת, מעודדת, מחברת ומשתפת. במובן הרחב של מושג המייקרים אפשר להגדיר את האנשים או כסקרנים, יצירתיים, יצרנים ובעלי חשיבה חוקרת, סקרן, שאוהבים לעשות דברים בכוחות עצמם, במקום לקנות את המוצרים מוגמרים.

השגשוג של תפיסת המייקרים בתחומי החינוך, התאפשר בזכות שתי מגמות. האחת נובעת מהוזלה ניכרת בעלויות חומרים וכן הודות לטכנולוגיה מתקדמת והמידע הרב שנגיש באינטרנט וברשתות החברתיות.

התנועה המייקרית מתאפיינת בהרבה מאוד סקרנות, מחקר וחקר, למידה עצמאית, למידה במהלך עשייה ושיתופיות. מאפיינים אלו משתלבים היטב בגישות הפדגוגיות המתקדמות והחדשות, ומאפשרים להתנסות במיומנויות לעתיד.

כך עושים  מאנקי מייקרס  שבעצם מטפחים מייקרים לעתיד – ילדים שיגדלו לדעת כיצד לייצר כסף, להיות יזמים ולהיות עשיינים ופעילים במשק ובשוק הכלכלי.

אז מה מייקרים עושים?

מייקרים בונים ומייצרים כל מיני דברים, לא משנה מה גודלם או מטרתם. זה יכול להיות מכונות מדליקות שעושות דברים מיותרים אך עושות זאת באופן מרתק, גאדג’טים מגניבים לעניינים יומיומיים ועד לחפצי אמנות, רובוטים ומכשירים למיניהם – המייקר לרוב ימצא את הדרך לספק סקרנות ואת היצר לחקור ולמצוא פתרונות המאפשרים להגשים חלומות הנדסיים או טכנולוגיים.

מלבד היצירתיות המייקרים עובדים בשיתוף פעולה מייקרים אחרים וחולקים יחד ידע וניסיון.

תרבות המייקרים תורמת להתפתחות החשיבה של הילדים מבחינת המוכנות שלהם להתנסות בדברים חדשים, לפתח מחשבה ולהוציא אותה לפועל ולתת דגש לצד המוחשי וגם הצד הטכנולוגי, פעמים רבות מדובר במחשבים, אלקטרוניקה או רובוטיקה.

הטכנולוגיות שתורמות לפופולאריות של התופעה מחשבים זעירים וזולים, מדפסות תלת ממד, מכשירי חריטה ואחרים נוספים, המאפשרים לייצר דברים לבד ביתר קלות. הטכנולוגיה הזו מתקדמת למייקרים לבנות וליצור כמעט כל מה שהם רוצים ולהעביר תוכניות וירטואליות ממוחשבות למציאות.

התוצאה הסופית היא לא בהכרח העיקר עבור המייקרים אלא גם העשייה בדרך להשגת המטרה והתוצאה. מייקרים לא יירתעו מקושי או אתגר ליצור או לבנות בעצמם משהו, אלא ימשיכו לחפש דרכים ופתרונות עד להשגת המטרה שהציבו. לתהליך ולצליחת האתגר יש משמעות רבה בתרבות המייקרים והם חשובים לא פחות מהתוצאה עצמה.

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

 

בשיתוף מאנקי מייקרס

כדאי להכיר