אחרי שצברה עשר נקודות בלבד בשמונה משחקי הליגה האחרונים, רובי קין החליט לבצע זעזוע בהרכב מכבי ת"א ולספסל את ערן זהבי ב-1:5 על מכבי נתניה, שנמצא במשבר מבחינה מקצועית ולא מוצא את הרשת. ההחלטה שלו זכתה לחיזוק מגורמים במועדון.
"זאת הייתה החלטה אמיצה של קין, שלא כל אחד יודע לקחת", אמרו במכבי. "בדיעבד יכול מאוד להיות שזאת ההחלטה שתשנה בעבורו את העונה שנראתה בדרך להתרסקות, הקבוצה תוכל לפרוח בחזרה".
1 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי. במועדון החמיאו לקין על הספסול
(צילום: עוז מועלם)
זהבי נכנס כמחליף בדקה ה-69, כאשר שני חילופים נעשו לפניו. הפעם ההחלטה של קין לספסל את זהבי הייתה מקצועית, שלא כמו בפעמים הקודמת שזה היה כדי להוריד ממנו עומסים. זהבי נמצא בבצורת שלא זכורה לו הרבה זמן: רק שער שדה אחד ב-14 משחקים (כבש צמד בדרבי, אחד בפנדל). אמש הקבוצה נראתה יעילה יותר בלעדיו, אם כי הוא בישל את החמישי לעידו שחר
המאמן רובי קין הסביר בסיום: "לפעמים אתה צריך לעשות שינויים, לרענן קצת את הקבוצה. אני צריך לקבל החלטות אבל אני יכול להגיד שהתגובה של ערן זהבי ודור פרץ כשהם עלו למשחק, ומה שערן עשה בבישול לשער השני של עידו שחר, זו הגישה שאני רוצה מהשחקנים, כשאתה עולה מהספסל אתה מביא שינוי".
הסיפסול של זהבי והיכולת החלשה שלו בחודשיים האחרונים מעלה ספקות גם לגבי מעמדו בנבחרת ישראל, שתשחק בעוד חודש בבודפשט מול איסלנד בחצי גמר פלייאוף היורו. למרות שדין דוד עבר ניתוח ולא יהיה חלק מהסגל, אחרת הוא היה המועמד הבולט לפתוח בהרכב של אלון חזן, הפיכתו של זהבי לשחקן ספסל במכבי ת"א יחד עם הבצורת שלו עשויה להוביל לכך שהוא יישב על הספסל גם מול איסלנד.