"אורות, מצלמה, רצח עם": עשרות קראו "לשחרר את פלשתין" בפסטיבל ברלין

כ-50 מפגינים הגיעו אל המוזיאון שבו מתקיים שוק מכירת הסרטים של הפסטיבל היוקרתי, וקראו "להפסיק את רצח העם", כדבריהם, ברצועת עזה • לפני תחילת הפסטיבל, כמה מעובדיו פרסמו מכתב פתוח שבו קראו להפסקת אש בעזה – וגם לשחרור "כל החטופים"

הכנסות לפתיחת פסטיבל ברלין 2024, בשבוע שעבר. צילום: אי.פי.איי.

עשרות תומכים פרו-פלשתיניים הפגינו אתמול (ראשון) במהלך שוק מכירת הסרטים שמתקיים בימים אלו בפסטיבל הקולנוע בברלין בקריאה נגד פעילות ישראל ברצועת עזה.

כ-50 מפגינים נכנסו לקומת הקרקע של מוזיאון מרטין-גרופיוס-באו, שבו מתקיים השוק, תוך שהוא קוראים "להפסיק את רצח העם" ובזמן שהם נושאים שלטים שעליהם נכתבו כיתובים כגון "אורות, מצלמה, רצח עם" וציורים של קלאפר שנוטף ממנו דם. חלקם אף נשכבו על מדרגות הכניסה למוזיאון כשצבע אדום, המדמה דם, על בגדיהם, תוך שהם עושים עצמם מתים. לאחר מכן, הם מחאו מחיאות כפיים וקראו קריאות "לשחרר את פלשתין", עד שהמשטרה הגיעה ופיזרה את המפגינים.

עוד לפני שפסטיבל הקולנוע הנחשב החל ביום חמישי האחרון, בהפקתו ציפו להפגנות בסגנון הזה, אך לא חשבו שהדבר יקרה בשוק הסרטים המדובר, שכן הכניסה אל המקום מותרת רק באמצעות בעלי אישורי כניסה, כך שכנראה המפגינים הצליחו להיכנס למוזיאון על ידי כמה מהאנשים שקיבלו אישורי כניסה.

מספר ימים לפני פתיחת הפסטיבל, כמה מעובדיו פרסמו מכתב פתוח שבו הם קראו להפסקת אש בעזה, "לשחרר את כל החטופים" ולהקים מנהיגות חזקה יותר ברצועה – וכל זאת בתגובה למה שהם הגדירו כ"מתקפה על החיים הפלשתיניים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר