א' סיון התשפ"ד
07.06.2024
מצפון תיפתח הרעה?

הישראלים מגיבים בהיסטריה ומסתערים על מוצרי החירום

"מתחילת המלחמה אנחנו רואים גלים ברכישה של מוצרי חירום. עם פרוץ המלחמה החל ביקוש לטרנזיסטורים, תאורות חירום ואף כספות. אפשר לראות את הבהלה למוצרי חירום. אנשים רוצים להיות מוכנים לכל תרחיש". הישראלים מצטיידים לשעת חירום מחשש להפסקת חשמל ממושכת

הישראלים מגיבים בהיסטריה ומסתערים על מוצרי החירום
אילוסטרציה צילום: unsplash

תאורת חירום, גנרטורים, מזרנים ומה לא. הישראליים מגיבים בהיסטריה לנאומים המאיימים של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה וחוששים מהאזהרות התכופות להצטייד לעת חירום מחשש ל-48 שעות ללא חשמל על כל המשתמע מכך ויתכן לטווח ארוך יותר.

החנויות שמוכרות מוצרי חשמל ומוצרי בית מעידים כי חל זינוק בשבועות האחרונים ברכישת מוצרים ספציפיים המזוהים עם מצבי חירום ומרחב מוגן. 

לירון כץ, סמנכ"ל פיתוח עסקי ומנהל תחום הדיגיטל ברשת 'מחסני חשמל' מספר לעיתון 'ישראל היום': "בכל פעם שיש איום ביטחוני, אנו עדים לביקושים ערים למוצרי חירום. זה ממש כמו הדולר שעף למעלה. כך למשל בסוף השבוע האחרון, בעקבות הנאום של נסראללה, שאיים שהטילים שלהם יכולים להגיע עד אילת, נרשם ברשת גידול של 287% ברכישת מוצרים מקטגוריית החירום כמו טרנזיסטורים, תאורות חירום, פנסים, סוללות, תחנות כוח וגנרטורים. זאת לעומת מוצ"ש שעבר".

unsplashאילוסטרציהצילום: unsplash

לדבריו, "מעבר למוצרי החירום, אנו עדים לעלייה במכירה של גזיות. אנשים שיש להם כיריים חשמליות בבית מגיעים לרכוש כיריים שמתחברות ישירות לבלון הגז. מוצר נוסף הוא רדיו שמופעל על סוללות עם חיבור USB שניתן להוריד אליו מוזיקה לילדים ולהרגיע אותם".

"מדובר במוצרים למדינות עולם שלישי או לקמפינג במדינות מערביות"

עוד הוא מבקש לציין, "שום רשת לא נערכה מבעוד מועד עם מספיק גנרטורים במלאי. בדרך כלל מדובר במוצרים למדינות עולם שלישי או לקמפינג במדינות מערביות. בהתחלה הזמנו גנרטורים מהמזרח הרחוק, ובעקבות האיום החות'י והארכת המסלול בים עברנו לרכוש גנרטורים מאירופה, מה שאפשר לנו לגלות עולם חדש של מותגים מבוססי גז ודלק וכן מוצרים היברידיים".

"הסיפור המעניין הוא תחנת כוח, מוצר שמוגבל ל־24-12 שעות. ברגע שדיברו על תרחיש עלטה, ראינו הסתערות של לקוחות על פאנלים סולריים בהספק של עד 500 ואט. אם עד חודש נובמבר היו קונים בממוצע עשר תחנות כוח בחודש, נכון להיום זה הפך למוצר הכי מבוקש, עם ביקוש שמתקרב לאלף יחידות בחודש. אנחנו הופכים עולמות כדי לעמוד בביקושים".

unsplashאילוסטרציהצילום: unsplash

גם שני ארבלי־שמלי, מנהלת השיווק של רשת 'הום סנטר', מספרת ל'ישראל היום', כי "מתחילת המלחמה אנחנו רואים גלים ברכישה של מוצרי חירום. עם פרוץ המלחמה החל ביקוש לטרנזיסטורים, תאורות חירום ואף כספות. כעת, זה שבועיים, אפשר לראות את הבהלה למוצרי חירום. אנשים רוצים להיות מוכנים לכל תרחיש".

לדבריה, "אין ספק שגנרטור זה הדבר, וכן יש ביקוש לתאורת חירום, פנסים, תאורה נטענת, טרנזיסטורים, כספות, כיריים גז, בלוני גז, עששיות ואף מזרנים. יש ביקוש מטורף גם למזרנים מתנפחים - למשל, לצורך אירוח משפחות, וכן יש ביקוש לשמיכות, למקרה שתהיה הפסקת חשמל ולא יהיה חימום. בכל שבוע זה הולך ומתגבר, ואני לא מכירה מישהו מסביבי שלא מדבר על רכישת גנרטור הביתה".

גילי ששון, סמנכ"לית השיווק של אמישראגז מציין: "בחודש האחרון אנחנו רואים עלייה של יותר מ־30% ברכישות של מוצרים ביתיים המבוססים על גז".

רשימת הציוד לחירום

לפי הנחיות פיקוד העורף, יש להכין ציוד לשעת חירום ולהניח אותו במקום נגיש, דוגמת המרחב המוגן. 

להלן רשימת הציוד לחירום: 

• מלאי מים ומזון שאינו דורש קירור. יש להקפיד על רענון מוצרי המזון והמים כדי שלא יפוג תוקפם.
• רדיו ואמצעי תאורה הפועלים על סוללות.
• מטענים ניידים.
• תרופות וערכת עזרה ראשונה.

מצב חירום הפסקת חשמל תאורת חירום מטענים ניידים מחסני חשמל הום סנטר חסן נסראללה מלחמת חרבות ברזל מרחב מוגן גנרטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד